Bu çalışmanın amacı, 8. sınıf matematik müfredatında geometrik cisimler kapsamındaki prizmaların yüzey alanları konusunun öğrenilmesini Allosterik öğrenme modeli (ALM) kullanarak incelemektir. Bu bağlamda araştırmacı, Ankara'da bir devlet okulunda sekizinci sınıf öğrencileriyle dört hafta ve haftada dört ders saati süresince çalışmıştır. Çalışma sırasında öğrencilerin ön çalışmaları, sınıf içi çalışmalar, sınıf tartışmalarının ses kayıtları ve öğrencilerin AÖM'nin etkinliği ile ilgili görüşleri veri olarak toplanmış ve öğrencilerin öğrenmesini ölçmek için ön test ve son test uygulanmıştır. Verilerin analizine sonucunda, AÖM kullanılarak uygulanan içerik sadece öğrencinin katılımını ve öğrencilerin derse hazır olma durumunu desteklemekle kalmayıp, aynı zamanda kavram yanılgılarının tespitinde de etkili olmuştur; ayrıca öğrenci başarılarında niceliksel bir artış gözlenmiştir.
TÜBİTAK
K19B417
Desteklerinden dolayı TÜBİTAK'a teşekkürler
K19B417
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | K19B417 |
Publication Date | October 19, 2020 |
Submission Date | April 20, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 5 Issue: 2 |
Academia Journal of Educational Research
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.