Tüketim eylemi genel olarak hedonik tüketim ve faydacı tüketim olarak
sınıflandırılmaktadır. Faydacı tüketim eğilimi daha çok rasyonaliteyle
ilişkilendirilirken, hedonik tüketim eğilimi daha çok anlık haz ile ilişkilendirilmektedir.
Bu anlık hazzın, kişileri plansız satın alma davranışına ittiği literatürde geniş şekilde
tartışılmış ve bu argümanı destekleyen pek çok sonuç ortaya konmuştur. Bu
çalışmadaki amaç ise hedonik tüketim eğiliminin plansız satın alma davranışı
üzerindeki etkisinde sosyal medya bağımlılığının aracılık etkisini sınamaktır. Çünkü
sosyal medya hayatımızın büyük bir parçası halini almıştır. Bu nedenle de
davranışlarımızı ve tüketim kararlarımızı da etkileyecek pek çok uyarana sosyal medya
üzerinden maruz kalmaktayız. Bu çalışmada ilgili argümanı sınamak üzere 413
üniversite öğrencisinden, anket yoluyla bilgi toplanmıştır. Yapılan regresyon analizleri
neticesinde sosyal medya bağımlılığının hedonik tüketim eğiliminin plansız satın alma
davranışı üzerindeki etkisinde kısmi aracılık etkisine sahip olduğu bulgulanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |