Günümüzde öğretmen eğitiminde farklı ülkelerin öğretim felsefelerinin ve yöntemlerinin incelenmesi eğitim çalışmaları arasında önemlidir. Bu alanda yapılan çalışmalar yeni fikirlerin oluşmasına yardımcı olduğu gibi uygulanmakta olan programların değerlendirilmesine de yardımcı olmaktadır. Bu araştırmanın amacı Pensilvanya Eyalet Üniversitesi Görsel Sanatlar Okulu Sanat Eğitimi Programı’nda yer alan görsel kültür içerikli derslerin amaç, içerik, öğretim ve değerlendirme süreçlerini betimlenmek, çözümlenmek ve bu dersleri Türkiye sanat öğretmen eğitimi bağlamında değerlendirmektir. Araştırmanın verileri Pensilvanya Eyalet Üniversitesi Sanat Eğitimi Programı’nda yer alan “Çeşitlilik, Görsel Kültür ve Pedagoji”, “Görsel Kültür ve Eğitim Teknolojileri” ve “Görsel Kültür ve Sanat Eğitimi”adlı derslerde yapılan 14 haftalık gözlem ve süreçte elde edilen dökümanlar yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın verileri içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma bulgularından elde edilen deneyim sanatsal değerleri göz ardı etmeden görsel kültüre dair öğrenme biçimlerinin Türkiye’de sistemli bir şekilde her düzeyde sanat eğitimi öğretim müfredatında yer alması şeklindedir.
Çağdaş Sanat Eğitimi Görsel Kültür Kuramı Görsel Sanatlar Öğretmen Eğitimi
In teacher education, the examination of teaching philosophies and methods of
different countries plays an important role in education activities. Studies in this
area can assist in idea generation but caution is required to evaluate programs based on broadly defined perspectives. The aim of this study is examine theories,principles, and practices of teaching about visual culture in Art Education Program
of Penn State University in the United States, and interpret the data in the context
of Turkish art education. The data have been obtained from three specific courses
(i.e., Diversity, Visual Culture, and Pedagogy; Visual Culture & Educational Technologies; Visual Culture and Art Education) through observation and documents.
The data are analyzed by using content analysis. The experience gained from the
research findings, without ignoring the artistic value, ways of learning styles of
visual culture education need to systematically include at all levels of curriculum
in Turkey.
Contemporary Art Education Visual Culture Theory Art Teacher Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı 8 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Eylül 2014 |
Gönderilme Tarihi | 9 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 8 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.