Okul; öğretmen-öğretmen, öğretmen-idare, öğretmen-veli ve öğrenci-öğrenci iletişiminin yaşandığı sosyal bir alandır. Okul içinde en yoğun iletişim öğretmen-öğrenci arasında gerçekleşir. Öğretmen-öğrenci iletişiminin niteliği, eğitimin
de niteliğini belirler. Öğretmen-öğrenci iletişimindeki olumsuzluk, eğitimde de
olumsuzluğa yol açar. Bu araştırmada, dil-davranış ilişkisi acısından ortaokulda
görev yapan öğretmenlerin öğrencilerinde gördüğü olumsuz söz ve davranışlar ele
alınmıştır. Araştırmaya 2016-2017 eğitim öğretim yılında Ankara’da üç ortaokulda görev yapan 67, Mersin’de üç ortaokulda görev yapan 52, toplam 119 öğretmen
katılmıştır. Betimsel bir nitelik taşıyan bu çalışmada veriler açık uçlu anket formuyla toplanmıştır. Çalışmada öğrencilerin sadece olumsuz davranışlarının değil,
aynı zamanda olumsuz sözlerinin de incelenmesi gerektiği savunulmaktadır
Olumsuz öğrenci davranışları olumsuz öğrenci sözleri istenmeyen öğrenci davranışları öğretmen-öğrenci iletişimi eğitimde iletişim dil-davranış ilişkisi
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı 16 |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Mayıs 2017 |
Gönderilme Tarihi | 17 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 16 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.