Research Article
BibTex RIS Cite

HEDONİK TÜKETİMİN PLANSIZ SATIN ALMA DAVRANIŞI ÜZERİNE ETKİSİNDE SOSYAL MEDYANIN ARACILIK ROLÜ

Year 2019, Volume: 1 Issue: 1, 15 - 37, 28.12.2019

Abstract

Tüketim eylemi genel olarak hedonik tüketim ve faydacı tüketim olarak
sınıflandırılmaktadır. Faydacı tüketim eğilimi daha çok rasyonaliteyle
ilişkilendirilirken, hedonik tüketim eğilimi daha çok anlık haz ile ilişkilendirilmektedir.
Bu anlık hazzın, kişileri plansız satın alma davranışına ittiği literatürde geniş şekilde
tartışılmış ve bu argümanı destekleyen pek çok sonuç ortaya konmuştur. Bu
çalışmadaki amaç ise hedonik tüketim eğiliminin plansız satın alma davranışı
üzerindeki etkisinde sosyal medya bağımlılığının aracılık etkisini sınamaktır. Çünkü
sosyal medya hayatımızın büyük bir parçası halini almıştır. Bu nedenle de
davranışlarımızı ve tüketim kararlarımızı da etkileyecek pek çok uyarana sosyal medya
üzerinden maruz kalmaktayız. Bu çalışmada ilgili argümanı sınamak üzere 413
üniversite öğrencisinden, anket yoluyla bilgi toplanmıştır. Yapılan regresyon analizleri
neticesinde sosyal medya bağımlılığının hedonik tüketim eğiliminin plansız satın alma
davranışı üzerindeki etkisinde kısmi aracılık etkisine sahip olduğu bulgulanmıştır.

Year 2019, Volume: 1 Issue: 1, 15 - 37, 28.12.2019

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Mehmet Yiğit This is me 0000-0002-3921-9347

Asena Gizem Yiğit This is me 0000-0002-9791-2211

Publication Date December 28, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Yiğit, M., & Yiğit, A. G. (2019). HEDONİK TÜKETİMİN PLANSIZ SATIN ALMA DAVRANIŞI ÜZERİNE ETKİSİNDE SOSYAL MEDYANIN ARACILIK ROLÜ. Turkuaz Uluslararası Sosyo-Ekonomik Stratejik Araştırmalar Dergisi, 1(1), 15-37.