Dissertation
BibTex RIS Cite

Fen Eğitiminde Yenilikçilik

Year 2024, Volume: 4 Issue: 1, 54 - 66, 30.06.2024

Abstract

Yenilikçilik, var olan problemleri yeni fikirlerle birleştirerek çözümleme amaçlı yapılan çalışmalar olarak temsil edilir. Yenilik alanları toplumların ilerlemesinde ve gelişmesinde önemli rol oynar. Yenilikçilik ve fen bilimleri arasındaki ilişki bilimin, teknolojik gelişmelerin şekillenmesinde etkili bir faktördür. Yenilikçilik aracılığı ile çağın gereğine uygun güncel ve etkili olan teknolojileri, öğretim yöntemleri, yaklaşımları ve teknikleri geliştirilebileceği görülür. Yenilikçilik; yaratıcı düşünebilme, risk alabilme, kendini yenileyebilme, yeni fikirler ve alternatifler ortaya koyabilme, işbirliği yapabilme, mevcut durumların değişim ve gelişimine katkıda bulunabilme önemine sahiptir. Teknoloji ve bilimde meydana gelen değişim ve gelişimler neticesinde toplumların ileriye dönük yaşamlarından beklentileri de değişiklik gösterir. Toplumların beklentilerinin, eğitim sistemlerinde meydana gelen değişimler, güncel yenilikler ve dönüşüme açık olunması ile karşılandığı belirtilir. Son yıllarda görülmektedir ki eğitim ve yenilik birbirine entegre olmuş iki kavramdır. Eğitim aracılığı ile öğretmenlerin, öğrencilerin ve toplumdaki bireylerin yenilikçiliğe yönelik tutum ve beceriler kazanması sağlanır. Gelişim ve yenilik çağında, eğitim ve yenilik arasındaki ilişki önemli bir yere sahiptir. Yenilikçi düşünen bireyler bilinmeyen ve belirsizlik bulunan işlere dahil olmaktan kaçınmazlar ve yeniliklere daima açıktır. Yenilikçi düşünme, yeni bir fikir ortaya çıkartma sürecidir. Bu süreçte fayda sağlayacak bilgi destekli ve girişimci özellikler topluma aktarılır. Sonuç olarak, yenilikçi bireyler girişimci özelliklere sahip olup, yaratıcı fikirler geliştirirler. Bu çalışmada, yenilikçilik ve girişimcilik arasındaki bağlantılar irdelenmiştir. Yenilikçiliğin ve girişimciliğin Fen bilimlerine etkisine ve geleceğin teknolojik gelişmelerine nasıl katkı sağladığı incelenmiştir.

References

  • Adıgüzel, Kaya, A., Balay, R., ve Göçen, A. (2014). Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özellikleri ile öğrenmeye ilişkin tutum. Milli Eğitim Dergisi, 43(204), 135-154. Aktamış, H., ve Ergin, Ö. (2007). Bilimsel süreç becerileri ile bilimsel yaratıcılık arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(33), 11-23. Alkan, M. (2014). Girişimcilerin girişimcilik, inovasyon yapma, inovatif düşünce ve inovatif girişimcilik düzeylerinin incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Hasan Kalyoncu Üniversitesi
Year 2024, Volume: 4 Issue: 1, 54 - 66, 30.06.2024

Abstract

References

  • Adıgüzel, Kaya, A., Balay, R., ve Göçen, A. (2014). Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özellikleri ile öğrenmeye ilişkin tutum. Milli Eğitim Dergisi, 43(204), 135-154. Aktamış, H., ve Ergin, Ö. (2007). Bilimsel süreç becerileri ile bilimsel yaratıcılık arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(33), 11-23. Alkan, M. (2014). Girişimcilerin girişimcilik, inovasyon yapma, inovatif düşünce ve inovatif girişimcilik düzeylerinin incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Hasan Kalyoncu Üniversitesi
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Development of Science, Technology and Engineering Education and Programs
Journal Section Reviews
Authors

Yeliz Nilüfer Terzi

Nilgün Yenice

Publication Date June 30, 2024
Submission Date May 9, 2024
Acceptance Date June 12, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Terzi, Y. N., & Yenice, N. (2024). Fen Eğitiminde Yenilikçilik. Uluslararası Eğitimde Mükemmellik Arayışı Dergisi (UEMAD), 4(1), 54-66.