Şiiri diğer sanat eserlerinden ayıran en önemli özellik, muhatabına sunduğu
sonsuz hayal imkânlarından ileri gelir. Böylesine sonsuz bir hayal âlemine yapılacak
yolculukta en önemli öğeler, şiirde kullanılan sembol ve imgelerdir. Şeyh Gâlib
bütün şiirlerinde ama özellikle “Hüsn ü Aşk” mesnevisinde klâsik söylem ve
sembolizmin sınırlarını zorlamış, çoğu yerde de bu sınırları aşmıştır. Şiir alanında
böylesine özgün bir söylemi yakalayan büyük şairin Dîvân’ı da orijinal ve zengin
imgelerle örülü şiirlerle büyük önem arz etmektedir.
Bu çalışmada, Gâlib’in dîvânında yer alan “sâkînâme” türünde kaleme aldığı
bir terkîb-i bent, ihtiva ettiği imgeler açısından ele alınmaya çalışılacaktır.
Anahtar Kelimeler: İiir, sembol, imge, sâkînâme, Şeyh Gâlib
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı 12 |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Şubat 2016 |
Gönderilme Tarihi | 5 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 12 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.