Bu çalışma; ilköğretim 6. sınıf, fen ve teknoloji dersinde “Yaşamımızdaki
Elektrik”
konusunun yapılandırıcı fen öğretiminde düşün-eşleş-paylaş tekniğiyle
birlikte kavram karikatürü
kullanımının,
öğrencilerin başarılarına ve tutumlarına etkisini incelemek amacıyla
yapılmıştır. Araştırmanın verileri 2010-2011 eğitim
öğretim yılının 2. döneminde Yozgat ili Boğazlıyan ilçesinde iki farklı okulun
6. sınıfında öğrenim gören 36 öğrenciden toplanmıştır. Veri toplamak için
başarı testi ve fen
ve teknoloji tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırma, deneysel
desenlerden 2x2 faktöriyel (split-plot) desene göre yürütülmüştür. Çalışmada 1. gruba düşün-eşleş-paylaş
tekniğiyle birlikte
kavram karikatürleri, 2. gruba ise fen
ve teknoloji öğretim programında belirtilmiş olan etkinlikler
gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri
toplama aracı olarak Ceylan (2008)’ın hazırladığı başarı testi ile Çetin, Hamurcu ve Günay (2001)’ın hazırladığı tutum testi kullanılmıştır. Başarı testinin Cronbach-Alfa iç tutarlılık
katsayısı 0,60, tutum testinin Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı 0,81 olarak bulunmuştur. Verilerin analizinde ilişkisiz ölçümler için Mann Whitney U testi
ve ilişkili ölçümler için Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır.
Yapılan analizler sonucunda elde edilen bulgulara göre; fen öğretiminde
karikatür tekniğini kullanımının öğrencilerin akademik başarılarında anlamlı
bir fark oluşturduğu, tutumlarında ise anlamlı bir fark oluşturmadığı
gözlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2019 |
Submission Date | April 24, 2019 |
Acceptance Date | May 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 1 |
ERCİYES JOURNAL OF EDUCATION [EJE]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.