Problem Durumu: İngilizce dilini yabancı dil olarak öğrenen öğrencilere dolaylı yoldan yazılı düzeltici geribildirim verilmesinde en etkili etken kişinin kim olduğu sorusunun cevabı halen belirsizliğini sürdürmekte ve cinsiyet gibi faktörlerin etkisi göz ardı edilmektedir.
Araştırmanın Amacı: Yukarıda belirtilen nedenlerden dolayı bu çalışma ile dolaylı yoldan yazılı düzeltici geribildirim verilmesinde en etkili etken kişiyi bulmak ve farklı etken kişilerden dolaylı yoldan yazılı düzeltici geribildirim alınmasında cinsiyet faktörünün etkisini bulmak amaçlanmaktadır.
Araştırmanın Yöntemi: Yarı deneysel yöntem izlenerek yapılan bu çalışmanın katılımcıları, özel bir ünivesitede hazırlık okulunda İngilizce dilini yabancı dil olarak öğrenen üç farklı sınıfın öğrencileridir. Beş haftalık bir süreç boyunca sadece öğretmen tarafından dolaylı yoldan yazılı düzeltici geribildirim alan sınıf, A sınıfı; sadece öğrencilerden dolaylı yoldan yazılı düzeltici geribildirim alan sınıf, B sınıfı; ve hem öğretmen hem öğrencilerin katılımı ile işbirlikçi bir şekilde dolaylı yoldan yazılı düzeltici geribildirim alan öğrencilerin bulundukları sınıf ise C sınıfı olarak adlandırılmıştır. Her grup, toplamda beş haftada beş farklı konulu yazılı metin olmak
Hanife Bensen BOSTANCI – Fatma SENGUL
Eurasian Journal of Educational Research 76 (2018) 73-92
91
üzere her hafta aynı zamanda yazılı metin üretmişlerdir. Öğrencilerin yazmış oldukları bu yazılı metinlerden elde edilen veriler, nicel olarak analiz edilmiştir.
Araştırma Sonuçları: Araştırma sonucuda, hem öğretmen hem de öğrencilerin işbirlikçi bir şekilde dolaylı yoldan yazılı düzeltici geribildirim verdikleri C sınıfındaki katılımcılar, diğer sınıflardaki katılımcılara önemli ölçüde kıyasla yazma yeteneklerini geliştirdikleri bulgusuna varılmıştır. Cinsiyet açısından ise A sınıfındaki erkek katılımcıların, aynı sınıftaki kadın katılımcılara oranla daha iyi bir performans göstermesine karşın, B ve C sınıfındaki kadın katılımcıların erkek katılımcılara oranla daha iyi performans sergilediği ortaya konmuştur.
Araştırmanın Sonuçları ve Önerileri: Öğretmen adayı ve öğretmenlerin, cinsiyet faktörünü göz önünde bulundurarak, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenmekte olan öğrencilere, hem öğretmen hem de öğrencilerin işbirlikçi bir şekilde dolaylı yoldan yazılı düzeltici geribildirim verdikleri bir yöntem izlemeleri sağlanmalıdır. Bu nedenle, ileride yapılacak olan araştırmaların yaş ve dil yeterlik gibi diğer faktörler üzerine yoğunlaşmaları önerilmektedir. Aynı zamanda araştırmacılara doğrudan yazılı düzeltici geribildirim gibi diğer geribildirim çeşitleri üzerine odaklanmaları önerilmektedir.
Purpose: Who is the most effective agent when giving indirect written corrective feedback (IWCF) to English as a foreign language (EFL)? The answer is ambiguous, and factors such as gender have been neglected. For these reasons, this study attempts to reveal the most effective agent when giving IWCF and seeks to highlight the impact of gender when receiving IWCF from different agents. Method: A quasi-experimental study was carried out in which the participants were three classes of EFL learners studying at a private university’s preparatory school. One of the classes was named class A, which only recieved instructor IWCF, another class B, which only recieved peer IWCF, and the last class C, which only recieved collaborative IWCF for a five-week period. Each group produced five written texts regarding the same topic each week at the same time. The data, or the participants’ texts, were analyzed quantitatively. Findings: It was revealed that class C—who received only collaborative IWCF—significantly improved their writing skills compared to the other classes that received teacher and peer IWCF. In terms of gender, it was revealed that the male participants performed better than the female participants in class A, and the female participants in classes B and C produced better written texts compared to the male participants. Implications for Research and Practice: Pre-service and in-service teachers should provide IWCF to their EFL learners collaboratively, and they should consider the gender factor. It is suggested that future research focuses on other factors (i.e. age, proficiency). It is also suggested that researchers focus on the other type of feedback, namely direct written corrective feedback.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 76 |