Research Article
BibTex RIS Cite

Hastaların Kurumsal İmaj Algılarının Hastane Bağlılıklarına Etkisi

Year 2017, Volume: 2 Issue: 2, 67 - 76, 20.10.2017

Abstract

Bu
çalışmada sağlık kuruluşlarının fonksiyonel kaliteyi artırmaya ilişkin
stratejilerinden birisi olabilecek olan hastaların kurumsal imaj algılarını
olumlu yönde etkileme, hastaların hastaneye bağlılığını etkileyebilecek bir
faktör olarak ortaya çıkmaktır. Bu noktadan hareketle çalışmada kurumsal imaj
algısının hastanın hastaneye bağlılığına etkisinin araştırılması
amaçlanmaktadır. Çalışmanın evrenini 2016 Aralık ayında Sakarya Üniversitesi
Eğitim Araştırma Hastanesinden hizmet almış olan hastalar oluşturmaktadır.
Örneklem seçiminde gelişigüzel örnekleme yöntemiyle 201 kişiye ulaşılmıştır.
Veri toplamada anket tekniği kullanılmış olup toplanan verilerin analizinde
tanımlayıcı istatistiki analizler, keşfedici faktör analizi, güvenilirlik
analizi, korelasyon ve regresyon analizleri ile fark analizleri kullanılmıştır.
Çalışmadan elde edilen bulgulara göre hastaların kurumsal imaj algıları ile
hastane bağlılıkları arasında pozitif yönlü çok kuvvetli ilişki bulunmaktadır
(r= ,793*). Yapılan regresyon analizi sonuçları ise kurulan modelin anlamlı
olduğunu (F=337,446; p=0,000) hastaların kurumsal imaj algısının hastane bağlılığını
etkilediği sonucuna ulaşılmıştır (t=18,370; p=0,000). Bu sonuçlara göre sağlık
kuruluşlarının, hastaların zihnindeki imajlarının sağlık kuruluşunun tercih
edilirliğini artıracağı ve diğer sağlık kuruluşlarının önüne geçmelerini
sağlayacağı söylenebilir. Bu nedenle sağlık kuruluşlarının hastaların
zihnindeki imaj algılarının olumlu yönde değiştirilmesi için sağlık
kuruluşlarının başarılı operasyon ve faaliyetlerinin duyulmasını sağlamaları,
sağlık kuruluşunun fiziksel ortamının düzenlenmesi ve kuruluşun personeli ile
hastalar arasında pozitif iletişimin sağlamak gibi çeşitli düzenlemeler ve
geliştirmeler yapılması sağlık kuruluşları açısından hayati önem arz
etmektedir.

References

  • Andreassen, T. W., & Lindestad, B. (1998). “The effect of corporate image in the formation of customer loyalty”. Journal of Service Research, 1(1), 82 - 92.
  • Avşar, A. (2002). Kurum İmajının Oluşmasında Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Etkisi ve Türk Silahlı Kuvvetleri Rehabilitasyon ve Bakım Merkezi Uygulaması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bayın, G., & Önder, Ö. F. (2014). Sağlık kurumlarında imaj üzerine bir araştırma. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(27). 141 – 158.
  • Bayın, G., & Önder, Ö. F. (2015). Determination of the effect of corporate ımage of health ınstitutions on patient loyalty. Ege Akademik Bakış, 15(4). 577 – 585.
  • Derin, N., & Demirel, E. T. (2010). Kurum imajının kurum kimliği açısından açıklanabilirliği: İnönü Üniversitesi Turgut Özal Tıp Merkezi Örneği. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 13(2), 155-193.
  • Erdem, R., Rahman, S., Avcı, L., Demirel, B., Köseoğlu, S., Fırat, G., … & Kubat, C. (2008). Hasta memnuniyetinin hasta bağlılığı üzerine etkisi, Erciyes Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 31, 95-110.
  • Hart, A. E., & Rosenberger, P. J. (2004). The effect of corporate image in the formation of customer loyalty: An Australian replication. Australasian Marketing Journal (AMJ), 12(3), 88 - 96.
  • Kim, K. H., Kim, K. S., Kim, D. Y., Kim, J. H. & Kang, S. H. (2008). Brand equity in hospital marketing, Journal of Business Research, 61(1), 75-82.
  • Onal, G., (2000). Halkla İlişkiler. İstanbul: Türkmen Kitapevi.
  • Önder, Ö. F., & Bayın, G. (2014). “Poliklinik ve klinik hastalarının kurum imajı ve hasta bağlılığı algılarının karşılaştırılması: Ankara’da bir eğitim ve araştırma hastanesi örneği”. İşletme Araştırmaları Dergisi, 6(4). 120 – 138.
  • Özata, M., & Sevinç, İ. (2009). Hastanelerde kurumsal imajın ölçülmesinde dikkate alınması gereken faktörlerin belirlenmesi. Journal of Azerbaijani Studies, 59-74.

The effect of organizational image perceptions of patient on their hospitality commitment

Year 2017, Volume: 2 Issue: 2, 67 - 76, 20.10.2017

Abstract

In this study, positively
affecting the organizational image perceptions of patients, which might be one
of the strategies for improving the functional quality of healthcare
institutions, emerges are a factor that might influence the commitment of
patients to the hospital. From this point, it is aimed to examine the effects
of organizational climate perception of patients on the commitment of patients
to the hospital. The sample of study consists of the patients, who received
healthcare service in Sakarya University Training and Research Hospital in
December 2016. During sampling process, 201 patients were reached via
randomized sampling method. In data collection, the questionnaire method was
employed, while the descriptive statistical methods, exploratory factor analysis,
reliability analysis, correlation and regression analyses, and gap analysis
were used for analyzing the data obtained. According to the results obtained
from this study, there is a positive and very strong relationship between the
organizational image perception of studies and their commitment (r= .793*). The
results of regression test indicate that the established model is significant
(F=337.446; p=0.000), and that the organizational image perceptions of patients
influence their commitment to the hospital (t=18.370; p=0.000). Accordingly,
for the healthcare facility, the images of healthcare facility in the minds of
patients would improve the preferability and so the institution might draw away
the other healthcare service. For this reason, in order to positively modify
the image perceptions of patients regarding the healthcare institutions, the
institutions should advertise the successful operations and surgeries, the
physical environment of hospital should be improved, and various other
regulations and improvements such as positive communication between the
personnel and the patients are of vital importance.

References

  • Andreassen, T. W., & Lindestad, B. (1998). “The effect of corporate image in the formation of customer loyalty”. Journal of Service Research, 1(1), 82 - 92.
  • Avşar, A. (2002). Kurum İmajının Oluşmasında Halkla İlişkiler Faaliyetlerinin Etkisi ve Türk Silahlı Kuvvetleri Rehabilitasyon ve Bakım Merkezi Uygulaması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bayın, G., & Önder, Ö. F. (2014). Sağlık kurumlarında imaj üzerine bir araştırma. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(27). 141 – 158.
  • Bayın, G., & Önder, Ö. F. (2015). Determination of the effect of corporate ımage of health ınstitutions on patient loyalty. Ege Akademik Bakış, 15(4). 577 – 585.
  • Derin, N., & Demirel, E. T. (2010). Kurum imajının kurum kimliği açısından açıklanabilirliği: İnönü Üniversitesi Turgut Özal Tıp Merkezi Örneği. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 13(2), 155-193.
  • Erdem, R., Rahman, S., Avcı, L., Demirel, B., Köseoğlu, S., Fırat, G., … & Kubat, C. (2008). Hasta memnuniyetinin hasta bağlılığı üzerine etkisi, Erciyes Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt: 31, 95-110.
  • Hart, A. E., & Rosenberger, P. J. (2004). The effect of corporate image in the formation of customer loyalty: An Australian replication. Australasian Marketing Journal (AMJ), 12(3), 88 - 96.
  • Kim, K. H., Kim, K. S., Kim, D. Y., Kim, J. H. & Kang, S. H. (2008). Brand equity in hospital marketing, Journal of Business Research, 61(1), 75-82.
  • Onal, G., (2000). Halkla İlişkiler. İstanbul: Türkmen Kitapevi.
  • Önder, Ö. F., & Bayın, G. (2014). “Poliklinik ve klinik hastalarının kurum imajı ve hasta bağlılığı algılarının karşılaştırılması: Ankara’da bir eğitim ve araştırma hastanesi örneği”. İşletme Araştırmaları Dergisi, 6(4). 120 – 138.
  • Özata, M., & Sevinç, İ. (2009). Hastanelerde kurumsal imajın ölçülmesinde dikkate alınması gereken faktörlerin belirlenmesi. Journal of Azerbaijani Studies, 59-74.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Mahmut Akbolat

Ayhan Durmuş This is me

Özgün Ünal

Mustafa Amarat

İbrahim Fazla This is me

Publication Date October 20, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Akbolat, M., Durmuş, A., Ünal, Ö., Amarat, M., et al. (2017). Hastaların Kurumsal İmaj Algılarının Hastane Bağlılıklarına Etkisi. European Journal of Educational and Social Sciences, 2(2), 67-76.