Görüntü Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 Sırasında ve Sonrasında Sağlıklı ve Güvenli Bir Okul Ortamı Oluşturmada Okul Liderlerinin Görev ve Sorumlukları

Yıl 2021, Cilt: 1 Sayı: 1, 37 - 51, 31.12.2021

Öz

Bu çalışmada sağlıklı ve güvenli bir okul ortamı oluşturabilmek için okul liderlerinin ve eğitimcilerin görev
ve sorumlukları beş temel başlık altında özetlemiştir. İlk olarak COVID-19 sonrası okullarda sağlıklı ve
güvenli yaşam bilincinin oluşturulması için 14 aşamalı okulları yeniden açma planı sunulmuştur. İkinci
olarak, sağlıklı bir okul ortamı oluşturmak için yapılması gereken alternatif yatırım ve reformlar
tanıtılmıştır. Uzaktan eğitim ve teknoloji entegrasyonu süresince, okul, öğrenci ve eğitimcilerin siber
güvenliğini sağlamak için dijital liderlik yapmak eğitim liderlerinin üçüncü sorumluluğu olarak
belirtilmiştir. Her öğrencinin ve okul personelinin sosyal ve duygusal sağlığını korumak okul liderlerinin
dördüncü ana görevi olarak ifade edilmiştir. Beşinci olarak erken müdahale yöntemleri ve sistematik
yönlendirmenin de güvenli bir okul ortamı oluşturmada önemli bir rol oynadığı belirtilmiştir. Bu çalışmanın
son kısmında da COVID-19 sırasında ve sonrasında eğitime müdahale ve iyileşme sırasında akılda
tutulması gereken yol gösterici ilkeler özetlenmiştir.

Kaynakça

  • Agron, J. and Anderson, L. (2000). School security by the numbers. American School and University, 72(1), C1-C11. Akinnusi, M. (2021). Understanding principals' perceptions of leadership for ımplementation of socialemotional learning (SEL) programs. Walden Dissertations and Doctoral Studies. 10473. Almourad, B. M., McAlaney, J., Skinner, T., Pleva, M., & Ali, R. (2020). Defining digital addiction: Key features from the literature. Psihologija, 17-17
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Olcay Yavuz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yavuz, O. (2021). COVID-19 Sırasında ve Sonrasında Sağlıklı ve Güvenli Bir Okul Ortamı Oluşturmada Okul Liderlerinin Görev ve Sorumlukları. Uluslararası Eğitimde Mükemmellik Arayışı Dergisi (UEMAD), 1(1), 37-51.