2020 yılı itibariyle dünyada etkisini gösteren Covid 19 pandemi salgını sonucu yüz yüze eğitime ara verilmesi ve bunun sonucunda uzaktan eğitime geçilmesiyle birlikte eğitimde yaşanan sorunlar üzerinde öğretmen görüşleri incelenmiştir. Araştırmada Mersin İli Akdeniz İlçesinde görev yapan öğretmenlerin yüz yüze ve uzaktan eğitim uygulamalarına yönelik etkilerini değerlendirmek ve gelecekteki uygulamalar için önerilerde bulunmaktır. Araştırmada nitel araştırma deseninde tasarlanmış çalışmanın verileri yapılandırılmamış görüşme ile elde edilmiştir. Yarı yapılandırılmamış görüşme formunda yer alan soruların tamamına cevap veren 12 öğretmenden veriler toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizine tabi tutulmuş elde edilen kategoriye ve temalar ışığında bulgular oluşturulmuştur. Araştırma bulgularına göre; COVİD-19 pandemisinin pedagojik yansımaları oluşmuştur. Pandemi döneminde, uzaktan eğitime çok önemli talep artışı olmuştur. Öğretmenlerde ayrıca uzaktan eğitimin önemini anlamaya başlamışlardır. Pandemi uzaktan eğitimde niceliğin ve niteliğin önemini göstermiştir. Coronavirüs pandemisi sürecinde Türk eğitim sisteminin altyapı erişim tasarım güvenlik içerik uygulama mevzuat kalite ve pedagojik açıdan geliştirilmesi gerektiği sonucunu ortaya koymuştur.
Anahtar Kelimeler: Uzaktan Eğitim, Covid-19, Yüz yüze Eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgi İşlem Eğitimi |
Bölüm | 37.Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 13 Sayı: 37 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.