BibTex RIS Cite

EVALUATION OF THE

Year 2013, Volume: 2 Issue: 3, - , 01.03.2013

Abstract

Throughout the history of mankind "good" and "bad" has been in constant struggle. However, societies wanted to be "good" all members, concealed the necessary efforts in this regard. Societies were needed educational institutions for future generations to be better. The primary stage of forming an individual's basic education in educational institutions, especially in the first stage, has an important location in achieving the status of well-being. Textbooks taught in these institutions, is an important factor in the development of the individual. In this study, primary objectives and 1-5 textbooks were analyzed in terms of the concept of "goodness"; individuals should have the characteristics specified, textbooks, themes and units have been revealed differences between.

İLKÖĞRETİM SÜRECİNDE "İYİLİK" KAVRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2013, Volume: 2 Issue: 3, - , 01.03.2013

Abstract

İnsanlık tarihi boyunca "iyi" ile "kötü" sürekli mücadele içinde olmuştur. Ancak toplumlar, bireylerinin hep "iyi" olmasını istemiş; bu hususta gerekli çabayı esirgememiştir. Toplumlarda gelecek nesillerin "iyi" olması için, eğitim kurumlarına ihtiyaç duyulmuştur. Eğitim kurumları içinde bireyin temel eğitimini oluşturan ilköğretim aşaması; özellikle de birinci kademesi, "iyi" olma durumunu gerçekleştirmede önemli bir konuma sahip bulunmaktadır. Bu kurumlarda okutulan ders kitapları, bireyin gelişiminde önemli bir faktördür. Araştırmada, ilköğretimin amaçları ve 1-5 ders kitapları "iyilik" kavramı açısından analiz edilmiş; bireylerin sahip olması gereken özellikler belirlenmiş, ders kitapları; temalar ve üniteler arasında farklılıkların olduğu ortaya konmuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ahmet Çoban This is me

Publication Date March 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Çoban, A. (2013). İLKÖĞRETİM SÜRECİNDE "İYİLİK" KAVRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3).