BibTex RIS Cite

15. Yüzyılda Niğde’de Eğitim-Öğretim Kurumları Ve İlmi Faaliyetler

Year 2016, Volume: 5 Issue: 14, 0 - 0, 11.11.2016

Abstract

Niğde şehrinin Selçuklu Hâkimiyetini takiben gelişmeye başladığı görülmektedir. Şehri oluşturan ilk surların ve günümüze ulaşan en eski eserlerin Selçuklu Dö- nemine ait olduğu bilinmektedir. Selçuklular devrinde gelişmeye başlayan şehrin eğitim öğretim kurumları açısından da gelişimi bu dönemle birlikte yükselmeye başlamıştır. Niğde şehrinde Selçuklu hâkimiyetini takiben İlhanlı, Eretna ve Karamano- ğulları Devletleri hüküm sürmüştür. Çalışma konumuzu oluşturan 15. Yüzyılda ise şehir hâkimiyetinde uzun müddet Karamanoğulları ve yüzyılın son çeyreğinde Osmanlı hâkimiyeti söz konusudur. Çalışmada Selçuklularda itibaren 15. Yüzyılın sonuna kadar geçen sürede Niğde’de eğitim-öğretim kurumları ve ilmi faaliyetler değerlendirilecektir.

Anahtar Kelimeler: Niğde, Eğitim, Karamanoğlu, Medrese, İlmi Faaliyet.

Year 2016, Volume: 5 Issue: 14, 0 - 0, 11.11.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Eğitim ve Toplum Sayı 14
Authors

Nevzat Topal

Publication Date November 11, 2016
Submission Date November 11, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 5 Issue: 14

Cite

APA Topal, N. (2016). 15. Yüzyılda Niğde’de Eğitim-Öğretim Kurumları Ve İlmi Faaliyetler. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 5(14).

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.