Araştırmada tarama deseni türlerinden kesitsel araştırma deseni
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu, Hatay İli İskenderun İlçesi resmi ortaokullarda görev yapan 85
öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada kullanılan nicel veriler, araştırmacılar
tarafından geliştirilen “EBA (Eğitimde Bilişim Ağı) Kullanımı Anketi” ile
toplanmıştır. Anketin güvenirliliğini belirlemek için yapılan analizde Cronbach
Alfa değeri .82 olarak bulunmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen verilere
göre, EBA (Eğitimde Bilişim Ağı) kullanımı düzeyinin yüksek seviyede olduğu sonucu
elde edilmiştir. Çeşitli değişkenler açısından değerlendirilen bulgular
açısından bakıldığında ise, cinsiyet açısından 4 maddede kadınlar lehine 1
maddede ise erkekler lehine görüşlerde farklılık olduğu; kıdem açısından
bakıldığında ilk 14 maddede 6-10 yıl arası kıdeme sahip öğretmenler arasında
farklılık olduğu ve branş açısından 14. Madde hariç farklılık olmadığı
bulgusuna ulaşılmıştır. Eğitim programları açısından bakıldığında, yapılan
çalışmanın Türkiye’nin diğer illerinde de uygulanarak sonuçların program
değerlendirme çalışmalarında veri olarak kullanılmasının alana katkı getireceği
söylenebilirBu araştırmada ortaokul öğretmenlerinin EBA
kullanım düzeylerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
amaçlanmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2019 |
Submission Date | April 18, 2019 |
Acceptance Date | May 27, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |