Bu araştırmanın amacı kamuya bağlı ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan okul müdürlerinin iş-aile yaşam çatışması düzeyleriyle iş doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini; 2015-2016 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Bağcılar ilçesinde kamuya bağlı ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan toplam 92 okul müdürü oluşturmaktadır. Araştırmada evrenin tamamına ulaşıldığı için örneklem seçilmemiştir. Araştırmanın modeli betimsel tarama türü ilişkisel taramadır. Veri toplama aracı olarak iş-aile yaşam çatışması ölçeği ve eğitim yöneticisinin iş doyumu ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, Pearson korelasyon testi tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda; çalışma evrenindeki okul müdürlerinin iş-aile yaşam çatışması düzeyleri toplamda ve iş-aile çatışması alt boyutunda orta, aile-iş çatışması alt boyutunda ise düşük düzeyde belirlenirken; iş doyum düzeyleri toplamda ve çalışma koşulları alt boyutunda orta, iş ve işin niteliği, kişilerarası ilişkiler ve örgütsel ortam alt boyutlarında yüksek, ücret, gelişme ve yükselme imkânları alt boyutlarında ise düşük düzeyde belirlenmiştir. Okul müdürlerinin iş-aile yaşam çatışması düzeyleri iş-aile çatışması alt boyutu ile iş doyum düzeyleri ve alt boyutlarının tamamı arasında orta düzeyde negatif yönlü ve anlamlı, iş-aile yaşam çatışması düzeyleri aile-iş çatışması alt boyutu ile iş doyum düzeyleri ve iş ve işin niteliği alt boyutu arasında düşük düzeyde negatif yönlü ve anlamlı, kişilerarası ilişkiler alt boyutu arasında orta düzeyde negatif yönlü ve anlamlı, ücret, gelişme ve yükselme imkânları, çalışma şartları ve örgütsel ortam alt boyutları arasında düşük düzeyde negatif yönlü ve anlamsız ilişkiler bulunmuştur. Okul müdürlerinin iş-aile yaşam çatışması düzeyleri ile iş doyum düzeyleri ve iş ve işin niteliği, gelişme ve yükselme imkânları, çalışma şartları, kişilerarası ilişkiler, örgütsel ortam alt boyutları arasında orta düzeyde negatif yönlü ve anlamlı, ücret alt boyutu arasında düşük düzeyde negatif yönlü ve anlamlı ilişkiler bulunmuştur.
yok
yok
yok
yok
yok
The aim of this research is to examine the relationship between the levels of work-family conflict and job satisfaction of school principals working in public primary, secondary and high schools. The universe of the research; In the 2015-2016 academic year, a total of 92 school principals working in public primary, secondary and high schools in Bağcılar district of Istanbul constitutes. Since the entire universe was reached in the study, the sample was not selected. The model of the research is descriptive survey type relational survey. Work-family conflict scale and job satisfaction scale of education administrator were used as data collection tools. Frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, Pearson correlation test techniques were used in the analysis of the data. As a result of the research; While the work-family life conflict levels of the school principals in the study population were determined as medium in the total and in the work-family conflict sub-dimension, and at a low level in the family-work conflict sub-dimension; Job satisfaction levels were determined as medium in total and working conditions sub-dimension, high in job and job quality, interpersonal relations and organizational environment sub-dimensions, and low in wage, development and promotion opportunities sub-dimensions. School principals' work-family conflict levels are moderately negative and significant between work-family conflict sub-dimension and job satisfaction levels and all sub-dimensions, work-family life conflict levels are between family-work conflict sub-dimension and job satisfaction levels and job and job conflict levels are negative. There were low negative and significant relationships among the sub-dimensions of quality of life, moderate negative and significant relationships between the sub-dimensions of interpersonal relations, low-level negative and meaningless relationships between the sub-dimensions of wage, development and promotion opportunities, working conditions and organizational environment. The school principals' work-family life conflict levels and job satisfaction levels and the quality of work and work, opportunities for development and promotion, working conditions, interpersonal relations, organizational environment sub-dimensions are moderately negative and significant, and wage sub-dimension has a low negative and significant relationship. significant relationships were found.
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 5 Şubat 2023 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Genel Yayın Yönetmeni: Deniz Demiryakan