The purpose of this study not only introduced about computer assisted instructional material developed for teaching the subject of quadratic functions which is included in 10th grade mathematics curriculum but also presented views of 10th students. A case study method is employed in this study. Çalışmanın sonucunda kullanım kolaylığı bakımından materyalin kullanımı için yönergeler verildiği ve kullanmakta zorlanmadıkları ortaya çıkmıştır. Öğrencinin aktif olduğu bir öğrenme ortamı oluşturmak için bu tür çağdaş öğretim yöntemlerine dayalı geliştirilen materyallerin matematiğin diğer konularında da geliştirilip örnek olarak öğretmenlerin kullanımına sunulmalıdır. It is suggested that these computer assisted instructional materials are developed by Excel software would be effective in teaching of quadratic function topic.
Bu çalışmanın amacı, yalnızca onuncu sınıf matematik öğretim programında yer alan İkinci Dereceden Fonksiyonlar konusunun öğretimine yönelik geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyalinin tanıtımını yapmak değil aynı zamanda öğrenci görüşlerini sunmaktır. Bu çalışmada özel durum yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda kullanım kolaylığı bakımından materyalin kullanımı için yönergeler verildiği ve kullanmakta zorlanmadıkları ortaya çıkmıştır. Öğrencinin aktif olduğu bir öğrenme ortamı oluşturmak için bu tür çağdaş öğretim yöntemlerine dayalı geliştirilen materyallerin matematiğin diğer konularında da geliştirilip örnek olarak öğretmenlerin kullanımına sunulmalıdır. İkinci dereceden fonksiyonlar konusunda zorluklar yaşandığı göz önüne alındığında Excel yardımıyla geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyalinin etkili olacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 2 Issue: 4 |