Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Beden Eğitimi ve Spor Dersinin Ortaokul Öğrencilerinin Sosyalleşmelerine Etkisine İlişkin Veli Görüşleri

Yıl 2019, Cilt: 8 Sayı: 23, 297 - 312, 15.08.2019

Öz

Öz:

Bu araştırmada, beden eğitimi dersinin öğrencilerin sosyalleşmelerine olan etkisine ilişkin veli görüşleri incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim öğretim yılında Çorum il merkezinde bulunan 4 ortaokul oluşturmuştur. Araştırma ortaokul öğrenci velileri üzerinde yürütülmüş olup araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Anket 611 öğrenci velisine uygulanmış, ankete katılanların 263’ü erkek 343’ü ise kadın velilerden oluşmuştur. Öğrenci velileri gönüllülük esasına göre rastgele (random) yöntemle SPSS 20 paket programı kullanılmış olup kullanılan bu programda,anket sonuçlarına göre frekans, yüzde ve değişkenler arasındaki farkların bulunması için ki-kare testi yapılmıştır.Ankette yer alan maddelerin iç tutarlılık katsayısı (Cronbach Alfa) α=0.92 çıkmış, Cronbach Alpha değeri 0,70’in üzerinde olması anketin güvenilir olduğunu göstermektedir. seçilmişlerdir. İstatiksel çözümler için Araştırma sonucunda öğrenci velilerinin en çok katıldıkları ilk üç madde “Kaybetmeyi kabullenme ve kazananı takdir etme alışkanlıklarını kazandırmada etkisi vardır, “öğretim süreci esnasında öğrencilerin birbirleriyle iletişim kurmalarına etkisi vardır’’ ve “öğrencilerin arkadaşlarıyla iletişim kurmasına etkisi vardır’’maddeleri olmuştur. Katılımcıların en az katıldıkları üç madde “diğer öğretmenlerle iletişim kurmasında etkisi vardır’’, “öğrenci-aile ilişkilerinin gelişmesinde etkisi vardır” ve “öğrencilerin bir topluluk içinde rahatça söz alıp konuşabilmelerine etkisi vardır’’ maddeleridir. Öğrenci velilerinin öğrenim durumlarına göre “beden eğitimi derslerinin öğrencilerin bir topluluk içinde rahatça söz alıp konuşabilmelerine etkisi vardır” ve “beden eğitimi dersinin öğrencilerin diğer öğretmenlerle iletişim kurmasına etkisi vardır” sorularına verdikleri yanıtların puan ortalamaları da yüksektir.


En Az 250 Kelimelik Özet

Anahtar Sözcükler: (En Az 3 Anahtar Sözcük)

Teşekkür

Yüksek Lisans tezinden

Kaynakça

  • BÜYÜKÖZDEMİR, Buğra, (2008); Beden Eğitimi Dersi Ve Faaliyetlerinin İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Gelişim Düzeyine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara KREJCİE, Robert, Morgan, Daryle (1970) Determini Simple Size for research activites. Unıversty of Minnesota Volume 2: 26 Haziran MCHUGH, Mary ,( 2013 ) Thechi-Square Test Of Independence. Biochemiamedica: Biochemiamedica MEB Genelgesi; Ders Dışı Eğitim Çalışmaları. Sayı: 413/17024 Tarih:24.02.1999 SHARPE ,David, (2015), Yourchi-square test is statisticallysignificant: nowthat? Particalassesment, Research&Evaluation, Üniversty of Texas, Volume 1: 23 Mayıs ŞİMŞEK, Ahmet, (2017), Anket İle Ölçek Arasındaki Farklar Nelerdir? Alfa İstatistik Web Adresinden Alındı. TAŞKIRAN, Celal, DOĞAR, Yahya, (2014); Beden Eğitimi Dersinin Sosyalleşmeye Olan Etkisine İlişkin İlköğretim Öğrenci Velilerinin Görüşleri, Jasss Dergisi. No: 26, p. 159- 166, Summer, Malatya YETİM, Azmi, (2000) Sporun Sosyal Görünümü, Gazi Beden Eğitimi ve Spor Dergisi. 5 (1).

Theopinion Of Primary School Student’s Parents About The Effects Of Physical Education On Socilalizattion Process

Yıl 2019, Cilt: 8 Sayı: 23, 297 - 312, 15.08.2019

Öz

In this study, the opinions of parents about the socialization of secondary school students of physicale ducation and sports were examined. The sample of the study consisted of 4 secondary schools in Çorum province in the academic vear 2018-2019. There search was carried out on the parents of the middle school parents and the question aire was used as data collection tool. Finance was applied to 611 students guardians, 263 of them were male and 343 of them were female parents. The percentages of the parent saccording to their educational statü sare as follows. İllieracy was1.6%, literate ones were 4.6%, primary education graduates 44.5%, high school graduates 27.0%, university graduates 19%, and gruduate education graduates 3.3%. The parents of the students were chosen randomly on a voluntary basis. SPSS 20 package program is used for statistical solutions an daccording to there sults of the survey, chisquare test was performed to find the differences between frequency, percentage and variables. The internal consistency coefficient of the itemsin cluded in the survey was 0.92. This value is above 0.70 indicates that the survey is reliable. The first thre eitems that parents have participated in there search result have the effect of accepting lossand gaining habits of appreciation of the winner. During the teaching process, students have an effect on communicating withe achother. The reare items that have an impact on students communicating with friends. The first thre eitems that they participate in the least, has an effect on communicag with ohter teachers, has an effect on the development of syudent family relations, students have an impact on the abilitiy to talk and talk in a community. According to thee ducation level of parents, students can speak and talk in a community with there is a significant difference in the anwers that students have in their communication with ohter teachers.

Kaynakça

  • BÜYÜKÖZDEMİR, Buğra, (2008); Beden Eğitimi Dersi Ve Faaliyetlerinin İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Gelişim Düzeyine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Ankara KREJCİE, Robert, Morgan, Daryle (1970) Determini Simple Size for research activites. Unıversty of Minnesota Volume 2: 26 Haziran MCHUGH, Mary ,( 2013 ) Thechi-Square Test Of Independence. Biochemiamedica: Biochemiamedica MEB Genelgesi; Ders Dışı Eğitim Çalışmaları. Sayı: 413/17024 Tarih:24.02.1999 SHARPE ,David, (2015), Yourchi-square test is statisticallysignificant: nowthat? Particalassesment, Research&Evaluation, Üniversty of Texas, Volume 1: 23 Mayıs ŞİMŞEK, Ahmet, (2017), Anket İle Ölçek Arasındaki Farklar Nelerdir? Alfa İstatistik Web Adresinden Alındı. TAŞKIRAN, Celal, DOĞAR, Yahya, (2014); Beden Eğitimi Dersinin Sosyalleşmeye Olan Etkisine İlişkin İlköğretim Öğrenci Velilerinin Görüşleri, Jasss Dergisi. No: 26, p. 159- 166, Summer, Malatya YETİM, Azmi, (2000) Sporun Sosyal Görünümü, Gazi Beden Eğitimi ve Spor Dergisi. 5 (1).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim ve Toplum Sayı 23
Yazarlar

İsmail İlker Yurt 0000-0002-8353-5531

Çalik Veli Koçak 0000-0002-1403-0812

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2019
Gönderilme Tarihi 16 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Yurt, İ. İ., & Koçak, Ç. V. (2019). Beden Eğitimi ve Spor Dersinin Ortaokul Öğrencilerinin Sosyalleşmelerine Etkisine İlişkin Veli Görüşleri. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 8(23), 297-312.

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.