Bu araştırmada sosyal bilgiler öğretiminde fıkra kullanmanın öğrencilerin
akademik başarılarına olan etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla ön-test,
son-test, kontrol ve deney gruplu deneysel bir çalışma yapılmıştır. Ünite olarak
“Türk Tarihinde Yolculuk” ünitesi seçilmiştir. Araştırmadan önce verileri toplamak
amacıyla bir başarı testi geliştirilmiştir. Bu başarı testi uzman kişilerin görüş-
leri alınarak, ünitenin tüm kazanımlarını karşılayacak şekilde araştırmacı tarafından
hazırlanmıştır. Hazırlanan bu test deney ve kontrol grubuna hem araştırma
öncesinde hem de araştırmanın bitiminde uygulanmıştır. Araştırma 2012-2013
eğitim-öğretim yılı Ağrı ili Tutak ilçesi Gazi Ortaokulu’nda öğrenim gören 7. sı-
nıf öğrencileri arasından tesadüfen seçilen iki grupla bizzat araştırmacı tarafından
gerçekleştirilmiştir. Bu grubun bir tanesi deney grubu bir tanesi de kontrol grubu
olarak atanmıştır. Araştırma öncesinde hazırlanan başarı testi ön-test olarak iki
gruba da uygulanmış, iki grubun da başarı düzeyinin birbirine yakın olduğu sonucuna
ulaşılmıştır. Ardından deney grubuna ilgili ünitedeki kazanımlar fıkralarla
desteklenerek verilmeye çalışılmıştır. Kontrol grubunda ise geleneksel yöntemler
kullanılarak bir öğretim yapılmıştır. Araştırmanın bitiminde ise iki gruba da aynı
başarı testi uygulanmıştır. Araştırmanın alt problemleri SPSS programına göre
analiz edilmiş, yorumlarda ise t testinden faydalanılmıştır. Araştırmanın sonu cunda ise fıkra kullanılarak yapılan sosyal bilgiler öğretiminde deney grubunun
başarı düzeyinin, geleneksel yöntemle öğretim yapılan kontrol grubundan daha
yüksek olduğu sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Eğitim ve Toplum Sayı 17 |
Authors | |
Publication Date | August 2, 2017 |
Submission Date | November 17, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 17 |
It publishes articles in Turkish in the fields of Educational Sciences and Social Sciences. The journal reaches libraries in Türkiye and abroad in printed form, and its electronic copy is scanned by many indexes.