Bu araştırma, kadın okul yöneticilerinin sahip oldukları demografik özelliklerin yönetim süreçlerinde tercih ettikleri yönetim tarzına etkilerinin incelenmesi
amacıyla yapılmıştır. Araştırma örneklemini, 2014-2015 eğitim ve öğretim yılı içerisinde Ankara Çankaya ilçesinde görev yapan 198 kadın okul yöneticisi oluşturmuştur. Araştırma sonuçlarına göre kadın yöneticilerin sırası ile demokratik katı-
lımcı yönetim tarzı, otokratik yönetim tarzını ve serbest bırakıcı yönetim tarzını
tercih ettikleri tespit edilmiştir.
Yönetim süreçlerinde tercih ettikleri yönetim tarzlarına, sahip oldukları sosyo-demografik faktörlerin etkisine ilişkin bulgular incelendiğinde, bekâr olanların, ortaokul kademesinde görevli olanların, yönetici statüsünde bulunanların
ve hizmet içi eğitim almayanların demokratik yönetim tarzını sergiledikleri gö-
rülmüştür. Evli olanların, ilkokullarda görevli kadın yöneticilerin, 16 yıl ve üzeri
yöneticilik kıdemine sahip olanların ve lisans mezunlarının yönetim süreçlerinde
otokratik yönetim tarzını sergiledikleri görülmüştür. Lise kademesinde görevli, 5
yıl ve aşağısında yöneticilik kıdemine sahip olan, yönetici yardımcısı statüsünde
bulunan, lisansüstü eğitim alan ve hizmet içi eğitim almayan kadın okul yöneticilerinin ise tam serbesti tanıyan yönetim tarzını sergiledikleri sonucuna varılmıştır
Okul Yöneticisi Kadın Yönetici Yönetim Tarzı Sosyo-Demografik Faktör
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı 15 |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 23 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 15 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.