Çalışmanın amacı tarih öğreniminin tarihinden hareketle Osmanlı döneminde
tarih eğitimi veren kurumlar ve bu kurumların programlarında yer alan tarih
dersleri hakkında bilgiler verilmiştir. Osmanlı tarih eğitim anlayışı, bu anlayışın
ders program ve müfredatına yansımaları tartışılmıştır. Aynı zamanda Osmanlı
tarihçiliği ve tarih yazıcılığının geçirmiş olduğu kronolojik süreçte ortaya konulmuştur.
Osmanlı siyasi tarihinin eğitim ve öğrenim hayatına yönelik etkileri ve bu
etkilerin ortaya çıkarttığı sonuçlar ifade edilmiştir. Osmanlı Devletinin dağılma
sürecinde ortaya çıkan batı etkisindeki ıslahat hareketleri ile birlikte tarih eğitimi
ve öğrenimde meydana gelen değişimler anlatılarak bu değişimlerin yeni Türkiye
Devleti’nin kuruluşundan itibaren izlenecek Türk tarih politikasına ve tarih eğitimine
etkileri ortaya konulmuştur. Çalışmanın gerçekleştirilmesinde mevcut literatür
esas alınarak ayrıntılı bir literatür taraması gerçekleştirilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Eğitim ve Toplum Sayı 17 |
Authors | |
Publication Date | August 2, 2017 |
Submission Date | May 6, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 17 |
It publishes articles in Turkish in the fields of Educational Sciences and Social Sciences. The journal reaches libraries in Türkiye and abroad in printed form, and its electronic copy is scanned by many indexes.