Bu çalışmada meslek yüksekokulu bilgisayar programcılığı öğrencilerinin programlamayı öğrenmeye yönelik motivasyonlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmaya bilgisayar programcılığı programı 1. ve 2. sınıf toplam 165 öğrenci katılmıştır. Veriler, 19 maddeden oluşan “Bilgisayar Programlama Derslerinde Öğrenme Motivasyonu Ölçeği” aracılığı ile toplanmıştır. Verilerin analizinde frekans, ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Gruplar arasındaki farklılığı tespit etmek için Bağımsız Gruplar T Testi kullanılmıştır. Çalışma sonunda elde edilen bulgulara göre bilgisayar programcılığı öğrencilerinin bilgisayar programlama derslerinde öğrenme motivasyonu düzeylerinin iyi düzeyde olduğu belirlenmiştir.
This study aimed to explore vocational school computer programming students’ motivations to learn programming. The study used a survey research design and surveyed 165 first-year and second-year students studying computer programming. The data were collected using the “Learning Motivation in Computer Programming Courses Scale” consisting of nineteen items. The data were analysed using the frequency, mean, and standard deviation values. The independent-samples t-test was used to determine the difference between groups. The analysis results showed that computer programming students had a good level of learning motivation in computer programming courses.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 22, 2022 |
Submission Date | May 30, 2022 |
Acceptance Date | June 6, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 4 Issue: 1 |