Research Article
BibTex RIS Cite

Türk Eğitiminde Öğretmen Okulları ve Öğretmen Yeterliliklerine Dair Düşünceler

Year 2016, Volume: 5 Issue: 15, 1 - 28, 01.12.2016

Abstract

Türk eğitim tarihinde örgün eğitim başarısı bakımından öğretmen yetiştiren
kurumlar ve öğretmen yeterlilikleri önemli bir alanını teşkil eder. Cumhuriyet tarihindeki öğretmen okullarının Türk ilköğretim ve orta öğretiminde mühim rol
oynadığını görmekteyiz. Cumhuriyet tarihinin belli döneminde bu okullar, öğretmen yetiştirme düzeni, ideal öğretmen kavramı ve öğretmen yeterlilikleri için gö-
revine yerine getirmeye çalışan kurumların başında gelmektedir. Bu makalemizde
öğretmen okullarının kısa tarihi ile öğretmen yeterlilikleri üzerinde duracağız.
Anahtar Kelimeler: Öğretmen okulları, öğretmen yeterlilikleri, ideal öğretmen
Abstract:
Teacher training institutes and the proficiency of teachers play an important
role in Turkish educational history when it comes to the success of formal education. We can observe that the teacher training schools in Republican Turkey have an
important role in Turkish primary and sacondary education. Te discipline at these
schools in teacher training give them the leading role in the concept of being an
ideal teacher and teacher proficiency. In this article, we will focus on a short history
of teacher training schools and teacher proficiency.
Keywords: teacher training schools, teacher proficiency, ideal teacher  

References

  • DUMAN, Tayyip, (1991), Türkiye’de Ortaöğretime Öğretmen Yetiştirme, İstanbul, MEB Yayınları, s.26-269 EŞME, İsa, (2001), Yüksek Öğretmen Okulları, İstanbul, Bilgi Başarı Yayınevi. ----------, (2003), “Öğretmen Yetiştirmede 130 Yıllık Bir Sürecin Öyküsü: Yüksek Öğretmen Okulları” Milli Eğitim Dergisi, Sayı:160 Güz. ERGÜN, Mustafa, (1982), Atatürk Devri Türk Eğitimi, A.Ü. Dil ve Tarih- Coğ- rafya Fakültesi Yayınları, Ank. s.68-87. HACIEMİNOĞLU, Necmettin, (1973), “Işık Ordusuna Selam”, Ülkü Pınarı Aylık Kültür ve San’at Dergisi, (1)1, Yıl:1, Sayı:1, , İstanbul Yüksek Öğretmen Okulu Dergisi, s. 7-8. KAVCAR, Cavit,(1982), “Tarihe Karışan Bir Öğretmen Yetiştirme Modeli, Yüksek Öğretmen Okulu”, Eğitim Fakültesi Dergisi, (15)1,s.197-214 ŞİŞMAN, Mehmet (2009) “Öğretmen yeterlilikleri: Modern bir söylem ve retorik”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 63-82. UZUNÇARŞILI, İsmail Hakkı,(1984),Osmanlı Devletinin İlmiye Teşkilatı. Ankara, TTK Yayınları.
Year 2016, Volume: 5 Issue: 15, 1 - 28, 01.12.2016

Abstract

References

  • DUMAN, Tayyip, (1991), Türkiye’de Ortaöğretime Öğretmen Yetiştirme, İstanbul, MEB Yayınları, s.26-269 EŞME, İsa, (2001), Yüksek Öğretmen Okulları, İstanbul, Bilgi Başarı Yayınevi. ----------, (2003), “Öğretmen Yetiştirmede 130 Yıllık Bir Sürecin Öyküsü: Yüksek Öğretmen Okulları” Milli Eğitim Dergisi, Sayı:160 Güz. ERGÜN, Mustafa, (1982), Atatürk Devri Türk Eğitimi, A.Ü. Dil ve Tarih- Coğ- rafya Fakültesi Yayınları, Ank. s.68-87. HACIEMİNOĞLU, Necmettin, (1973), “Işık Ordusuna Selam”, Ülkü Pınarı Aylık Kültür ve San’at Dergisi, (1)1, Yıl:1, Sayı:1, , İstanbul Yüksek Öğretmen Okulu Dergisi, s. 7-8. KAVCAR, Cavit,(1982), “Tarihe Karışan Bir Öğretmen Yetiştirme Modeli, Yüksek Öğretmen Okulu”, Eğitim Fakültesi Dergisi, (15)1,s.197-214 ŞİŞMAN, Mehmet (2009) “Öğretmen yeterlilikleri: Modern bir söylem ve retorik”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 63-82. UZUNÇARŞILI, İsmail Hakkı,(1984),Osmanlı Devletinin İlmiye Teşkilatı. Ankara, TTK Yayınları.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Eğitim ve Toplum Sayı 15
Authors

İsa Özkan

Publication Date December 1, 2016
Submission Date September 2, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 5 Issue: 15

Cite

APA Özkan, İ. (2016). Türk Eğitiminde Öğretmen Okulları ve Öğretmen Yeterliliklerine Dair Düşünceler. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 5(15), 1-28.

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.