Bu araştırmanın amacı; okul seçimi kavramına dikkat çekmek ve okul seçimini etkileyen faktörler ile okul
seçiminin lehinde ve aleyhindeki argümanları ortaya koymaya çalışmaktır. Araştırma yöntemi olarak; nitel
araştırma yöntemleri arasında yer alan “literatür tarama yöntemi” esas alınmıştır. Okul seçimi, ebeveynlerin
çocukları için en ideal okulu tercih edebilme durumudur. Okul seçimi, sosyal adalet bağlamında politika
yapıcılar ve eğitim uzmanları tarafından iyi bir biçimde analiz edilerek değerlendirilebilir. Buna istinaden
tüm ebeveynlere uygun ölçüde tercih hakkı tanınarak veya sistematik bir okul seçimi politikası/programı
aracılığıyla mutlu ebeveyn-öğrenci-okul üçgeni oluşturulabilir. Okul seçiminin, eğitim paydaşları
arasındaki görünürlüğünü ve etkililiğini tespit etmek amacıyla nicel, nitel (“görüşme gibi” farklı teknikler
aracılığıyla) ve karma araştırma yöntemleri esas alınarak farklı araştırmalar gerçekleştirilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1 |