Bu çalışma fen bilgisi öğretmen
adaylarının çözelti derişimlerindeki bazı kavramları anlama düzeyleri ve
kavram yanılgılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi amacıyla
yapılmıştır. Bu amaçla 131 fen bilgisi öğretmen adayına iki bölümden oluşan
bir ölçme aracı uygulanmıştır. Uzman görüşü alınan ölçme aracının Cronbach
alfa güvenilirlik kat sayısı 0,710 bulunmuştur. Elde edilen bulgulardan
adayların kavramları birbiri yerine kullandıkları, anlamlı öğrenme yerine
ezbere öğrenmeyi tercih ettikleri ve birçok kavramın anlama düzeyleri
arasında pozitif doğrusal bir ilişki olduğu bulunmuştur. Çözelti
derişimleriyle ilgili kavramlardan anlamlı öğrenme en fazla normalite ve
molarite kavramlarda olurken en fazla yanılgı derişim kavramında olmuştur.
Kavramların anlama düzeyleri adayların cinsiyetlerine, Genel Kimya I ve II
derslerindeki başarı durumlarına göre anlamlı olmadığı saptanmıştır. Kavram
yanılgılarının kalıcı hale gelmemesi için öğrencilerin var olan ön
bilgilerinin ortaya çıkartılması ve yeniden yapılandırılması önerilmektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 28, 2019 |
Submission Date | April 27, 2019 |
Acceptance Date | October 24, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |
ERCİYES JOURNAL OF EDUCATION [EJE]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.