Purpose: In today's world, the rapid spread of technology affects educational life. It has become common place in many countries to read digital texts on tablet computers, preferred for their portability, and long charging times; projects are done to improve educational quality in many countries. However, research is limited about how reading digital texts affects reading skills of primary students. The aim of this study is to investigate the effect of digital text readings on reading comprehension, reading fluency, and reading attitude of 4th grade students.
Research Methods: The mixed method, in which quantitative and qualitative research methods are used together, has been employed in the research. The reading levels of 75 students attending 4th grade in four primary schools were determined by pre-test, and the 30 students with the lowest scores were selected. An experimental and a control group were formed by randomly assigning the students to one of the two groups. Each group contained 15 students. Findings: The quantitative findings showed that the use of digital texts had influence on improving fluency and reducing reading mistakes, while it did not affect students' reading attitudes and its effect on comprehension lasted a short time. According to qualitative findings, students were eager and excited. Implication for Research and Practice: If educational environments are inevitably influenced by technological devices, it becomes crucial to use technological devices in a planned and appropriate manner. We suggest that teachers also apply reading activities with digital texts to improve the reading achievement of primary students.
Problem Durumu: Eğitim öğretim denilince ilk akla gelen kavramlardan birisi ve belki de en önemlisi okumadır. Okuma becerisi ile ilgili çocuklar çok erken yaşlarda tanışmakta ve okuma işi ilgilerini çekmektedir. Günümüzde çocuklar okul çağına gelmeden okuma ve yazma becerilerini kazanabilmektedirler. Bunun en önemli sebebi ailelerin ilgisi ve çevre uyarıcıların fazlalığıdır. Okuma becerisini kazanan çocuklar ileriki yıllarda da bu beceriyi kullanmakta ve sürekli geliştirme durumunda kalmaktadır. Günümüzde bilgiye ulaşmanın çok farklı yöntemleri bulunmaktadır. Bu yöntemlerin başında ise teknoloji kullanımı gelmektedir. Kendini sürekli yenileyen teknoloji, çağın gereklerine hizmet etmek için en kullanışlı yol haline gelmiştir. Teknolojideki bu durum eğitim öğretim veren okullarımıza da yansımış ve her kademede kullanılmaya başlanmıştır. Öğrenciler ve öğretmenler gerek okul içerisinde gerekse okul dışında öğretme ve öğrenme etkinliklerini daha hızlı ve kalıcı hale getirmek için teknolojiyi kullanmaktadırlar. Bu bağlamda gelişmekte olan yeni okuryazarlığı faydalı ve etkili kullanmak için bazı becerilerin toplumun bireylerinde olması gerekmektedir. Kuşkusuz burada ki en büyük pay teknolojinin olacaktır. Günümüzde bilgisayarın bile artık demode olduğu, yerini dokunmatik tablet bilgisayarların ve akıllı cep telefonların aldığı bir süreçten geçilmektedir. İnternet kullanımının okul öncesi dönemlerde başladığı düşünüldüğünde teknolojinin getirdiği yenilikler hayatımıza çok erken yaşlarda girmeye başlamaktadır. Ülkemizde bu hızlı değişim karşısında farklı projeler geliştirmekte ve uygulamaktadır. Bu projeler arasında en kapsamlı olan FATİH (Fırsatlar Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi) projesi dikkat çekmektedir. Bu proje ile ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin tamamına kademeli olarak tablet dağıtımı gerçekleştirilecektir. Sınıflardan akıllı tahta ile birlikte de çalışabilecek olan bu tabletler, derslere yönelik dijital metinler ve ek çalışma kaynaklarının da sunulması ve etkileşimli bir sınıf ortamında eğitim-öğretim hizmetlerinin sürdürülmesi amaçlanmaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 18 Issue: 76 |