Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 11 Issue: 21, 79 - 96, 31.07.2020

Abstract

References

  • Arayıcı, A. (2008) “Avrupa’nın Vatansızları: Çingeneler”, İstanbul: Kalkedon Yayınları
  • .ASPB (2016) “Roman Vatandaşlara Yönelik Strateji Belgesi, 2016-2021”, Ankara.Bulut, N.. (2009). Sanayiden Devriminden Küreselleşmeye Sosyal Haklar, Oniki LevhaYayıncılık, İstanbul.Demirkürek ,l.( 2012).Azınlıklar ve Marjinal Gruplar, 1. B, Araştırma Yay. Ankara.
  • Danova-R, S. (2008) “Önsöz”, (Haz.) Ebru Uzpeder, Savelina Danova/Roussinova, SevgiÖzçelik, Sinan Gökçen, (Çev.) Ezgi Taboğlu ve Sezin Öney, Biz Buradayız:Türkiye’de Romanlar, Ayrımcı Uygulamalar ve Hak Mücadelesi, İstanbul: MartMatbaacılık: 1-3
  • .Ersöz, H. Y. (2011). Sosyal Politikada Yerelleşme. İstanbul: İstanbul Ticaret Odası.

Türkiye’de Yaşayan Romanların Eğitim Hakkının Avrupa Birliği ve Sosyal Politika Açısından Değerlendirilmesi

Year 2020, Volume: 11 Issue: 21, 79 - 96, 31.07.2020

Abstract

RROMANLARIN EĞİTİM HAKKININ AVRUPA BİRLİĞİ VE SOSYALPOLİTİKA AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİÖZETBu çalışmada Romanların eğitim hakkı, sosyal politika, Avrupa Birliği ve TürkHukukundaki düzenlemeler çerçevesinde incelenmiştir. Kamu yararı gözetilerek devlet eliyleyürütülmesi gereken sağlık, eğitim bayındırlık gibi faaliyetler, sosyal politika olarakisimlendirilir. Demokratik, siyasi yönden gelişmiş ülkeler, bu hizmeti, verirken, sivil toplumörgütleri, üniversiteler, sosyal örgütlerden destek alırlar. Ancak toplumun içerisindevatandaşların dışında, o toplumda yaşayan göçmen, azınlık gibi insanların temelihtiyaçlarının, eğitim, sağlık, hizmetlerinin verilmesi sosyal hukuk devletininsorumluluğundadır. Yerel yönetimler, kar amacı gütmeyen kuruluşlar, sosyal faaliyetlerisosyal politikaları destekleyici niteliktedir. STK gibi, politikayı üreten kurumlar tarafındanyapılabileceği gibi devlet tarafından da yapılabilmektedir ancak sınırları yine yasal mevzuatve hukuk kurallarının çizdiği sınırlardır. Betimsel araştırma yöntemi ile yapılan buaraştırmada Romanların eğitim ve eğitim hakkı kavramlarının ne anlama geldiği ifadeedilmiş, sosyal politikalar ve daha sonra uluslararası düzenlemelerde ele alınmıştır.

References

  • Arayıcı, A. (2008) “Avrupa’nın Vatansızları: Çingeneler”, İstanbul: Kalkedon Yayınları
  • .ASPB (2016) “Roman Vatandaşlara Yönelik Strateji Belgesi, 2016-2021”, Ankara.Bulut, N.. (2009). Sanayiden Devriminden Küreselleşmeye Sosyal Haklar, Oniki LevhaYayıncılık, İstanbul.Demirkürek ,l.( 2012).Azınlıklar ve Marjinal Gruplar, 1. B, Araştırma Yay. Ankara.
  • Danova-R, S. (2008) “Önsöz”, (Haz.) Ebru Uzpeder, Savelina Danova/Roussinova, SevgiÖzçelik, Sinan Gökçen, (Çev.) Ezgi Taboğlu ve Sezin Öney, Biz Buradayız:Türkiye’de Romanlar, Ayrımcı Uygulamalar ve Hak Mücadelesi, İstanbul: MartMatbaacılık: 1-3
  • .Ersöz, H. Y. (2011). Sosyal Politikada Yerelleşme. İstanbul: İstanbul Ticaret Odası.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Selminaz Adıgüzel

Publication Date July 31, 2020
Submission Date January 22, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 11 Issue: 21

Cite

APA Adıgüzel, S. (2020). Türkiye’de Yaşayan Romanların Eğitim Hakkının Avrupa Birliği ve Sosyal Politika Açısından Değerlendirilmesi. Eğitim Ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama, 11(21), 79-96.