Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının Eğitimde Program Geliştirme dersine yönelik görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma, nitel bağlamda gerçekleştirilmiş betimsel bir çalışmadır. Araştırmada, Türkiye’nin güneyinde bulunan bir devlet üniversitesinde yürütülen Eğitimde Program Geliştirme dersine ilişkin öğrenme ve öğretme sürecine yönelik öğrenci görüşleri betimlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Bu doğrultuda araştırmanın katılımcılarını, Türkiye’nin güneyinde bulunan bir devlet üniversitesindeki eğitim fakültesinde yürütülen Eğitimde Program Geliştirme dersini seçmeli olarak alan ve araştırmaya gönüllü olarak katılan 21 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen ve 12 adet açık uçlu sorudan oluşan bir çevrimiçi yazılı görüş formu aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kapsamında yer alan tümevarımsal yaklaşım dikkate alınmıştır. Araştırmanın bulguları Eğitimde Program Geliştirme dersinde edinilen kazanımlar, beklentilerin karşılanması durumu, dersin içeriğine, öğretme ve öğrenme sürecine ve ölçme ve değerlendirme sürecine yönelik görüşler, işleniş türüne yönelik görüşler, öğretmenlik mesleğine katkıları, program okuryazarlığına ve program geliştirme becerisine etkisi ve dersin iyileştirilmesine yönelik öneriler olmak üzere 10 tema altında toplanmıştır. Araştırmanın sonuçları doğrultusunda uygulayıcılara ve ileride yapılacak araştırmalara yönelik çeşitli öneriler sunulmuştur.
Araştırmanın gerçekleştirilmesine yönelik Çukurova Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Alanında Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu’ndan izin alınmıştır (Karar Tarihi: 05.09.2023 – Karar No:8).
The aim of this research is to examine the views of pre-service teachers about the Curriculum Development in Education course. The research is a descriptive study conducted in a qualitative context. In the research, it was tried to describe student views about the learning and teaching process of the Curriculum Development in Education course conducted at a state university in the south of Türkiye. The participants of the research were determined by using the convenience sampling method. In this regard, the participants of the research consist of 21 pre-service teachers who took the Curriculum Development in Education course as an elective course at the faculty of education at a state university in the south of Türkiye and they participated in the research voluntarily. The data of the study were collected through an online written opinion form developed by the researcher, and consists of 12 open-ended questions. In the analysis of the data, the inductive approach within the scope of content analysis was taken into account. The findings of the research were collected under 10 themes: Outcomes achieved in the Curriculum Development course in Education, situation about meeting the expectations, views on the content of the course, the teaching and learning process and the measurement and evaluation process, views on the type of teaching, contributions to the teaching profession, its impact on curriculum literacy and curriculum development skills, suggestions for improving the course. In line with the results of the research, various suggestions are presented for practitioners and future research.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Curriculum Development in Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | May 31, 2024 |
Publication Date | May 31, 2024 |
Submission Date | October 6, 2023 |
Acceptance Date | May 28, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |
ERCİYES JOURNAL OF EDUCATION [EJE]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.