Bu araştırmanın amacı; Amasya Üniversitesinde 2012–2013 eğitim öğretim yılı güz ve bahar dönemlerinde açılan pedagojik formasyon kursuna katılan öğrencilerin (200), mesleki tutum ve mesleki kaygı düzeyleri arasında ilişki olup olmadığını belirlemektir. Bu ana amaç çerçevesinde öğretmen adaylarının mesleki tutumları ve mesleki kaygıları (yaş, cinsiyet, medeni durum, kurumda çalışma, mezun olunan bölüm ve mezuniyet yılı) çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmanın evrenini 2012-2013 eğitim öğretim yılında Amasya Üniversitesi’nde pedagojik formasyon kursuna katılan yaklaşık 200 öğrenciden araştırma örneklemini uygun örnekleme yöntemi ile ulaşılan 161 pedagojik formasyon öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Kişisel Bilgi Formu, Öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeği ve Öğretmen Adayı Kaygı Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonunda Pedagojik Formasyon programına katılan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının (yaş, cinsiyet, medeni durum, kurumda çalışma, mezun olunan bölüm ve mezuniyet yılı) değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı; öğretmenlik mesleğine yönelik kaygılarının yaş, mezun olunan bölüm ve mezuniyet yılı değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı; cinsiyet, medeni durum, kurumda çalışma değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaştığı saptanmıştır.
Anahtar kelimeler: Pedagojik formasyon, öğretmenlik mesleği, mesleki tutum ve mesleki kaygı
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 25, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 10 |