Pandemi dönemi olmasına rağmen öğretmenler faklı projeler yürütmüş ve yaşadığı süreçlerin iyileştirilmesine yönelik farklı faaliyetler planlamışlardır. Bu proje türlerinden biri de eTwinning projeleridir. E-Twinning projeleri, belli istendik amaçlar kapsamında öğrenci merkezli yürütülen ve yerel, ulusal ya da uluslararası düzeyde farklı okulların/kurumlardaki öğrenci ve öğretmenlerle işbirliği kurulabilen çalışmalardır. Farklı ülkelerden öğrencilerin birbirleriyle iletişim kurulmasının teşvik edildiği bu projelerde, eğitimcilere yönelik sürekli çevrimiçi Mesleki Gelişim için ücretsiz fırsatlar sunulmaktadır. Özellikle Avrupa’daki okullarla işbirliğini teşvik etmek amacıyla kalite etiketleri uygulaması bulunmaktadır. Bireylerin çok yönlü gelişimini sağladığı eTwinning projelerinin salgın dönemindeki özelliklerini incelemek önemli görülmüştür. Bu çalışmanın amacı, pandemi döneminde temel eğitim kurumlarında yürütülen eTwinning projelerinin konu, çalışma grubu, hedefler, ortak sayısı ve proje sonuçları açılarından incelenmesidir. Nitel araştırmanın esas alındığı bu çalışmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Sistem üzerinde belirlenen 40 projenin verileri betimsel ve içerik analizi yöntemleri ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda projelerin doğa ve dil gelişimi konularında yoğunlukta olduğu, hedeflerin daha çok ana dilde iletişim yetkinliği ile ilişkili olduğu ve projelerin belirlenen konu hakkında ilgili becerileri kazandırmaya yönelik olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1 |