Literatürde bibliyometrik analiz yöntemi ile TYSM’nin incelendiği ilk çalışma olma özelliğine bu çalışmanın amacı ters yüz sınıf modeli (TYSM) başlıklı araştırmalarının bibliyometrik analiz yöntemi ile analiz edilmesidir. Çalışmada bibliyometrik analiz için uygun olan ve prestijli yayınları barındıran Web of Science veri tabanı kullanılmıştır. Belirli bir arama yöntemi kullanılarak bu veri tabanında başlık kısımlarında ‘flipped clasroom’ ifadesi aratılmıştır. 2000-2022 arası yılları kapsayan toplam 2610 yayına ulaşılmıştır. Listeleme sonucu en az 10 atıf alan çalışmalara yer verilmiştir. Filtreleme sonrası analiz yapılacak çalışma sayısı 490 olarak elde edilmiştir. Çalışmada görsel haritalama için VOSviewer yazılımı kullanılarak kelime madenciliği, atıf ve bibliyometrik eşleştirme analizleri yapılmıştır. Çalışmaların h-index değeri 69 olarak elde edilmiş olup çalışma başına 45.51 atıf düşmektedir. En çok kullanılan anahtar kelime ‘flipped classroom’dur ve makalelerin büyük çoğunluğu İngilizce yazılmıştır. TYSM ile ilgili en çok yayın yapan dergi Educational Technology Society, en çok çalışma yapan araştırmacılar ise Hwang, Hew ve Lo CK olmuştur. En çok atıf alan yazarlar O’flahert ve Philips, en çok araştırma yapan kurum National Taiwan Normal University’dir. Öğretmenlerin, öğrencilerin, politika belirleyicilerin, yeni araştırmacıların, akademisyenlerin ve tüm paydaşların istifade edebilecekleri bir kaynak metin, bir kılavuz oluşturulmaya çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | November 18, 2023 |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | April 28, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 14 Issue: 28 |