Tez Özeti
BibTex RIS Kaynak Göster

Fen Eğitiminde Yenilikçilik

Yıl 2024, Cilt: 4 Sayı: 1, 54 - 66, 30.06.2024

Öz

Yenilikçilik, var olan problemleri yeni fikirlerle birleştirerek çözümleme amaçlı yapılan çalışmalar olarak temsil edilir. Yenilik alanları toplumların ilerlemesinde ve gelişmesinde önemli rol oynar. Yenilikçilik ve fen bilimleri arasındaki ilişki bilimin, teknolojik gelişmelerin şekillenmesinde etkili bir faktördür. Yenilikçilik aracılığı ile çağın gereğine uygun güncel ve etkili olan teknolojileri, öğretim yöntemleri, yaklaşımları ve teknikleri geliştirilebileceği görülür. Yenilikçilik; yaratıcı düşünebilme, risk alabilme, kendini yenileyebilme, yeni fikirler ve alternatifler ortaya koyabilme, işbirliği yapabilme, mevcut durumların değişim ve gelişimine katkıda bulunabilme önemine sahiptir. Teknoloji ve bilimde meydana gelen değişim ve gelişimler neticesinde toplumların ileriye dönük yaşamlarından beklentileri de değişiklik gösterir. Toplumların beklentilerinin, eğitim sistemlerinde meydana gelen değişimler, güncel yenilikler ve dönüşüme açık olunması ile karşılandığı belirtilir. Son yıllarda görülmektedir ki eğitim ve yenilik birbirine entegre olmuş iki kavramdır. Eğitim aracılığı ile öğretmenlerin, öğrencilerin ve toplumdaki bireylerin yenilikçiliğe yönelik tutum ve beceriler kazanması sağlanır. Gelişim ve yenilik çağında, eğitim ve yenilik arasındaki ilişki önemli bir yere sahiptir. Yenilikçi düşünen bireyler bilinmeyen ve belirsizlik bulunan işlere dahil olmaktan kaçınmazlar ve yeniliklere daima açıktır. Yenilikçi düşünme, yeni bir fikir ortaya çıkartma sürecidir. Bu süreçte fayda sağlayacak bilgi destekli ve girişimci özellikler topluma aktarılır. Sonuç olarak, yenilikçi bireyler girişimci özelliklere sahip olup, yaratıcı fikirler geliştirirler. Bu çalışmada, yenilikçilik ve girişimcilik arasındaki bağlantılar irdelenmiştir. Yenilikçiliğin ve girişimciliğin Fen bilimlerine etkisine ve geleceğin teknolojik gelişmelerine nasıl katkı sağladığı incelenmiştir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Kaya, A., Balay, R., ve Göçen, A. (2014). Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özellikleri ile öğrenmeye ilişkin tutum. Milli Eğitim Dergisi, 43(204), 135-154. Aktamış, H., ve Ergin, Ö. (2007). Bilimsel süreç becerileri ile bilimsel yaratıcılık arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(33), 11-23. Alkan, M. (2014). Girişimcilerin girişimcilik, inovasyon yapma, inovatif düşünce ve inovatif girişimcilik düzeylerinin incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Hasan Kalyoncu Üniversitesi
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Bilim, Teknoloji ve Mühendislik Eğitimi ve Programlarının Geliştirilmesi
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Yeliz Nilüfer Terzi

Nilgün Yenice

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 9 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 12 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Terzi, Y. N., & Yenice, N. (2024). Fen Eğitiminde Yenilikçilik. Uluslararası Eğitimde Mükemmellik Arayışı Dergisi (UEMAD), 4(1), 54-66.