Review Article
BibTex RIS Cite

Pandemi Sürecinde Temel Eğitim Kurumlarında Yürütülen Etwinning Projelerinin İncelenmesi

Year 2022, Volume: 2 Issue: 1, 8 - 18, 06.07.2022

Abstract

Pandemi dönemi olmasına rağmen öğretmenler faklı projeler yürütmüş ve yaşadığı süreçlerin iyileştirilmesine yönelik farklı faaliyetler planlamışlardır. Bu proje türlerinden biri de eTwinning projeleridir. E-Twinning projeleri, belli istendik amaçlar kapsamında öğrenci merkezli yürütülen ve yerel, ulusal ya da uluslararası düzeyde farklı okulların/kurumlardaki öğrenci ve öğretmenlerle işbirliği kurulabilen çalışmalardır. Farklı ülkelerden öğrencilerin birbirleriyle iletişim kurulmasının teşvik edildiği bu projelerde, eğitimcilere yönelik sürekli çevrimiçi Mesleki Gelişim için ücretsiz fırsatlar sunulmaktadır. Özellikle Avrupa’daki okullarla işbirliğini teşvik etmek amacıyla kalite etiketleri uygulaması bulunmaktadır. Bireylerin çok yönlü gelişimini sağladığı eTwinning projelerinin salgın dönemindeki özelliklerini incelemek önemli görülmüştür. Bu çalışmanın amacı, pandemi döneminde temel eğitim kurumlarında yürütülen eTwinning projelerinin konu, çalışma grubu, hedefler, ortak sayısı ve proje sonuçları açılarından incelenmesidir. Nitel araştırmanın esas alındığı bu çalışmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Sistem üzerinde belirlenen 40 projenin verileri betimsel ve içerik analizi yöntemleri ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda projelerin doğa ve dil gelişimi konularında yoğunlukta olduğu, hedeflerin daha çok ana dilde iletişim yetkinliği ile ilişkili olduğu ve projelerin belirlenen konu hakkında ilgili becerileri kazandırmaya yönelik olduğu tespit edilmiştir.

References

  • AB Eğitim, Öğretim, Gençlik ve Spor Programı (2020). eTwinning nedir? https://www.etwinning.net/tr/pub/index.htm adresinden 23.04.2022 tarihinde erişim sağlanmıştır. Acar, S. ve Peker, B. (2021). What are the Purposes of Teachers for Using the eTwinning Platform and the Effects of the Platform on Teachers?. Acta Didactica Napocensia, 14(1), 91-103, https://doi.org/10.24193/adn.14.1.7 Akıllı, C. (2017). Proje döngüsü yönetim aşamaları açısından öğretmen ve yöneticilerin hazırladıkları ve yürüttükleri eğitim projelerinde karşılaşılan sorunlar (Elazığ ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
Year 2022, Volume: 2 Issue: 1, 8 - 18, 06.07.2022

Abstract

References

  • AB Eğitim, Öğretim, Gençlik ve Spor Programı (2020). eTwinning nedir? https://www.etwinning.net/tr/pub/index.htm adresinden 23.04.2022 tarihinde erişim sağlanmıştır. Acar, S. ve Peker, B. (2021). What are the Purposes of Teachers for Using the eTwinning Platform and the Effects of the Platform on Teachers?. Acta Didactica Napocensia, 14(1), 91-103, https://doi.org/10.24193/adn.14.1.7 Akıllı, C. (2017). Proje döngüsü yönetim aşamaları açısından öğretmen ve yöneticilerin hazırladıkları ve yürüttükleri eğitim projelerinde karşılaşılan sorunlar (Elazığ ili örneği). Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education (Other)
Journal Section Reviews
Authors

Makbule Birinci

Dilek Kırnık This is me

Publication Date July 6, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Birinci, M., & Kırnık, D. (2022). Pandemi Sürecinde Temel Eğitim Kurumlarında Yürütülen Etwinning Projelerinin İncelenmesi. Uluslararası Eğitimde Mükemmellik Arayışı Dergisi (UEMAD), 2(1), 8-18.