BibTex RIS Cite

Türkiye’de Üstün Ve Özel Yetenekli Çocuklara Yönelik Bir Eğitim Politikası Oluşturulamaması Sorunu Üzerine Bir Değerlendirme

Year 2015, Volume: 4 Issue: 12, 0 - 0, 05.02.2016

Abstract

Türkiye’de üstün ve özel yetenekli bireylerin özel eğitim gereksinimlerini tam
anlamıyla karşılayacak bir nitelikli kamusal eğitim politikası üretilip, uygulamaya
konmamıştır. Ülkemizde üstün ve özel yeteneklilere devlet tarafından destek eğitimler
verilmekte ancak verilen destek eğitimler yetersiz kalmaktadır. Bu destek
eğitimler Bilim ve Sanat Merkezleri (BİLSEM) tarafından sağlanmaktadır.
Kalkınma Planlarında ve Milli Eğitim Şura Kararlarında üstün ve özel yetenekli
bireylerin eğitimi ile ilgili çeşitli kararlar alınmış fakat üstün ve özel yetenekli
bireylere uygun bir eğitim politikası ortaya konamamıştır. Üstün ve özel yetenekli
bireylerin eğitimi devlet okullarında, konusunda uzman eğitmenler tarafından ve
uygun bir müfredatla gerçekleştirilmelidir. Bununla ilgili yasal düzenlemelerin en
kısa zamanda yapılması gerekmektedir.
Anahtar Kelimeler; Üstün ve özel yetenek, eğitim, kamusal politika

Year 2015, Volume: 4 Issue: 12, 0 - 0, 05.02.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Eğitim ve Toplum Sayı 12
Authors

Vicdan Cevher Kılıç

Publication Date February 5, 2016
Submission Date February 5, 2016
Published in Issue Year 2015 Volume: 4 Issue: 12

Cite

APA Kılıç, V. C. (2016). Türkiye’de Üstün Ve Özel Yetenekli Çocuklara Yönelik Bir Eğitim Politikası Oluşturulamaması Sorunu Üzerine Bir Değerlendirme. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 4(12).

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.