Görüntü Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Seçimine İlişkin Bir Analiz1

Yıl 2021, Cilt: 1 Sayı: 1, 52 - 57, 31.12.2021

Öz

Bu araştırmanın amacı; okul seçimi kavramına dikkat çekmek ve okul seçimini etkileyen faktörler ile okul
seçiminin lehinde ve aleyhindeki argümanları ortaya koymaya çalışmaktır. Araştırma yöntemi olarak; nitel
araştırma yöntemleri arasında yer alan “literatür tarama yöntemi” esas alınmıştır. Okul seçimi, ebeveynlerin
çocukları için en ideal okulu tercih edebilme durumudur. Okul seçimi, sosyal adalet bağlamında politika
yapıcılar ve eğitim uzmanları tarafından iyi bir biçimde analiz edilerek değerlendirilebilir. Buna istinaden
tüm ebeveynlere uygun ölçüde tercih hakkı tanınarak veya sistematik bir okul seçimi politikası/programı
aracılığıyla mutlu ebeveyn-öğrenci-okul üçgeni oluşturulabilir. Okul seçiminin, eğitim paydaşları
arasındaki görünürlüğünü ve etkililiğini tespit etmek amacıyla nicel, nitel (“görüşme gibi” farklı teknikler
aracılığıyla) ve karma araştırma yöntemleri esas alınarak farklı araştırmalar gerçekleştirilebilir.

Kaynakça

  • Hastings, J. S., Weelden, R. V., & Weinstein, J. (2007). Preferences, information, and parental choice behavior in public school choice (Working Paper No. 12995). National Bureau of Economic Research. Hoxby, C. M. (1994). Does competition among public schools benefit students and taxpayers? Cambridge, MA: National Bureau of Economic Research. Retrieved from http://www.nber.org/papers/w4979 Humble, S., & Dixon, P. (2017). School choice, gender and household characteristics: Evidence from a household survey in a poor area of Monrovia, Liberia. International Journal of Educational Research, 84, 13–23.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Muhammet İbrahim Akyürek Bu kişi benim 0000-0001-9122-471X

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akyürek, M. İ. (2021). Okul Seçimine İlişkin Bir Analiz1. Uluslararası Eğitimde Mükemmellik Arayışı Dergisi (UEMAD), 1(1), 52-57.