The relations between Turkey and Kazakhstan are quite old. These interrupted
relations for specific period have increased after the independence of Kazakhstan.
Nowadays it is also developing rapidly. Academic relationships are a special dimension of this relationship. In this study, postgraduate studies which are the result of
academic relations are evaluated. The data which are the basis of the study made
up throughput obtained from the scans based on Kazakh, Kazakhstan, Kazakh
language, Kazakh dialect formed from postgraduate studies registered in YÖK
(Council of Higher Education) Thesis Center until 27.02.2019. When these studies
are examined, it is seen that 517 theses were produced at different educational levels
and branches. Among these, 420 of them are master’s degree, 95 of them are doctorate and 2 of them are proficiency in art. When the fields of the theses produced are
examined, it is seen that 95% is in the fields of human and social sciences, language
and literature, 4.6% is in the field of science and engineering, and 0.4% is in the
field of visual and performing arts. There are periodic differences in the number of
theses. Student mobility between Turkey and Kazakhstan is a determining factor
on the number of thesis, before starting great student project and Turkey scholarship, low level thesis production had reached to 332 during 1992-2012. Besides, it
will strengthen the scientific infrastructure related to Kazakh identity and Kazakh
history. Moreover, the concentration of studies in the Turcology field reveals the
need to strengthen academic production in other fields
Türkiye ile Kazakistan arasındaki ilişkiler oldukça eskidir. Belirli bir dönem kesintiye uğrayan bu ilişkiler Kazakistan’ ın bağımsızlığından sonra artmıştır.Günümüzde de bu artış hızla sürmektedir. Bu ilişkinin özel bir boyutunu da akademik ilişkiler oluşturmaktadır. Bu çalışmada akademik ilişkilerin bir sonucunu oluşturan lisansüstü çalışmalar değerlendirilmiştir. Çalışmaya esas teşkil eden verileri, YÖK Ulusal tez merkezinde 27.02.2019 tarihine kadar kayıtlı lisansüstü çalışmalardan Kazak, Kazakistan, Kazakça, Kazak dili, Kazak lehçesi, anahtar kelimeleri esasında taramalardan elde edilen veriler oluşturmuştur. Bu çalışmalar incelendiğinde farklı eğitim düzeylerinde ve alanlarında 517 adet tezin üretildiği görülmektedir. Bunlar içinde 420 tanesi yüksek lisans, 95 tanesi doktora ve 2 tanesi ise sanatta yeterlilik derecelerindedir. Üretilen tezlerin alanları incelendiğinde ise
%95’ inin İnsan ve toplum bilimleri, dil ve edebiyat alanında yer aldığı, %4,6’ sının fen ve mühendislik alanında yer aldığı, %,04’ ünün ise görüntü ve sahne sanatları alanında yapıldığı görülmektedir. Tezlerin sayısında dönemsel olarak farklılıklar
görülmektedir. Türkiye ve Kazakistan arasındaki öğrenci hareketliliğini tezlerin sayısı üzerinde belirleyici olduğu, büyük öğrenci projesi ve Türkiye Burslarının başlamasından önce belirlenen kelimeler kapsamında başlangıçta oldukça düşük sevideki tez üretiminin 1992-2012 yılları arasında 332 ye ulaştığı görülmektedir.Bunun yanı sıra Kazak kimliğine ve Kazak tarihine ilişkin bilimsel alt yapıyı sağlamlaştıracaktır Çalışmaların Türkoloji alanında yoğunlaşması diğer alanlarda akademik üretimin güçlendirilmesi gereğini ortaya koymaktadır.
En Az 250 Kelimelik Özet
Anahtar Sözcükler: (En Az 3 Anahtar Sözcük)
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Eğitim ve Toplum Sayı 22 |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2019 |
Submission Date | January 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 22 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.