Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin sahip oldukları öğretme stilleri ile uzaktan eğitime yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırma verileri 2021 Bahar döneminde Mersin ilinde resmi okullarda görev yapan öğretmenlerden toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum Ölçeği ve Grasha Öğretme Stili Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre farklı değişkenler bakımından anlamlı farklar tespit edilirken iki ölçek arasında ilişki tespit edilememiştir.
The purpose of this research was to determine the relationship between teachers’ teaching styles and their attitudes towards distance education. In the study, the data were collected from teachers working in Mersin province public schools in the 2021 spring semester. As data collection tools, the Distance Education Attitude Scale and Grasha Teaching Style Scale were used. According to the resultant findings, there were significant differences per different variables, but no relationship existed between the two scales.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 22, 2022 |
Submission Date | March 14, 2022 |
Acceptance Date | May 22, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 4 Issue: 1 |