Research Article
BibTex RIS Cite

Covid-19 Pandemi Sürecinde Eğitimde Yaşanan Zorluklara İlişkin Öğretmen Görüşleri

Year 2024, Volume: 13 Issue: 37, 1 - 26, 30.04.2024

Abstract

2020 yılı itibariyle dünyada etkisini gösteren Covid 19 pandemi salgını sonucu yüz yüze eğitime ara verilmesi ve bunun sonucunda uzaktan eğitime geçilmesiyle birlikte eğitimde yaşanan sorunlar üzerinde öğretmen görüşleri incelenmiştir. Araştırmada Mersin İli Akdeniz İlçesinde görev yapan öğretmenlerin yüz yüze ve uzaktan eğitim uygulamalarına yönelik etkilerini değerlendirmek ve gelecekteki uygulamalar için önerilerde bulunmaktır. Araştırmada nitel araştırma deseninde tasarlanmış çalışmanın verileri yapılandırılmamış görüşme ile elde edilmiştir. Yarı yapılandırılmamış görüşme formunda yer alan soruların tamamına cevap veren 12 öğretmenden veriler toplanmıştır. Toplanan veriler içerik analizine tabi tutulmuş elde edilen kategoriye ve temalar ışığında bulgular oluşturulmuştur. Araştırma bulgularına göre; COVİD-19 pandemisinin pedagojik yansımaları oluşmuştur. Pandemi döneminde, uzaktan eğitime çok önemli talep artışı olmuştur. Öğretmenlerde ayrıca uzaktan eğitimin önemini anlamaya başlamışlardır. Pandemi uzaktan eğitimde niceliğin ve niteliğin önemini göstermiştir. Coronavirüs pandemisi sürecinde Türk eğitim sisteminin altyapı erişim tasarım güvenlik içerik uygulama mevzuat kalite ve pedagojik açıdan geliştirilmesi gerektiği sonucunu ortaya koymuştur.
Anahtar Kelimeler: Uzaktan Eğitim, Covid-19, Yüz yüze Eğitim

References

  • Balta, E. (2020). Kara Vebadan Koronavirüse Küreselleşme. Uluslararası İlişkiler Konseyi, 10.02.2020, https://www.uikpanorama.com/blog/2020/02/10/karavebadankoronavirusekuresellesme (Erişim Tarihi: 05.11.2020).
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 85-124.
  • Corbin, J. & Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. Thousand Oaks: Sage.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2020). Bakan Selçuk, Koronavirüs'e Karşı Eğitim Alanında Alınan Tedbirleri Açıkladı. https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitimalaninda-alinan-tedbirleri, (20 Eylül 2020).
  • Öztürk, N. (2020). Pandemi sürecinde dünyada eğitim. Kriter Siyaset, Toplum ve Ekonomi Dergisi, 5(50). https://kriterdergi.com/dosya-egitimde-koronavirus-etkisi/pandemi-surecinde-dunyada-egitim
  • Rapanta, C., Botturi, L., Goodyear, P., Guàrdia, L. ve Koole, M. (2020). Online University Teaching During And After The Covid-19 Crisis: Refocusing Teacher Presence And Learning Activity. Postdigital Science and Education, 1-23.
  • Telli Yamamoto, G. & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (Online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. https://doi.org/10.26701/uad.711110
  • TÜBA, (2020). Covid-19 Pandemi Değerlendirme Raporu. Türkiye Bilimler Akademisi Yay.
  • UNESCO, (2020a). COVİD-19 impact on education https://en.unesco.org/covid19/educationr-esponse
  • UNESCO, (2020b). 290 million students out of school due to COVID-19: UNESCO releases first global numbers and mobilizes response. https://en.unesco.org/news/290-million-students-out-school-due-covid-19unesco-releases-first-global-numbers-and-mobilizes
  • UNESCO, (2020c). National education responses to COVID-19 summary report of UNESCO's online survey. Summer Report, UNESCO https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/ pf0000373322
  • Wach, E. (2013). Learning about qualitative document analysis.
  • WHO. (2020a). Covid19 Coronavirus Disease 2019 Situation Report – 72. World Health Organization (Vol. 2019). https://pers.droneemprit.id/covid19/
  • WHO. (2020b). Past pandemics, http://www.euro.who.int/en/health-topics/communicable diseases/influenza/pandemic-influenza/past-pandemics
  • Wiederhold, B. K. (2020). Connecting Through Technology During the Coronavirus Disease 2019 Pandemic: Avoiding “Zoom Fatigue”. Cyberpsychology, Behavior, And Social Networking, 23(7), 437-438.
  • Dilmaç, B., Kulaksızoğlu, A. ve Ekşi, H. (2007). Bir grup fen lisesi öğrencisine verilen insani değerler eğitiminin insani değerler ölçeği ile sınanması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 7(32), 1221-1261.
  • Gürün, O. A. (2001). Psikoloji sözlüğü (2. bs., C.1-3, s. X). İstanbul: İnkılâp.
  • İlköğretim ve Eğitim Kanunu. (1961, 12 Ocak). T.C. Resmî Gazete (Sayı 10705).
  • Johnson, A. P. (2014). Eylem araştırması el kitabı (Y. Uzuner ve M. Ö. Anay, Çev.). Ankara: Anı Yayıncılık. Karadağ, E., Aypay, A. ve Baloğlu, N. (2010, 1-2 Mayıs). Eğitim yönetimi araştırmalarına analitik bir bakış: Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi’nin analizi [Sözlü bildiri]. 5. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Karataş, M. (1995). İnsan ilişkilerinde temel prensipler. İstanbul: Kalender. Kaya, A. (2005). Ruh sağlığını etkileyen faktörler. Sosyal Psikoloji Dergisi, 25(45), 35- 50.
  • Kaya, C. (2004, 13 Eylül). Dünyada özgürlükler hızla yayılıyor. Hürriyet, s.10.
  • Kayhan, M. (2004). Mülakat. Burcu Çavdar, İstanbul, 12 Mart.
  • Klimoski, R., & Palmer, D. (1993). The ADA and the hiring process in organization. Consulting Psychology Journal, 45(2), 10-36.
  • Koç, İ. ve Merç, A. (2017). Psikolojik danışman adaylarının özel eğitim dersine ilişkin metaforik algıları. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 28-39. Erişim adresi http://dergipark.gov.tr/debder/issue/31123/297177.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2008). Adım adım ÖSS tercih danışmanlığı kaynak kitabı. Ankara: MEB Yayınları. Mitchell, T. R., & Larson, J. R. (1987). People in organizations: An introduction to organizational behavior (3rd ed.). New York: McGraw-Hill.
  • Morera, O. F., vd. (2006). Social problem solving predicts decision making styles. Personality and Individual Differences, 41(67), 307-317.
  • Özgenel, M. (2017). Okul yöneticilerinin yaratıcı ve eleştirel düşünme eğilimleri ile karar verme stilleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkiler örüntüsü (Yayınlanmamış Doktora Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Zuckerman, M. & Kiefer, S. C. (basımda). Race differences in face-ism: Does facial prominence imply dominance?. Journal of Personality and Social Psychology.
Year 2024, Volume: 13 Issue: 37, 1 - 26, 30.04.2024

Abstract

References

  • Balta, E. (2020). Kara Vebadan Koronavirüse Küreselleşme. Uluslararası İlişkiler Konseyi, 10.02.2020, https://www.uikpanorama.com/blog/2020/02/10/karavebadankoronavirusekuresellesme (Erişim Tarihi: 05.11.2020).
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 85-124.
  • Corbin, J. & Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. Thousand Oaks: Sage.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2020). Bakan Selçuk, Koronavirüs'e Karşı Eğitim Alanında Alınan Tedbirleri Açıkladı. https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitimalaninda-alinan-tedbirleri, (20 Eylül 2020).
  • Öztürk, N. (2020). Pandemi sürecinde dünyada eğitim. Kriter Siyaset, Toplum ve Ekonomi Dergisi, 5(50). https://kriterdergi.com/dosya-egitimde-koronavirus-etkisi/pandemi-surecinde-dunyada-egitim
  • Rapanta, C., Botturi, L., Goodyear, P., Guàrdia, L. ve Koole, M. (2020). Online University Teaching During And After The Covid-19 Crisis: Refocusing Teacher Presence And Learning Activity. Postdigital Science and Education, 1-23.
  • Telli Yamamoto, G. & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (Online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. https://doi.org/10.26701/uad.711110
  • TÜBA, (2020). Covid-19 Pandemi Değerlendirme Raporu. Türkiye Bilimler Akademisi Yay.
  • UNESCO, (2020a). COVİD-19 impact on education https://en.unesco.org/covid19/educationr-esponse
  • UNESCO, (2020b). 290 million students out of school due to COVID-19: UNESCO releases first global numbers and mobilizes response. https://en.unesco.org/news/290-million-students-out-school-due-covid-19unesco-releases-first-global-numbers-and-mobilizes
  • UNESCO, (2020c). National education responses to COVID-19 summary report of UNESCO's online survey. Summer Report, UNESCO https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/ pf0000373322
  • Wach, E. (2013). Learning about qualitative document analysis.
  • WHO. (2020a). Covid19 Coronavirus Disease 2019 Situation Report – 72. World Health Organization (Vol. 2019). https://pers.droneemprit.id/covid19/
  • WHO. (2020b). Past pandemics, http://www.euro.who.int/en/health-topics/communicable diseases/influenza/pandemic-influenza/past-pandemics
  • Wiederhold, B. K. (2020). Connecting Through Technology During the Coronavirus Disease 2019 Pandemic: Avoiding “Zoom Fatigue”. Cyberpsychology, Behavior, And Social Networking, 23(7), 437-438.
  • Dilmaç, B., Kulaksızoğlu, A. ve Ekşi, H. (2007). Bir grup fen lisesi öğrencisine verilen insani değerler eğitiminin insani değerler ölçeği ile sınanması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 7(32), 1221-1261.
  • Gürün, O. A. (2001). Psikoloji sözlüğü (2. bs., C.1-3, s. X). İstanbul: İnkılâp.
  • İlköğretim ve Eğitim Kanunu. (1961, 12 Ocak). T.C. Resmî Gazete (Sayı 10705).
  • Johnson, A. P. (2014). Eylem araştırması el kitabı (Y. Uzuner ve M. Ö. Anay, Çev.). Ankara: Anı Yayıncılık. Karadağ, E., Aypay, A. ve Baloğlu, N. (2010, 1-2 Mayıs). Eğitim yönetimi araştırmalarına analitik bir bakış: Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi’nin analizi [Sözlü bildiri]. 5. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Karataş, M. (1995). İnsan ilişkilerinde temel prensipler. İstanbul: Kalender. Kaya, A. (2005). Ruh sağlığını etkileyen faktörler. Sosyal Psikoloji Dergisi, 25(45), 35- 50.
  • Kaya, C. (2004, 13 Eylül). Dünyada özgürlükler hızla yayılıyor. Hürriyet, s.10.
  • Kayhan, M. (2004). Mülakat. Burcu Çavdar, İstanbul, 12 Mart.
  • Klimoski, R., & Palmer, D. (1993). The ADA and the hiring process in organization. Consulting Psychology Journal, 45(2), 10-36.
  • Koç, İ. ve Merç, A. (2017). Psikolojik danışman adaylarının özel eğitim dersine ilişkin metaforik algıları. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 28-39. Erişim adresi http://dergipark.gov.tr/debder/issue/31123/297177.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2008). Adım adım ÖSS tercih danışmanlığı kaynak kitabı. Ankara: MEB Yayınları. Mitchell, T. R., & Larson, J. R. (1987). People in organizations: An introduction to organizational behavior (3rd ed.). New York: McGraw-Hill.
  • Morera, O. F., vd. (2006). Social problem solving predicts decision making styles. Personality and Individual Differences, 41(67), 307-317.
  • Özgenel, M. (2017). Okul yöneticilerinin yaratıcı ve eleştirel düşünme eğilimleri ile karar verme stilleri ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkiler örüntüsü (Yayınlanmamış Doktora Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Zuckerman, M. & Kiefer, S. C. (basımda). Race differences in face-ism: Does facial prominence imply dominance?. Journal of Personality and Social Psychology.
There are 28 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Computing Education
Journal Section 37.Sayı
Authors

Raşit İlkay Karakuş 0009-0000-3966-7249

Publication Date April 30, 2024
Submission Date July 31, 2023
Published in Issue Year 2024 Volume: 13 Issue: 37

Cite

APA Karakuş, R. İ. (2024). Covid-19 Pandemi Sürecinde Eğitimde Yaşanan Zorluklara İlişkin Öğretmen Görüşleri. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 13(37), 1-26.

It publishes articles in Turkish in the fields of Educational Sciences and Social Sciences. The journal reaches libraries in Türkiye and abroad in printed form, and its electronic copy is scanned by many indexes.