BibTex RIS Cite

“Türk Edebiyatı/Dil ve Anlatım Dersinde Akış Durumu Ölçeği’nin” Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi

Year 2016, Volume: 5 Issue: 13, 0 - 0, 16.06.2016

Abstract

Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin Türk Edebiyatı/Dil ve Anlatım dersindeki akış durumlarını ölçen Türk Edebiyatı/Dil ve Anlatım Dersindeki Akış Durumu Ölçeğinin psikometrik özelliklerinin incelenmesidir. Çalışma kesitsel desende gerçekleştirilmiştir. Çalışmada 14-18 yaşları arasında yer alan lise öğrenimi gören 234 lise öğrencisi katılmıştır. Çalışmada ölçeğin ölçüt geçerliği için Ders Çalışmaya Motive Olma ölçeğinden yararlanılmıştır. Bu çalışmada; ölçek geliştirme bağlamında bazı güvenirlik ve geçerlik analizleri yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre açıklanan varyansı %69.32 olan üç boyutlu, 13 maddeli Türk Edebiyatı/Dil ve Anlatım Dersindeki Akış Durumu ölçeğine ulaşılmıştır. Ölçeğin alt boyutlarının güvenirlik değerleri 0.84 ila 0.88 arasında değişmektedir. Doğrulayıcı faktör analizi sonuçlarına göre RMSEA değeri 0.088 (p<0.01) bulunmuştur. Uyum değerleri açısından bakıldığında ölçek iyi uyum değerlerine sahiptir. Ölçeğin güvenilir ve geçerli bir ölçek olduğu sonucuna varılmıştır. Gelecekte bu ölçekle farklı değişkenlerle çalışmalar yapılabilir. Anahtar kelimeler: Akış, Türk Dili ve Edebiyatı, ölçek

Year 2016, Volume: 5 Issue: 13, 0 - 0, 16.06.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Eğitim ve Toplum Sayı 13
Authors

Ali Eryılmaz

Maarif Mammadov This is me

Publication Date June 16, 2016
Submission Date June 16, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 5 Issue: 13

Cite

APA Eryılmaz, A., & Mammadov, M. (2016). “Türk Edebiyatı/Dil ve Anlatım Dersinde Akış Durumu Ölçeği’nin” Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 5(13).

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.