Öz
Bu çalışmada, Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen 12 farklı ülkeden gelmiş
ve B1 seviyesini bitirmiş 20 öğrencinin yazılı anlatım metinlerinde, bağlaşıklık
araçlarını kullanma düzeyleri araştırılmıştır. Bu kapsamda öğrencilerle paragraf
yazma çalışması çerçevesinde 4 hafalık süreyle günlük yazma etkinlikleri gerçekleştirilmiş ve oluşturulan yazılı metinlerdeki bağdaşıklık araçlarının neler olduğu,
yazılan metinlerde yer alan bağdaşıklık unsurlarının Türkçeyi yabancı dil olarak
öğrenen öğrenciler tarafından ne oranda kullanıldığı incelenmeye çalışılmıştır.
Çalışmada ortaya çıkan sonuçlara göre, öğrencilerin metinlerde kullandığı bağda-
şıklık unsurları arasında en yüksek oranın gönderim ögelerine ait olduğu görülmüştür. İkinci olarak bağlama ögeleri, üçüncü olarak ise eksiltili anlatımın kullanıldığı tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra incelenen metinlerde değiştirim ögesinin
olmadığı sonucuna ulaşılmış.
Anahtar Kelimeler : Bağdaşıklık, Metindilbilim, Yabancılara Türkçe Öğretimi
Abstract
In this study, the level of using the tools of coherence in the written expression
texts of the 20 students was investigated. Te students in the study came from 12
different countries learning Turkish language as foreign language and completed
B1 level.
In this context, daily writting activities in the frame of paragraph writing were
implemented for 4 weeks, and it was investigated that what kind of coherence tools
in written texts were used. Besides, it was attempted to examine how the elements
of cohesion in written texts were used by students who learn Turkish as a foreign
language. According to the results of the study, it was seen that the highest proportion of the coherence (cohesion) elements used by the students in the texts belonged
to the sending element. Secondly, it is determined that the coherence elements are
used, and thirdly declining expression is used. Besides, it is concluded that there is
no substitution factor in the analyzed texts
Keywords: Coherence, Discourse Analysis, Turkish as second language
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı 15 |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 12 Eylül 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 15 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.