Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin Oyun ve Fiziki Etkinlikler (OFE) dersi
hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırma gurubunu, Trabzon ilinde bir okulda
görev yapan 10 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz metodu
kullanılmıştır. Çalışma sonunda, OFE dersi için okul altyapısının yetersiz ve sınırlı;
haftalık ders saati sayısının 1, 2 ve 3. sınıfta yeterli, 4. sınıfta ise yetersiz olduğu sonucuna
ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin, OFE dersinin başka dersler için kullanılmasını uygun
bulmadıkları halde OFE dersinde farklı dersler yaptıkları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin,
dersin öğrencilerde fiziksel becerileri geliştirdiği, dayanışma ve işbirliği kavramlarının
öğrenilmesine katkı sağladığını düşünmelerine rağmen dersin öğretim programında belirtilen
gelişim ve öğrenme alanları ile program çıktılarını tam olarak bilmedikleri ortaya çıkmıştır.
Öğretmenler, OFE dersine oyun öğretimi aşamasında kısa bir süre kendilerinin de dâhil
olduklarını belirtmişlerdir. Çalışmanın en dikkat çekici bulgusu ise sınıf öğretmenlerinin
OFE dersinde kendilerini yetersiz görmeleri ve buna ek olarak beden eğitimi öğretmenlerinin
dersle ilgili daha bilgili ve bilinçli olmalarından dolayı OFE derslerinin yürütücüsünün beden
eğitimi öğretmeni olması gerektiğini düşünmeleridir
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2017 |
Submission Date | November 9, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 15 |