Bu araştırma, kadın okul yöneticilerinin sahip oldukları demografik özelliklerin yönetim süreçlerinde tercih ettikleri yönetim tarzına etkilerinin incelenmesi
amacıyla yapılmıştır. Araştırma örneklemini, 2014-2015 eğitim ve öğretim yılı içerisinde Ankara Çankaya ilçesinde görev yapan 198 kadın okul yöneticisi oluşturmuştur. Araştırma sonuçlarına göre kadın yöneticilerin sırası ile demokratik katı-
lımcı yönetim tarzı, otokratik yönetim tarzını ve serbest bırakıcı yönetim tarzını
tercih ettikleri tespit edilmiştir.
Yönetim süreçlerinde tercih ettikleri yönetim tarzlarına, sahip oldukları sosyo-demografik faktörlerin etkisine ilişkin bulgular incelendiğinde, bekâr olanların, ortaokul kademesinde görevli olanların, yönetici statüsünde bulunanların
ve hizmet içi eğitim almayanların demokratik yönetim tarzını sergiledikleri gö-
rülmüştür. Evli olanların, ilkokullarda görevli kadın yöneticilerin, 16 yıl ve üzeri
yöneticilik kıdemine sahip olanların ve lisans mezunlarının yönetim süreçlerinde
otokratik yönetim tarzını sergiledikleri görülmüştür. Lise kademesinde görevli, 5
yıl ve aşağısında yöneticilik kıdemine sahip olan, yönetici yardımcısı statüsünde
bulunan, lisansüstü eğitim alan ve hizmet içi eğitim almayan kadın okul yöneticilerinin ise tam serbesti tanıyan yönetim tarzını sergiledikleri sonucuna varılmıştır
Journal Section | Eğitim ve Toplum Sayı 15 |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 1, 2016 |
Submission Date | June 23, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 15 |
It publishes articles in Turkish in the fields of Educational Sciences and Social Sciences. The journal reaches libraries in Türkiye and abroad in printed form, and its electronic copy is scanned by many indexes.