BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Üstün Ve Özel Yetenekli Çocuklara Yönelik Bir Eğitim Politikası Oluşturulamaması Sorunu Üzerine Bir Değerlendirme

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 12, 0 - 0, 05.02.2016

Öz

Türkiye’de üstün ve özel yetenekli bireylerin özel eğitim gereksinimlerini tam
anlamıyla karşılayacak bir nitelikli kamusal eğitim politikası üretilip, uygulamaya
konmamıştır. Ülkemizde üstün ve özel yeteneklilere devlet tarafından destek eğitimler
verilmekte ancak verilen destek eğitimler yetersiz kalmaktadır. Bu destek
eğitimler Bilim ve Sanat Merkezleri (BİLSEM) tarafından sağlanmaktadır.
Kalkınma Planlarında ve Milli Eğitim Şura Kararlarında üstün ve özel yetenekli
bireylerin eğitimi ile ilgili çeşitli kararlar alınmış fakat üstün ve özel yetenekli
bireylere uygun bir eğitim politikası ortaya konamamıştır. Üstün ve özel yetenekli
bireylerin eğitimi devlet okullarında, konusunda uzman eğitmenler tarafından ve
uygun bir müfredatla gerçekleştirilmelidir. Bununla ilgili yasal düzenlemelerin en
kısa zamanda yapılması gerekmektedir.
Anahtar Kelimeler; Üstün ve özel yetenek, eğitim, kamusal politika

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 12, 0 - 0, 05.02.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Eğitim ve Toplum Sayı 12
Yazarlar

Vicdan Cevher Kılıç

Yayımlanma Tarihi 5 Şubat 2016
Gönderilme Tarihi 5 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Kılıç, V. C. (2016). Türkiye’de Üstün Ve Özel Yetenekli Çocuklara Yönelik Bir Eğitim Politikası Oluşturulamaması Sorunu Üzerine Bir Değerlendirme. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 4(12).

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.