Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Güzel Sanatlar Eğitimi Öğretmen Adaylarının Ekonomik Kaygılarına İlişkin Bir İnceleme

Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 35, 577 - 591, 15.09.2023

Öz

Bu araştırmada Güzel Sanatlar Eğitimi öğretmen adaylarının ekonomik kaygılarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 eğitim öğretim yılı Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı ve Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 113 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri 5 sorudan oluşan görüşme formu ile yüz yüze görüşme yöntemiyle toplanmıştır. Veriler nicel araştırma yöntemine göre analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının sorulara verdikleri yanıtların yüzdelik dağılımlarının hesaplanmasında frekans analizinden yararlanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda Güzel Sanatlar Eğitimi Öğretmen adaylarının %93,8’i öğrenim gördüğü anabilim dalını isteyerek tercih ettiği, buna karşın %24’ü başka bir bölüme geçiş yapmak istediği tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının %86,7’si sanat eğitiminin bir ihtiyaç olduğunu düşündüğü ve %69’u nakit para sahibi olmayı, sanat eseri sahibi olmaya tercih ettiği görülmüştür. Yine öğretmen adaylarının %46,9’u para sahibi olup sanat ve eğitim ile uğraşmayı tercih ettiği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Arslanoğlu, İ. (2016). Bilimsel Yöntem ve Araştırma Teknikleri, Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Buyurgan, S. (2007). Eğitim Fakültelerinin Resim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Aldıkları Eğitim-Öğretime Yönelik Görüş ve Beklentileri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (4), 657-677. Retrieved From Https://Dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/26114/275125
  • Büyüköztürk, Ş. (1997). Araştırmaya yönelik kaygı ölçeğinin geliştirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 12(12), 453-464.
  • Çakmak, Ö. (2008). Eğitimin Ekonomiye ve Kalkınmaya Etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (11), 33-41. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/zgefd/issue/47957/606767
  • Deniz, S., Tican, C. (2017). Öğretmen Adaylarının Öğretmen Öz-Yeterlik İnançları ile Mesleki Kaygılarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (4), 1838-1859.
  • Dilmaç, O. (2011). Görsel Sanatlar Öğretmeni Adaylarının Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi , 0 (24), 49-65. Retrieved From Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Ataunigsed/İssue/2578/33191
  • Gerçek, M. (2018). Mesleki Kaygı ve Kariyer Uyumluluğu Arasındaki İlişkiler: Öğretmen Adayları Açısından Bir İnceleme. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (2), 297-312. Doı: 10.26468/Trakyasobed.401010.
  • Gökay, M., & Özdemir, Ş. S. (2010). Görsel Sanatlar (Resim-İş) Öğretmenlerinin Motivasyonlarını Etkileyen Faktörler: Konya Örneği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (26).
  • Karaçanta, H., Koç, Z. (2015). Öğretmen adaylarının KPSS kaygısı ve bazı değişkenler açısından incelenmesi. Turkish Studies, 10(11), 869-882.
  • Kırışoğlu, O. (2005). Sanatta Eğitim Görmek Öğrenmek Yaratmak (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Özdayı, N. (2000). Eğitim Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Mesleki Kaygılarının Toplam Kalite Yönetimi Açısından Değerlendirilmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(12), 233-248.
  • Şanlı Kula, K. & Saraç, T. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Gelecek Kaygısı / The Future Anxiety of The University Students. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (33), 227-242. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/19579/209022
  • Yazar Aslan, B. (2015). Genç İşsizliğe Yönelik Alan Araştırması: Üniversite Öğrencileri Arasında Kaygı ve Umutsuzluk. Çalışma İlişkileri Dergisi, 6 (2), 71-86. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/cider/issue/29533/316986
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınevi. Yolcu, E. (2022). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri (5.baskı), Ankara: Pegem Akademi.

A Study on the Economic Anxiety of Fine Arts Education Candidate Teachers

Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 35, 577 - 591, 15.09.2023

Öz

In this study, it is aimed to examine the economic concerns of Fine Arts Education candidate teachers. The study group of the research consists of 113 pre-service teachers studying at Çanakkale Onsekiz Mart University Faculty of Education, Department of Art Education and Department of Music Education in 2022-2023 academic year. The data of the study were collected by face-to-face interview method with an interview form consisting of 5 questions. The data were analyzed according to the quantitative research method. Frequency analysis was used to calculate the percentage distribution of the responses of the candidate teachers to the questions. As a result of the analysis, it was determined that 93,8% of the Fine Arts Education candidate teachers preferred the department they were studying willingly, while 24% of them wanted to transfer to another department. It was seen that 86,7% of the candidate teachers think that art education is a requirement and 69% of them prefer having cash to having an artwork. It was also concluded that 46,9% of the candidate teachers preferred to have money and deal with art and education.

Kaynakça

  • Arslanoğlu, İ. (2016). Bilimsel Yöntem ve Araştırma Teknikleri, Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Buyurgan, S. (2007). Eğitim Fakültelerinin Resim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Aldıkları Eğitim-Öğretime Yönelik Görüş ve Beklentileri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (4), 657-677. Retrieved From Https://Dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/26114/275125
  • Büyüköztürk, Ş. (1997). Araştırmaya yönelik kaygı ölçeğinin geliştirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 12(12), 453-464.
  • Çakmak, Ö. (2008). Eğitimin Ekonomiye ve Kalkınmaya Etkisi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (11), 33-41. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/zgefd/issue/47957/606767
  • Deniz, S., Tican, C. (2017). Öğretmen Adaylarının Öğretmen Öz-Yeterlik İnançları ile Mesleki Kaygılarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (4), 1838-1859.
  • Dilmaç, O. (2011). Görsel Sanatlar Öğretmeni Adaylarının Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi , 0 (24), 49-65. Retrieved From Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Ataunigsed/İssue/2578/33191
  • Gerçek, M. (2018). Mesleki Kaygı ve Kariyer Uyumluluğu Arasındaki İlişkiler: Öğretmen Adayları Açısından Bir İnceleme. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20 (2), 297-312. Doı: 10.26468/Trakyasobed.401010.
  • Gökay, M., & Özdemir, Ş. S. (2010). Görsel Sanatlar (Resim-İş) Öğretmenlerinin Motivasyonlarını Etkileyen Faktörler: Konya Örneği. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (26).
  • Karaçanta, H., Koç, Z. (2015). Öğretmen adaylarının KPSS kaygısı ve bazı değişkenler açısından incelenmesi. Turkish Studies, 10(11), 869-882.
  • Kırışoğlu, O. (2005). Sanatta Eğitim Görmek Öğrenmek Yaratmak (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Özdayı, N. (2000). Eğitim Fakültesinde Okuyan Öğrencilerin Mesleki Kaygılarının Toplam Kalite Yönetimi Açısından Değerlendirilmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(12), 233-248.
  • Şanlı Kula, K. & Saraç, T. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Gelecek Kaygısı / The Future Anxiety of The University Students. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (33), 227-242. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/mkusbed/issue/19579/209022
  • Yazar Aslan, B. (2015). Genç İşsizliğe Yönelik Alan Araştırması: Üniversite Öğrencileri Arasında Kaygı ve Umutsuzluk. Çalışma İlişkileri Dergisi, 6 (2), 71-86. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/cider/issue/29533/316986
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (1999). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayınevi. Yolcu, E. (2022). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri (5.baskı), Ankara: Pegem Akademi.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm 35. Sayı
Yazarlar

Hamid Aydemir 0000-0003-4108-5656

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2023
Gönderilme Tarihi 26 Nisan 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 35

Kaynak Göster

APA Aydemir, H. (2023). Güzel Sanatlar Eğitimi Öğretmen Adaylarının Ekonomik Kaygılarına İlişkin Bir İnceleme. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 12(35), 577-591.

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.