Uzaktan eğitim, zamanın ve mekânın sınırsız olduğu, öğretmen ve öğrencinin yüz yüze etkileşiminin olmadığı bir eğitim sistemidir. Uzaktan eğitim normal şartlarda üniversitelerin belli bölümlerinde uygulanan bir eğitim sistemidir. Acil durumlarda tüm kademelerde ya da belli kademelerde de uzaktan eğitim sistemi uygulanabilmektedir. Bu doğrultuda bu çalışmada 6 Şubat Kahramanmaraş depremleriyle birlikte yükseköğretimde kısa süreli uzaktan eğitime geçilmesinin akademisyenler üzerindeki etkisi anlaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmada akademisyenlerin uzaktan eğitime ilişkin deneyimleri dikkate alındığı için fenomenolojik desen uygun görülmüş ve araştırma yorumsamacı yaklaşımla kurgulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Kovancılar Meslek Yüksekokulu’nda görev yapan akademisyenlerden oluşmaktadır. Katılımcılarla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Yapılan görüşmeler metin haline getirildikten sonra kodlar çıkarılarak tema ve alt temalar belirlenmiştir. Araştırmada akademisyenlerin uzaktan eğitime ilişkin düşünceleri, uzaktan eğitimde karşılaştıkları sorunlar ve uzaktan eğitimin geliştirilmesi temaları belirlenmiştir. Bu temalar doğrultusunda uzaktan eğitimin avantajlı ve dezavantajlı yönlerinin olduğu, öğrencilerin derse katılmaması, teknik aksaklıklar, sınavların güvenli yapılmaması, uygulama derslerinin yapılamaması gibi sorunların uzaktan eğitimde en sık karşılaşılan sorunlar olduğu, uzaktan eğitim sisteminin geliştirilmesi ve daha etkili olabilmesi için akademik personele bu konuda eğitim verilmesi, öğrencilerin derse devam zorunluluklarının olması, sınavların daha güvenli yapılması ve uzaktan eğitim alt yapısının olası durumlarda tekrar kullanılabilmesi için geliştirilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Bu araştırmanın uzaktan eğitimin olası durumlarda daha etkili bir şekilde kullanılması için uzaktan eğitimin alt yapısının geliştirilmesine ve denetim mekanizmalarının güçlendirilmesine yönelik katkılar sağlayacağı düşünülmektedir.
Bu araştırma için Fırat Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Etik Kurulu’nun 2023/22 sayılı oturum ve 16 nolu kararı ile etik izin alınmıştır.
Distance education is an education system in which time and space are unlimited and there is no face-to-face interaction between teachers and students. Distance education is an education system normally Applied in certain departments of universities. In emergencies, distance education system can be applied at all levels or at certain levels. In this direction, this study aims to understand the impact of the transition to short-term distance education in higher education on academics with the February 6 Kahramanmaraş eartquakes. Qualitative research method was used in the research. Since the experiences of academics regarding distance education were taken into consideration in the study, phenomenological design was deemed appropriate and the research was designed with an interpretivist approach. The study group of the research consists of academicians working at Kovancılar Vocational School. In-depth interviews were conducted with the participants using a semi-structured interview form. After the interviews were transcribed, codes were extracted, themes and sub-themes were determined. In the study, the themes of academicians’ views on distance education, problems encountered in distance education and improve of distance education were determined. In line with these themes, it was concluded that distance education has advantageous and disadvantageous aspects, problems such as students not attending the course, technical problems, not conducting exams safely, not conducting practice courses are the most common problems encountered in distance education, akademik staff should be trained on this issue in order to develop and make the distance education system more effective, students’ attendance to the course should be made compulsory, exams should be made more secure and distance education infrastructure should be developed in a way that it can be reused in possible situations. It is thought that this research will contribute to the development of distance education infrastructure and strengthening of control mechanisms in order to use distance education more effectively in possible situtions.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Educational Sociology |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | November 20, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | February 1, 2024 |
Acceptance Date | July 29, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 15 Issue: 30 |