In Western universities, social work students are educated to be critically and situtionally aware and sensitive to the varying needs of service users, and self-questioning their abilities and knowledge. Social worker students training should incorporate reflective learning into their curriculum. Reflective learning and reflective practice need to prepare students for the future professional life.Well-trained student social workers who have reflective abilities can convey their knowledge and skills to the people they work with, as well as they will gain the principles of life learning
Social work education reflective learning reflective practice critical thinking deep learning
Batılı üniversitelerde yansımalı öğrenme metotlarıyla; duyarlı, olaylara eleştirel bakabilen, kendi kendini sorgulama yeteneğine sahip sosyal hizmet uzmanları yetiştirilmektedir. Sosyal hizmet bölümleri; yansımalı eğitimi, kendi müfredatlarına eklemiş, konuyla ilgili pratik egzersizleri eğitim programlarının bir parçası haline getirmişlerdir. Yansımalı öğrenme ve yansımalı öğrenme pratiğinin, öğrencileri geleceğe, profesyonel bir şekilde hazırlayabilecek nitelikte olması gerekmektedir. Yansıma yeteneğine sahip olan öğrenciler ileride bilgi ve becerilerini, birlikte çalıştıkları insanlara da aktarabilecekleri gibi yaşam boyu öğrenme prensibini kazanırlar
Other ID | JA57AD65KT |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 23, 2016 |
Submission Date | July 23, 2016 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 9 |