Araştırmanın
amacı, sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimine ilişkin tutumlarını ve
müzik öğretimi öz yeterlilik inançlarını cinsiyet, yaş, öğrenim gördükleri
sınıf düzeyi, mezun olunan okul türü, geldiği bölge, aile gelir düzeyi, baba
eğitim durumu ve baba mesleği gibi değişkenlere göre incelemek ve müzik
öğretimine ilişkin tutumlarıyla müzik öğretimi öz yeterlilik inançları
arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın örneklemini 242 sınıf öğretmeni
adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; müzik öğretimine ilişkin
tutumları belirlemeye yönelik Şeker ve Saygı (2013) tarafından geliştirilen “Müzik
Öğretimine İlişkin Tutum Ölçeği” ve Afacan (2008) tarafından geliştirilen
“Müzik Öğretimi Öz Yeterlilik Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler,
betimsel istatistik yöntemleri, t testi,
One Way ANOVA ve korelasyon yapılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın
sonucunda, sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimine ilişkin tutumları ile
cinsiyet, yaş, mezun oldukları lise türü, baba eğitim durumu ve baba mesleği
değişkenleri arasında istatiksel olarak anlamlı bir fark çıkmazken öğrenim
gördükleri sınıf düzeyi değişkeninde 4. ve 3. sınıflar arasında 4. sınıf
lehine, geldikleri bölgeler değişkeninde ise Marmara/Ege ile Doğu
Anadolu/Güneydoğu Anadolu arasında Marmara/Ege lehine, aile gelir düzeyi
değişkeninde ise 1001-1500 TL ile 1501-2000 TL arasında 1001-1500 TL lehine
istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf
öğretmeni adaylarının müzik öğretimi öz yeterlilik inançları ile çeşitli
değişkenler (cinsiyet, yaş, öğrenim gördükleri sınıf düzeyi, mezun oldukları
lise türü, geldikleri bölgeler, aile gelir düzeyleri, baba eğitimi ve baba
meslekleri) arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılığa rastlanmamıştır.
Sınıf öğretmeni adaylarının müzik öğretimine ilişkin tutumları ile müzik
öğretimi öz yeterlilik inançları arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı
bir ilişki bulunmuştur.
Purpose
of the research, the attitudes of class teacher candidates about music teaching
and musical teaching self-efficacy beliefs according to variables such as
gender, age, grade level, graduated school type, region where they come from,
family income level, father education level and father's profession, the
relationship between teaching and self-efficacy beliefs. The sample of the
research is composed of 242 class teacher candidates. As a data collection
tool; "Music Instruction Attitude Scale" developed by ŞEKER and SAYGI
(2013) and "Music Instruction Self-Efficacy Scale" developed by
AFACAN (2008) were used to determine the attitudes towards music teaching. The
data obtained were analyzed using descriptive statistics, t test, One Way ANOVA
and correlation. As a result of the research, there is no statistically
significant difference between the attitudes of classroom teacher candidates
regarding music teaching and the gender, age, high school type they graduate,
father education status and father profession between 4th and 3rd grades in
favor of class 4 in favor of Marmara / Aegean between Marmara / Aegean and
Eastern Anatolia / Southeastern Anatolia, in the family income level variable,
it was found that there were statistically significant differences between
1001-1500 TL and 1501-2000 TL in favor of 1001-1500 TL. There was no statistically
significant difference between the music teaching self-efficacy beliefs of the
class teacher candidates and various
variables (sex, age, grade level, graduated high school type, regions where
they came from, family income levels, father education and father professions).
There was a moderately significant positive relationship between the attitudes
of music teachers towards music education and the music education self-efficacy
beliefs of the class teacher candidates.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | November 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 12 |