Bu çalışmada ortak maddelere dayalı eşitleme deseninde her bir alt testi artı değer özelliğine sahip olan testlerde, alt test ve genişletilmiş alt test puanları kullanılarak eşitleme yapılmıştır. Kullanılan eşitleme yöntemlerinin eşitleme hataları, örneklem büyüklüğüne, alt testler arasındaki ortalama güçlük düzeyi farkına ve alt test uzunluğuna göre karşılaştırılmıştır.
Veriler iki parametreli lojistik modele (2PLM) uygun olarak; her biri iki alt testten oluşan X ve Y test formu için 1-0 şeklinde iki kategorili veriler R 3.1.1. programıyla üretilmiştir. Ankor test, toplam test formu gibi iki alt testten oluşmaktadır. Ankor testin alt test uzunluğu, toplam testin alt test uzunluğunun %40’ı oranında madde sayısına sahiptir. 20, 25, 50, 100, 200 ve 500 örneklem büyüklükleri için her bir testin alt testleri arasında 0.70, 0.80 ve 0.90 korelasyonlu; test formları arasında 0.0, 0.40, 0.70 ortalama güçlük düzeyi farkı olan; alt test uzunluğu 10, 15, 30, 50 ve 80 olan X ve Y test formları oluşturulmuştur. Çalışmada birim, zincirlenmiş lineer, Baun/Holland ve dairesel-yay eşitleme yöntemleri kullanılarak 100 replikasyon sonucunda alt testler eşitlenmiştir. Yöntemlerin eşitleme sonuçları eşitleme hatası ölçütleriyle değerlendirilmiştir.
Çalışmada 100, 200 ve 500 örneklem büyüklüğüne sahip, alt test uzunluğu 10, 15 ve 30 ve test formları arasındaki ortalama güçlük düzeyi farkı 0.0 olduğunda eşitleme yapılması uygun görülürken; dairesel-yay eşitleme yöntemi diğer yöntemlere göre daha az hata değeri göstermiştir.
In this study dichotomous data which was according with two parameter logistic model (2PLM) was produced for form X and form Y. R 3.1.1. programming language was used to produce data. Each test form had two subtest. Ancor test had two subtest, too. Its’ subtest length was 40% of total test form X (Y). For both forms, corelation between subtests were altered in two level (0.70, 0.80 and 0.90). Moreover, average difficulty difference between subtest of form X and Y were altered in three levels (0.0, 0.4 and 0.7). Simulated forms were equated by using identity, chained linear, Braun/Holland and circle-arc methods for six different sample size (20, 25, 50, 100, 200 and 500) with 100 replications. The results obtained from this simulation study were evaluated based on equating error criterions.
The findings indicated in the case when sample size was 100 and more, subtest length was 10, 15 and 30 and the level of average difficulty difference between form 0.0, it was concluded that equating forms would give better results than not equating. Furthermore circle-arc method was found to less equating error than other equating methods under most of the conditions studied.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Specialist Studies in Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 25, 2024 |
Publication Date | June 25, 2024 |
Submission Date | February 17, 2024 |
Acceptance Date | April 17, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 6 Issue: 1 |