Research Article
BibTex RIS Cite

Uzaktan Eğitim Sürecinde Ortaöğretim Matematik Derslerinin Yürütülmesine İlişkin Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri

Year 2024, Volume: 8 Issue: 1, 1 - 30, 31.05.2024
https://doi.org/10.32433/eje.1330541

Abstract

Bu araştırmanın amacı, uzaktan eğitimde matematik öğretim programının uygulanmasına ilişkin matematik öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesidir. Bu amaçla öğretmenlerin deneyimlerinden yola çıkılarak, bu süreçte nelerin etkili olup olmadığının tespit edilmesi ve aksayan yönlerin giderilip, sürecin daha etkili ve verimli bir hâle getirilmesi hedeflenmektedir. Araştırmaya Niğde ili genelinde çeşitli ortaöğretim kurumlarında görev yapan 25 matematik öğretmeni katılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden “durum çalışması” benimsenmiştir. Araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanan veriler, betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitim konusunda fikir sahibi olduklarına ve öğretim programında uzaktan eğitime yer verilmesi gerektiğini düşündüklerine ulaşılmıştır. Öğretmenler uzaktan eğitim derslerinde genellikle bilgisayar, tablet ve telefon gibi teknolojik araçlardan faydalanmaktadırlar ve çoğunlukla yüz yüze eğitimde kullandıkları yöntem ve teknikleri tercih etmektedirler. Öğretmenler süreçte öğretim programını uygularken en çok araç-gereç eksikliği ve altyapı sorunları ile karşılaşmışlardır. Öğretmenler yaşadıkları sorunlara çözüm yolu olarak ise hem kendilerinin hem de öğrencilerin araç-gereç eksiklerinin giderilmesi ve öğrencilerin derslere katılımının zorunlu olması gerektiğini belirtmişlerdir. Öneriler ise; hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin teknolojik imkanlardan üst düzeyde faydalanmalarının sağlanması ve ders sürecinde olabildiğince farklı duyu organlarına hitap eden etkileşimli materyallerin kullanılması şeklindedir.

References

  • Adak, M. M. (2021). Covid-19 pandemi döneminde uygulanan uzaktan eğitim sürecinde bilişim teknolojileri öğretmenlerinin deneyimlerinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Süleyman Demirel Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Isparta.
  • Akçayır, M. ve Kılıç Çakmak, E. (2017). Uzaktan eğitimde grafik tablet teknolojisinin kullanımı. Electronic Turkish Studies, 12(11), 21-36. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.
  • Alakoç, Z. (2003). Matematik öğretiminde teknolojik modern öğretim yaklaşımları. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(1), 43-49.
  • Alkan, C. (1987). Açık öğretim “uzaktan eğitim sistemlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi”. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, 157.
  • Aslan, S. A., Turgut, Y. E. ve Aslan, A. (2021). Teachers' views related the middle school curriculum for distance education during the COVID-19 pandemic. Education and Information Technologies, 26(6), 7381-7405.
  • Baki, A. (2002). Öğrenen ve öğretenler için bilgisayar destekli matematik. BİTAV-Ceren Yayın Dağıtım. Balaman, F. ve Tiryaki, S. H. (2021). Corona virüs (Covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., ve Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Batdal Karaduman, G., Akşak Ertaş, Z. ve Duran Baytar, S. (2021). Uzaktan eğitim yolu ile gerçekleştirilen matematik derslerine ilişkin öğretmen deneyimlerinin incelenmesi. International Primary Education Research Journal, 5(1), 1-17. http://dx.doi.org/10.38089/iperj.2021.42
  • Biber, A. Ç. (2019). Matematik ve öğretimi. A. Kaçar. (Ed.), İlkokulda Matematik Öğretimi içinde (ss. 2-11). Pegem Akademi Yayınları.
  • Birhan, H. (2021). Uzaktan eğitim aracılığıyla gerçekleştirilen fen bilimleri dersinin etkililiğine ilişkin öğretmen, öğrenci, veli ve yönetici görüşleri [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Bozkurt, A., Jung, I., Xiao, J., Vladimirschi, V., Schuwer, R., Egorov, G., … Paskevicius, M. (2020). A global outlook to the interruption of education due to COVID-19 Pandemic: Navigating in a time of uncertainty and crisis. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-126. https://doi.org/10.5281/zenodo.3878572
  • Bozkurt, A. and Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian journal of distance education, 15(1), 1-6. https://doi.org/10.5281/zenodo.3778083
  • Burke, J. ve Dempsey, M. (2020, May 28). Covid-19 practice in primary schools in Ireland report. https://mural.maynoothuniversity.ie/13001/
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri. (29. baskı). Pegem Akademi Yayınları.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid- 19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Can, Y. ve Bardakci, S. (2022). Teachers’ opinions on (urgent) distance education activities during the pandemic period. Advances in Mobile Learning Educational Research, 2(2), 351-374. https://doi.org/10.25082/AMLER.2022.02.005 Creswell, J. W. ve Poth, C. N. (2016). Qualitative inquiry and research design: choosing among five approaches. SAGE Publications.
  • Çakın, M. ve Külekçi Akyavuz, E. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: Öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186.
  • Çelik, S. (2021). Biyoloji öğretmenlerinin Covid-19 pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüşleri (Ankara-Sincan örneği) [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çoban, E. (2021). Coğrafya öğretmenlerine göre uzaktan eğitim uygulamalarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • Çok, C. (2021). Öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin özyeterlik algısı ve pandemi sürecinde uzaktan eğitimde karşılaştıkları engeller [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Demir, C. (2013). Bilgi toplumuna geçiş sürecinde uzaktan eğitimin rolü [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Ege Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Demir, S. ve Kale, M. (2020). Öğretmen görüşlerine göre, covid-19 küresel salgını döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Electronic Turkish Studies, 15(8), 3445-3470. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44492
  • Demirbilek, G. (2023). Matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin belirlenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Denzin, N. K. and Lincoln, Y. S. (2005). The sage handbook of qualitative research. (Third edition). SAGE Publications.
  • Devran, Y. ve Elitaş, T. (2016). Uzaktan eğitim: fırsatlar ve tehditler. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 8(27), 31-40. https://doi.org/10.5824/1309‐1581.2017.2.003.x
  • Emre, Y. (2002, Mayıs). Kitle iletişim araçları ve www teknolojilerinin uzaktan eğitim uygulamalarında kullanılması. Anadolu Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye.
  • Ergen, Y. Özışık, E. ve Bülbül, Y. (2022). Uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimine ilişkin deneyimleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 11(2), 288-300. https://doi.org/10.30703/cije.960710
  • Erşen, Z. B. ve Yumak, Y. (2021). Matematik öğretmeni adaylarının covid-19 pandemisi sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına yönelik görüşleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(4), 1449-1470. http://dx.doi.org/10.30703/cije.853688
  • Groman, M. W. (1996). Integrating "Geometer's Sketchpad" into a Geometry Course for Secondary Education Mathematics Majors. https://files.eric.ed.gov /fulltext/ED405817.pdf
  • Güven, B. ve Karataş, İ. (2009). Dinamik geometri yazılımı Cabri'nin ilköğretim matematik öğretmen adaylarının geometrik yer problemlerindeki başarılarına etkisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(1), 1-31.
  • GeoGebra. (2021). GeoGebra nedir?. https://www.geogebra.org/about
  • Holmberg, B. (1986). A discipline of distance education. International Journal of E-Learning ve Distance Education/Revue internationale du e-learning et la formation ā distance, 1(1), 25-40.
  • Holmberg, B. (2005). The evolution, principles and practices of distance education (Vol. 11). Carl von Ossietzky University of Oldenburg.
  • Isman. A, Altınay, Z. ve Altınay, F. (2004). Turkish Online Journal of Distance Education, 5(4), 1-10.
  • Işık, A., Çiltaş, A. ve Bekdemir, M. (2008). Matematik eğitiminin gerekliliği ve önemi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (17), 174-184.
  • İskenderoğlu, T. A. ve Konyalıhatipoğlu, M. (2021). Matematik öğretmenlerinin bakış açısıyla Covid-19 salgını sürecinde uzaktan canlı dersler. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (52), 235-262 İşman, A. (2022). Uzaktan eğitim (Genişletilmiş 5. baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kahyaoğlu, M. ve Yangın, S. (2007). İlköğretim öğretmen adaylarının mesleki özyeterliklerine ilişkin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 73-84.
  • Kambutu, J. (2002). Administrators prefer technology-based distance learning. Quarterly Review of Distance Education, 3(3), 341-343. https://www.learntechlib.org/p/95268/
  • Karakaya, F., Adıgüzel, M., Üçüncü, G., Çimen, O. ve Yilmaz, M. (2021). Teachers’ views towards the effects of Covid-19 pandemic in the education process in Turkey. Participatory Educational Research, 8(2), 17-30.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. (1. baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kaynar, H., Kurnaz, A., Doğrukök, B. ve Barışık, C. Ş. (2020). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(7), 3269-3292.
  • Keegan, D. (1996). Foundations of distance education. (Third edition). Routledge.
  • Kırık, A. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-94. 10.17829/midr.20142110299
  • König, J., Jäger-Biela, D. J. ve Glutsch, N. (2020). Adapting to online teaching during COVID-19 school closure: teacher education and teacher competence effects among early career teachers in Germany. European journal of teacher education, 43(4), 608-622. https://doi.org/10.1080/02619768.2020.1809650
  • Kurnaz, A., Kaynar, H., Barışık, C. Ş.ve Doğrukök, B. (2020). Öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Millî Eğitim Dergisi, 49(1), 293-322.
  • Kutluca, T. ve Zengin, Y. (2011). Matematik öğretiminde Geogebra kullanımı hakkında öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2011), 160-172.
  • Lim, D. H. ve Kim, H. (2003). Motivation and learner characteristics affecting online learning and learning application. Journal of Educational Technology Systems, 31(4), 423-439.
  • MEB. (2018). Ortaöğretim Matematik Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı. http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201821102727101-OGM%20MATEMAT %C4% B0K%20PRG%2020.01.2018.pdf
  • Metin, M., Gürbey, S. ve Çevik, A. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşleri. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 66-89. https://doi.org/10.46762/mamulebd.881284
  • Miles, M. B. and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded source book. SAGE Publications.
  • Moore. M. (1973) Toward a theory of independent learning and teaching. Journal of Higher Education, 44, 661-679.
  • Mortazavi, F., Salehabadi, R., Sharifzadeh, M. ve Ghardashi, F. (2021). Students’ perspectives on the virtual teaching challenges in the COVID-19 pandemic: A qualitative study. Journal of education and health promotion,10(1), 1-6. https://doi.org/10.4103/jehp.jehp_861_20
  • Murphy, E. ve Rodríguez-Manzanares, M. A. (2009). Teachers’ perspectives on motivation in high-school distance education. International Journal of E-Learning ve Distance Education/Revue internationale du e-learning et la formation à distance, 23(3), 1-24.
  • Olkun, S. ve Uçar, Z.T. (2014). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. (6. baskı). Eğiten Kitap.
  • Orakçıoğlu, E. (2019). Türkiye’de uzaktan eğitim temalı 2013-2018 yılları arasında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Özçakır Sümen, Ö. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde ilkokul matematik dersleri nasıl işleniyor? Bir durum çalışması. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 8(3), 662-674.
  • Özdemir Baki, G. ve Çelik, E. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitimde matematik öğretim deneyimleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 293-320.
  • Özdoğan, A. Ç. ve Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Millî Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43.
  • Öztaş, B. (2021). Covid-19 sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına yönelik yeterlilik algıları ve uzaktan eğitime ilişkin görüşleri [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Pişken, M. T. (2021). Sınıf öğretmenlerinin pandemik salgın nedeniyle uygulanan uzaktan eğitim hakkında görüşleri (İstanbul ili Esenyurt ilçesi örneği) [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Rice, K. L. (2006). A comprehensive look at distance education in the K–12 context. Journal of Research on Technology in Education, 38(4), 425-448.
  • Sintema, E. J. (2020). Effect of COVID-19 on the performance of grade 12 students: implications for STEM education. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(7), 1–6. https://doi.org/10.29333/ejmste/7893
  • Thomas, M. S. ve Rogers, C. (2020). Education, the science of learning, and the COVID-19 crisis. Prospects, 49(1-2), 87-90. https://doi.org/10.1007/s11125-020-09468-z
  • Tuncay, N. (2016). Smartphones as tools for distance education. Online Submission, 6(2), 20-30.
  • Tuncel, T. ve Kazu, İ. Y. (2019). Ortaöğretim matematik öğretim programlarının ölçme ve değerlendirme boyutunda öğretmen görüşleri açısından incelenmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29(2), 163-179.
  • Turhan Türkkan, B. ve Arslan Namlı, N. (2018). Matematik öğretiminde bilgisayar yazılımı kullanmaya yönelik lisansüstü tezlerin incelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 10(4), 38-62. https://doi.org/10.15345/iojes.2018.04.003
  • Uluyol, A. (2021). A study on the professional self-efficacy perceptions and burn out levels of English language teachers of distance education in the process of Covid 19 [Unpublished Master's Thesis]. Süleyman Demirel University, Graduate School of Educational Sciences, Isparta
  • WHO. (2022). Coronavirus disease (COVID-19) pandemic. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019.
  • Yaşar, A. ve Şimşek, N. (2022). Matematik öğretmenlerinin pandemi sürecindeki uzaktan öğretime ilişkin görüşleri. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 3(1), 58-92. https://doi.org/10.54637/ebad.1030364
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yumbul, E. (2021). Liselerde görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. On Dokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Samsun.
  • Zengin, Y. (2011). Dinamik matematik yazılımı GeoGebra'nın öğrencilerin başarılarına ve tutumlarına etkisi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kahramanmaraş.

Opinions of Mathematics Teachers on Conducting High School Mathematics Courses During Distance Education Process

Year 2024, Volume: 8 Issue: 1, 1 - 30, 31.05.2024
https://doi.org/10.32433/eje.1330541

Abstract

The purpose of this research is to evaluate the opinions of mathematics teachers about the implementation of the mathematics teaching program in distance education. With this purpose, it is aimed to determine what is effective or not in the process, based on the experiences of Fthe teachers, and to make the process more effective and efficient by eliminating the deficiencies. Twenty-five mathematics teachers working in various high schools throughout the province of Niğde, Türkiye participated in the research. As one of the qualitative research method, case study was adopted in the research. The data collected through the semi-structured interview form designed by the researcher and descriptive analysis method were used for data analysis. According to the findings of the study, it has been found that mathematics teachers have an idea about distance education and they think that distance education should be included in the curriculum. Teachers generally benefit from technological tools such as computers, tablets and smart phones in distance education courses and prefer the methods and techniques they use in face-to-face education. Teachers mostly encountered lack of equipment and infrastructure problems while implementing the curriculum in the process. As solutions to the problems experienced by teachers, they stated that the lack of tools and equipment of both themselves and the students should be eliminated and the participation of the students in the courses should be compulsory. As implications of the study, it can be suggested that both teachers and students should benefit from high-level access to the equipment and technological opportunities. In addition, using interactive materials that appeal to different learners during courses can be recommended.

References

  • Adak, M. M. (2021). Covid-19 pandemi döneminde uygulanan uzaktan eğitim sürecinde bilişim teknolojileri öğretmenlerinin deneyimlerinin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Süleyman Demirel Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Isparta.
  • Akçayır, M. ve Kılıç Çakmak, E. (2017). Uzaktan eğitimde grafik tablet teknolojisinin kullanımı. Electronic Turkish Studies, 12(11), 21-36. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.
  • Alakoç, Z. (2003). Matematik öğretiminde teknolojik modern öğretim yaklaşımları. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(1), 43-49.
  • Alkan, C. (1987). Açık öğretim “uzaktan eğitim sistemlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi”. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, 157.
  • Aslan, S. A., Turgut, Y. E. ve Aslan, A. (2021). Teachers' views related the middle school curriculum for distance education during the COVID-19 pandemic. Education and Information Technologies, 26(6), 7381-7405.
  • Baki, A. (2002). Öğrenen ve öğretenler için bilgisayar destekli matematik. BİTAV-Ceren Yayın Dağıtım. Balaman, F. ve Tiryaki, S. H. (2021). Corona virüs (Covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84.
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E., ve Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Batdal Karaduman, G., Akşak Ertaş, Z. ve Duran Baytar, S. (2021). Uzaktan eğitim yolu ile gerçekleştirilen matematik derslerine ilişkin öğretmen deneyimlerinin incelenmesi. International Primary Education Research Journal, 5(1), 1-17. http://dx.doi.org/10.38089/iperj.2021.42
  • Biber, A. Ç. (2019). Matematik ve öğretimi. A. Kaçar. (Ed.), İlkokulda Matematik Öğretimi içinde (ss. 2-11). Pegem Akademi Yayınları.
  • Birhan, H. (2021). Uzaktan eğitim aracılığıyla gerçekleştirilen fen bilimleri dersinin etkililiğine ilişkin öğretmen, öğrenci, veli ve yönetici görüşleri [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Bozkurt, A., Jung, I., Xiao, J., Vladimirschi, V., Schuwer, R., Egorov, G., … Paskevicius, M. (2020). A global outlook to the interruption of education due to COVID-19 Pandemic: Navigating in a time of uncertainty and crisis. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-126. https://doi.org/10.5281/zenodo.3878572
  • Bozkurt, A. and Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian journal of distance education, 15(1), 1-6. https://doi.org/10.5281/zenodo.3778083
  • Burke, J. ve Dempsey, M. (2020, May 28). Covid-19 practice in primary schools in Ireland report. https://mural.maynoothuniversity.ie/13001/
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri. (29. baskı). Pegem Akademi Yayınları.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid- 19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Can, Y. ve Bardakci, S. (2022). Teachers’ opinions on (urgent) distance education activities during the pandemic period. Advances in Mobile Learning Educational Research, 2(2), 351-374. https://doi.org/10.25082/AMLER.2022.02.005 Creswell, J. W. ve Poth, C. N. (2016). Qualitative inquiry and research design: choosing among five approaches. SAGE Publications.
  • Çakın, M. ve Külekçi Akyavuz, E. (2020). Covid-19 süreci ve eğitime yansıması: Öğretmen görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 6(2), 165-186.
  • Çelik, S. (2021). Biyoloji öğretmenlerinin Covid-19 pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüşleri (Ankara-Sincan örneği) [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çoban, E. (2021). Coğrafya öğretmenlerine göre uzaktan eğitim uygulamalarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tokat.
  • Çok, C. (2021). Öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin özyeterlik algısı ve pandemi sürecinde uzaktan eğitimde karşılaştıkları engeller [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Demir, C. (2013). Bilgi toplumuna geçiş sürecinde uzaktan eğitimin rolü [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Ege Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Demir, S. ve Kale, M. (2020). Öğretmen görüşlerine göre, covid-19 küresel salgını döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Electronic Turkish Studies, 15(8), 3445-3470. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44492
  • Demirbilek, G. (2023). Matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin belirlenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Denzin, N. K. and Lincoln, Y. S. (2005). The sage handbook of qualitative research. (Third edition). SAGE Publications.
  • Devran, Y. ve Elitaş, T. (2016). Uzaktan eğitim: fırsatlar ve tehditler. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 8(27), 31-40. https://doi.org/10.5824/1309‐1581.2017.2.003.x
  • Emre, Y. (2002, Mayıs). Kitle iletişim araçları ve www teknolojilerinin uzaktan eğitim uygulamalarında kullanılması. Anadolu Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye.
  • Ergen, Y. Özışık, E. ve Bülbül, Y. (2022). Uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin matematik öğretimine ilişkin deneyimleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 11(2), 288-300. https://doi.org/10.30703/cije.960710
  • Erşen, Z. B. ve Yumak, Y. (2021). Matematik öğretmeni adaylarının covid-19 pandemisi sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına yönelik görüşleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(4), 1449-1470. http://dx.doi.org/10.30703/cije.853688
  • Groman, M. W. (1996). Integrating "Geometer's Sketchpad" into a Geometry Course for Secondary Education Mathematics Majors. https://files.eric.ed.gov /fulltext/ED405817.pdf
  • Güven, B. ve Karataş, İ. (2009). Dinamik geometri yazılımı Cabri'nin ilköğretim matematik öğretmen adaylarının geometrik yer problemlerindeki başarılarına etkisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(1), 1-31.
  • GeoGebra. (2021). GeoGebra nedir?. https://www.geogebra.org/about
  • Holmberg, B. (1986). A discipline of distance education. International Journal of E-Learning ve Distance Education/Revue internationale du e-learning et la formation ā distance, 1(1), 25-40.
  • Holmberg, B. (2005). The evolution, principles and practices of distance education (Vol. 11). Carl von Ossietzky University of Oldenburg.
  • Isman. A, Altınay, Z. ve Altınay, F. (2004). Turkish Online Journal of Distance Education, 5(4), 1-10.
  • Işık, A., Çiltaş, A. ve Bekdemir, M. (2008). Matematik eğitiminin gerekliliği ve önemi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (17), 174-184.
  • İskenderoğlu, T. A. ve Konyalıhatipoğlu, M. (2021). Matematik öğretmenlerinin bakış açısıyla Covid-19 salgını sürecinde uzaktan canlı dersler. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (52), 235-262 İşman, A. (2022). Uzaktan eğitim (Genişletilmiş 5. baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kahyaoğlu, M. ve Yangın, S. (2007). İlköğretim öğretmen adaylarının mesleki özyeterliklerine ilişkin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 73-84.
  • Kambutu, J. (2002). Administrators prefer technology-based distance learning. Quarterly Review of Distance Education, 3(3), 341-343. https://www.learntechlib.org/p/95268/
  • Karakaya, F., Adıgüzel, M., Üçüncü, G., Çimen, O. ve Yilmaz, M. (2021). Teachers’ views towards the effects of Covid-19 pandemic in the education process in Turkey. Participatory Educational Research, 8(2), 17-30.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. (1. baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kaynar, H., Kurnaz, A., Doğrukök, B. ve Barışık, C. Ş. (2020). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(7), 3269-3292.
  • Keegan, D. (1996). Foundations of distance education. (Third edition). Routledge.
  • Kırık, A. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-94. 10.17829/midr.20142110299
  • König, J., Jäger-Biela, D. J. ve Glutsch, N. (2020). Adapting to online teaching during COVID-19 school closure: teacher education and teacher competence effects among early career teachers in Germany. European journal of teacher education, 43(4), 608-622. https://doi.org/10.1080/02619768.2020.1809650
  • Kurnaz, A., Kaynar, H., Barışık, C. Ş.ve Doğrukök, B. (2020). Öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Millî Eğitim Dergisi, 49(1), 293-322.
  • Kutluca, T. ve Zengin, Y. (2011). Matematik öğretiminde Geogebra kullanımı hakkında öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2011), 160-172.
  • Lim, D. H. ve Kim, H. (2003). Motivation and learner characteristics affecting online learning and learning application. Journal of Educational Technology Systems, 31(4), 423-439.
  • MEB. (2018). Ortaöğretim Matematik Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı. http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201821102727101-OGM%20MATEMAT %C4% B0K%20PRG%2020.01.2018.pdf
  • Metin, M., Gürbey, S. ve Çevik, A. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik öğretmen görüşleri. Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 66-89. https://doi.org/10.46762/mamulebd.881284
  • Miles, M. B. and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded source book. SAGE Publications.
  • Moore. M. (1973) Toward a theory of independent learning and teaching. Journal of Higher Education, 44, 661-679.
  • Mortazavi, F., Salehabadi, R., Sharifzadeh, M. ve Ghardashi, F. (2021). Students’ perspectives on the virtual teaching challenges in the COVID-19 pandemic: A qualitative study. Journal of education and health promotion,10(1), 1-6. https://doi.org/10.4103/jehp.jehp_861_20
  • Murphy, E. ve Rodríguez-Manzanares, M. A. (2009). Teachers’ perspectives on motivation in high-school distance education. International Journal of E-Learning ve Distance Education/Revue internationale du e-learning et la formation à distance, 23(3), 1-24.
  • Olkun, S. ve Uçar, Z.T. (2014). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. (6. baskı). Eğiten Kitap.
  • Orakçıoğlu, E. (2019). Türkiye’de uzaktan eğitim temalı 2013-2018 yılları arasında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Özçakır Sümen, Ö. (2021). Uzaktan eğitim sürecinde ilkokul matematik dersleri nasıl işleniyor? Bir durum çalışması. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi (ASEAD), 8(3), 662-674.
  • Özdemir Baki, G. ve Çelik, E. (2021). Ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitimde matematik öğretim deneyimleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 293-320.
  • Özdoğan, A. Ç. ve Berkant, H. G. (2020). Covid-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Millî Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43.
  • Öztaş, B. (2021). Covid-19 sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına yönelik yeterlilik algıları ve uzaktan eğitime ilişkin görüşleri [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Pişken, M. T. (2021). Sınıf öğretmenlerinin pandemik salgın nedeniyle uygulanan uzaktan eğitim hakkında görüşleri (İstanbul ili Esenyurt ilçesi örneği) [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Rice, K. L. (2006). A comprehensive look at distance education in the K–12 context. Journal of Research on Technology in Education, 38(4), 425-448.
  • Sintema, E. J. (2020). Effect of COVID-19 on the performance of grade 12 students: implications for STEM education. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(7), 1–6. https://doi.org/10.29333/ejmste/7893
  • Thomas, M. S. ve Rogers, C. (2020). Education, the science of learning, and the COVID-19 crisis. Prospects, 49(1-2), 87-90. https://doi.org/10.1007/s11125-020-09468-z
  • Tuncay, N. (2016). Smartphones as tools for distance education. Online Submission, 6(2), 20-30.
  • Tuncel, T. ve Kazu, İ. Y. (2019). Ortaöğretim matematik öğretim programlarının ölçme ve değerlendirme boyutunda öğretmen görüşleri açısından incelenmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 29(2), 163-179.
  • Turhan Türkkan, B. ve Arslan Namlı, N. (2018). Matematik öğretiminde bilgisayar yazılımı kullanmaya yönelik lisansüstü tezlerin incelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 10(4), 38-62. https://doi.org/10.15345/iojes.2018.04.003
  • Uluyol, A. (2021). A study on the professional self-efficacy perceptions and burn out levels of English language teachers of distance education in the process of Covid 19 [Unpublished Master's Thesis]. Süleyman Demirel University, Graduate School of Educational Sciences, Isparta
  • WHO. (2022). Coronavirus disease (COVID-19) pandemic. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019.
  • Yaşar, A. ve Şimşek, N. (2022). Matematik öğretmenlerinin pandemi sürecindeki uzaktan öğretime ilişkin görüşleri. Eğitim Bilim ve Araştırma Dergisi, 3(1), 58-92. https://doi.org/10.54637/ebad.1030364
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yumbul, E. (2021). Liselerde görev yapan öğretmenlerin uzaktan eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. On Dokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Samsun.
  • Zengin, Y. (2011). Dinamik matematik yazılımı GeoGebra'nın öğrencilerin başarılarına ve tutumlarına etkisi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kahramanmaraş.
There are 72 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Science and Mathematics Education (Other)
Journal Section Research Article
Authors

Tolga Sabırlar 0000-0002-7962-8567

Ayhan Dikici 0000-0002-3579-3587

Early Pub Date May 31, 2024
Publication Date May 31, 2024
Submission Date July 21, 2023
Acceptance Date February 13, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Sabırlar, T., & Dikici, A. (2024). Uzaktan Eğitim Sürecinde Ortaöğretim Matematik Derslerinin Yürütülmesine İlişkin Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri. Erciyes Journal of Education, 8(1), 1-30. https://doi.org/10.32433/eje.1330541

ERCİYES JOURNAL OF EDUCATION [EJE]

Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Map  cropped-doaj_logo_big.png erihplus.png ici2.png 5-google-scholar.png