Research Article
BibTex RIS Cite

Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Dikey Geçiş Sınavına Bakışı: Osmaniye Meslek Yüksekokulu Örneği

Year 2017, Volume: 6 Issue: 16, 237 - 250, 02.05.2017

Abstract

Meslek yüksekokulları, en az iki yıllık bir programı kapsayan nitelikli insan
gücü yetiştirmeyi amaçlayan veya lisans öğretiminin ilk kademesi olan bir yükseköğretimdir. Meslek yüksekokullarından mezun olma hakkı kazanan öğrencilere
ön lisans diploması verilir. Mezun olan öğrenciler lisans eğitimlerine; Dikey Geçiş
Sınavı (DGS), Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS), Açık öğretim Fakülteleri veya Uzaktan Eğitim yoluyla devam edebilirler. Ön lisans öğrencilerinin dört yıllık lisans
eğitimine başlamaları için DGS, ön lisans öğrencileri için büyük önem taşımakta
ve bu yüzden Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan
dikey geçiş sınavına her yıl ön lisans mezunu öğrenci katılmaktadır. Bu çalışmada
Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Osmaniye Meslek Yüksekokulu bünyesinde yer
alan 7 farklı bölüm içerisinden 495 adet son sınıf öğrencisine anket uygulaması
yapılmıştır.
  Öğrencilerin DGS hakkında görüşlerini belirlemek amacıyla son sınıf öğrencilerine ankette lisansa geçme düşünceleri, sınava hazırlanıp hazırlanmadıkları,

lisans mezuniyetinin iş bulmadaki etkisi hakkında sorular sorulmuştur. Anket sonuçları SPSS programında analiz edilerek incelenmiştir. Anket sonucunda öğrencilerin %53 nün dikey geçiş sınavı hakkında yeterli bilgiye sahip oldukları, mezun
oldukları lise türüne göre dikey geçiş sınavına hazırlanma ve kazanma beklentilerinin farklılık gösterdiği, öğrencilerin %60 ı DGS ile olması bile yine de lisans
tamamlamayı düşündükleri ve öğrencilerin fakülte mezunu olduklarında daha
kolay iş bulabileceği düşüncesine sahip olduğu gözlenmiştir.
  

References

  • 1. https://istatistik.yok.gov.tr/ 2. 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu 3.http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2016/DGS/2016-DGS_Kilavuz_30052016.pdf 4. UYSAL Mehmet (2011), “Dikey geçiş sınavı ve mimarlık eğitimi: Selçuk Üniversitesi Mimarlık Bölümü örneği, Uluslarası İnsan Bilimleri Dergisi Cilt 8 sayı 1, 5. http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2016/DGS/YRSayBil17102016.pdf 6. ÖSYM 2017 Önlisans mezuniyet alanlarına göre dikey geçiş yapılabilecek lisans bölümleri tablosu
Year 2017, Volume: 6 Issue: 16, 237 - 250, 02.05.2017

Abstract

References

  • 1. https://istatistik.yok.gov.tr/ 2. 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu 3.http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2016/DGS/2016-DGS_Kilavuz_30052016.pdf 4. UYSAL Mehmet (2011), “Dikey geçiş sınavı ve mimarlık eğitimi: Selçuk Üniversitesi Mimarlık Bölümü örneği, Uluslarası İnsan Bilimleri Dergisi Cilt 8 sayı 1, 5. http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2016/DGS/YRSayBil17102016.pdf 6. ÖSYM 2017 Önlisans mezuniyet alanlarına göre dikey geçiş yapılabilecek lisans bölümleri tablosu
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Eğitim ve Toplum Sayı 16
Authors

Behçet Dündar

Celal Bıçakçı This is me

Publication Date May 2, 2017
Submission Date February 10, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 6 Issue: 16

Cite

APA Dündar, B., & Bıçakçı, C. (2017). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Dikey Geçiş Sınavına Bakışı: Osmaniye Meslek Yüksekokulu Örneği. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 6(16), 237-250.

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.