The primary objective of this study is to analyse and evaluate the calls to ALO 147. Hence, in this study, the survey research model was used. The data is consisted of the analysis of the class to ALO 147 phone line in January, February and March 2013. In the research, the frequency and percentages were calculated in proportion to the number of the calls. According to the data gathered, the callers used ALO 147 phone line primarily "to obtain information, to complain, to report their requests, opinions and denunciation". The major complaints of the callers who used this service were about principals and teachers. The principals' negative attitudes towards students and their parents and the needs about the physical infrastructure of the schools constitute the highest percentage of the complaints about principals. The highest percentage of the calls "to report requests and opinions" is made up of educational issues. Educational activities can only be conducted well by solving the present problems.
Bu araştırmanın ana amacı "ALO 147'ye gelen çağrıların analizi ve değerlendirilmesini" yapmaktır. Bu nedenle bu araştırma, tarama türü modelde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri 2013 yılı Ocak-Şubat-Mart ayında Alo 147 çağrı merkezine gelen çağrıların analizinden oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen çağrıların adetlerine göre frekans ve yüzdelikleri hesaplanmıştır. Elde edilen verilere göre; Alo 147'yi arayanlar öncelikle "bilgi edinme, şikâyet, talep, görüş ve ihbar" amacıyla bu servisi kullanmışlardır. Bu hizmetten faydalanmak için arayanların "şikâyet" ile ilgili çağrıları genel olarak idareden ve öğretmenden memnuniyetsizlikleridir. İdareden memnuniyetsizlik ile ilgili şikâyetlerde en büyük yüzdelik, öğrenciye ve veliye karşı olumsuz tutum ile okulun fiziksel alt yapı ihtiyaçlarının karşılanmasına dönüktür. Çağrı merkezini arayanların "talep ve görüş" ile ilgili aramalarındaki en büyün oran "eğitim" ile ilgili konulardır. Eğitim
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 5 |