Research Article
BibTex RIS Cite

Afrika Kökenli Üniversite Öğrencilerinin Yaşadıkları Zorluklar ile Kültürlerarası Deneyimleri: Kuzey Kıbrıs Örneği

Year 2018, Volume: 18 Issue: 77, 81 - 104, 20.09.2018

Abstract

Problem Durumu: Yabancı
uyruklu üniversite ö
ğrencileri genel
olarak lisans, yüksek lisans ve doktora e
ğitimlerini
tamamlamak amacıyla çe
şitli ülkelere
gitmektedirler. E
ğitimleri
sırasında çe
şitli ülkelerden
ve çe
şitli
kültürlerden belli bir ülkeye gelen her ö
ğrenci,
geldikleri ülke için bir renktir. Her ö
ğrencinin
kültürel, dilsel ve/ya dinsel farklılıkları okudukları ülke için bir renk
çemberi
şeklindedir. Bu
renk çemberini olu
şturan öğrencilerin
ba
şetmek
zorunda kaldıkları çe
şitli zorluklar
mevcuttur. Ö
ğrencilerin kültürlerarası
ya
şadığı
tecrübeler gittikleri ülkelerin e
ğitim sağlayıcılarının
birçok faktörü yönetmesi ile ili
şkilidir.   

Araştırmanın Amacı: Bu
ara
ştırmanın
amacı, Kuzey Kıbrıs’ta ö
ğrenim gören
Afrika kökenli üniversite ö
ğrencilerinin yaşadıkları
zorluklar ve bu zorulukların sıklıklarına ili
şkin
görü
şlerini
belirlemektir. 

Araştırmanın Yöntemi: Bu araştırmada
nitel yakla
şım kapsamında
olgubilim deseni kullanılmı
ştır. Görüşmeler
ses kayıtlarına alınmı
ştır. Örnekleme
yöntemi olarak amaçlı örnekleme yöntemi çe
şitlerinden
benze
şik örnekleme
kullanılmı
ştır. Verilerin
analizinde deneyimlerin betimlenmesi, açıklanması ve temaların açı
ğa
çıkarılmasına özen gösterilmi
ştir. Odak grup
görü
şmeleri
Kuzey Kıbrıs’ta bulunan farklı üniversitelerin de
ğişik
bölümlerinde ö
ğrenim gören 50
Afrika kökenli üniversite ö
ğrencisi ile
tamamlanırken, derinlemesine görü
şmeler ise aynı
üniversitelerin aynı bölümlerinde ö
ğrenim gören değişik
75 Afrika kökenli ö
ğrenci ile
tamamlanmı
ştır. Odak grup
görü
şmeleri
sırasında, her üniversiteden 10’lu gruplar halinde ö
ğrenci
grupları olu
şturulmuştur.
Derinlemesine görü
şmeler sırasında
ise, her üniversiteden 15’er ö
ğrenci ile
birebir kar
şılıklı görüşmeler
yürütülmü
ştür. Odak grup
görü
şmeleri-1
ile Afrika kökenli ö
ğrencilerin
Kuzey Kıbrısta ya
şadıkları
zorlukları belirlemek amaçlanırken, derinlemesine görü
şmeler
ile odak grup görü
şmeleri-1 ile
belirlenen zorlukların görü
şülen öğrenciler
için ortak olan zorlukların belirlenmesi amaçlanmı
ştır.
Ortak zorlukların belirlenmesi ile, odak grup görü
şmeleri-2
planlanmı
ştır. Odak grup
görü
şmeleri-2
ile belirlenen ortak zorlukların sıklıklarının belirlenmesi amaçlanmı
ştır.
Odak grup-1 ve odak grup-2 görü
şmeleri için
yarı yapılandırılmı
ş görüşme
formu, derinlemesine görü
şmeler için
derinlemesine görü
şme formu
kullanılmı
ştır.  

Odak
grup görü
şmeleri-1 ile
belirlenen Afrika kökenli ö
ğrencilerin yaşadıkları
zorluklar, derinlemesine görü
şmeler ile
belirlenen Afrika kökenli ö
ğrencilerin yaşadıkları
zorlukların ortak olanları ve odak grup görü
şmeleri-2
ile belirlenen Afrika kökenli ö
ğrencilerin yaşadıkları
zorlukların sıklıklarına ili
şkin sonuçlar
N-Vivo paket programı aracılı
ğıyla sırasıyla
analiz edilmi
ştir. N-Vivo
paket programı aracılı
ğıyla zorluklar,
ortak olan zorluklar ve zorlukların sıklıklarına ili
şkin
kodlar belirlenmi
ş, bu kodlar ise
paket program aracılı
ğıyla tematik
fikirler olarak kategorize edilmi
ştir. 

Yorumlama
yönteminin kullanıldı
ğı nitel çalışmada,
toplanan veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmi
ştir.
Çalı
şma
boyunca, içerik geçerlili
ği, yüzeysel
geçerlili
ği, sonuçların
güvenirli
ği, dış
güvenirlik ve iç güvenirlik sa
ğlanmıştır. 

Araştırmanın Bulguları:
Ara
ştırmanın
bulguları iki kategori halinde verilmi
ştir. İlk
kategori olan uyum zorlu
ğuna ilişkin
ortak faktörler için, 5 tema ve 16 alt tema belirlenmi
ştir.
Temalar, sosyal hayata uyum, sosyal ili
şkilere
uyum, e
ğitime uyum,
maddi engellere uyum ve sa
ğlık sorunlarına
uyum
şeklinde
sıralanmı
ştır. Tüm
temalara ili
şkin alt temalar
bulunmu
ştur.

Diğer
kategori ise, uyumu zorla
ştıran ortak
faktörlerin sıklı
ğı olarak
belirlenmi
ştir. Buna göre,
sosyal hayata uyum temasının alt teması olan huzur eksikli
ği
her zaman, özgüven-özsaygı ve özde
ğerlendirme
eksikli
ği alt teması
ise sık sık olarak belirlenmi
ştir. Bununla
birlikte, sosyal ili
şkilere uyum
temasının alt temaları olan yol/trafik i
şaretleri,
yemeklerdeki farklılıklar, ortak kimlik eksikli
ği,
kendini ayarlama ve yerel dilin kullanımı herzaman sıklı
ğındayken,
vücut kokuları ise bazen sıklı
ğında belirlenmiştir.

Eğitim
temasının alt temaları olan yetersiz ofis saatleri ve uluslararası dil
kullanımının yetersizli
ği sık sık şeklinde
belirlenirken, kalite alt teması ise genellikle
şeklinde
belirlenmi
ştir. Ayrıca,
maddi engellere uyum temasının alt teması olan yarı zamanlı çalı
şma
ko
şulları
her zaman
şeklinde
belirlenirken, ula
şım koşulları
ve ileti
şim koşulları
sık sık olarak belirlenmi
ştir. Aynı şekilde,
konut ko
şulları ise
genellikle
şeklinde
belirlenmi
ştir. Öte
yandan, sa
ğlık sorunlarına
uyum temasının alt teması olan ba
şa çıkma, herzaman
şeklinde
belirlenmi
ştir.

Araştırmanın Sonuçları ve Önerileri:
Sonuç olarak, Kuzey Kıbrıs üniversitelerinde okuyan ö
ğrenciler
için sosyal hayata uyum, sosyal ili
şkilere uyum, eğitime
uyum, maddi engellere uyum ve sa
ğlık sorunlarına
uyum
şeklinde engeller
belirlenmi
ştir. Bu
engellerin alt temaları olan huzur eksikli
ği,
yol/trafik i
şaretleri,
yemeklerdeki farklılıklar, ortak kimlik eksikli
ği,
yerel dilin kullanımı, kendini ayarlama, yarı zamanlı çalı
şma
ko
şulları
ve ba
şa çıkma her
zaman ortaya çıkarken, özgüven-özsaygı ve özde
ğerlendirme
eksikli
ği, yetersiz
ofis saatleri, uluslararası dil kullanımının yetersizli
ği,
ula
şım
ko
şulları
ve ileti
şim koşulları
sık sık ortaya çıkmı
ştır. Öte
yandan, kalite ve konut ko
şulları
genellikle ortaya çıkan engeller olarak belirlenmi
şken
vücut kokuları bazen ortaya çıkan engel olarak belirlenmi
ştir.

Yetkililerin,
Afrika kökenli ö
ğrencilerin
yasal bo
şluklardan
yararlanılmasını önleyecek yasal önlemler almaları, Afrika kökenli ö
ğrencilerin
isteyerek yada istemeyerek suça karı
şmasını
engelleyebilir. Yasal bo
şlukların
özellikle,
şiddet içeren
çetelerin olu
şmasını
engelleyici yönde olması, madde kullanıcı ve/ya satıcılarının ve/ya kumar
oynayan ve/ya oynatanların yasal olarak engellenmesi ve bu tür ortamların olu
şmaması
için gerekli denetimlerin sıklıkla yapılması Afrika kökenli ö
ğrencilerin
böyle ortamlardan uzak durmalarını ve onların güvenli ortamlarda olmalarına
sebebiyet vermesi açısından önemlidir.

Bununla
birlikte, yüksek ö
ğrenim
kurumlarının, yeni dönemin ba
şlamasından
hemen önce ülkeye gelen Afrika kökenli ö
ğrencilerin
yeni geldikleri ülkenin kültürünü ve genel kurallarını tanımalarına olanak
verecek
şekilde ve
sıklıkla oryantasyon programlarının düzenlemesi ö
ğrencilerin
ortama alı
şmalarına fırsat
verecektir. Ayrıca, Afrika kökenli ö
ğrencilerin
Kuzey Kıbrıstaki ya
şam
kalitelerinin belli üzeyde olması onların akademik, sosyal, kültürel, ekonomik
ve dini de
ğişikliklere
uyum sa
ğlamalarıyla
olumlu yönde ili
şkilidir. Bu
anlamda ö
ğrencilere
anlamlı rehberlik edilmesi önemlidir. Halihazırda yapılmakta olan oryantasyon
programlarının geli
ştirilmesi ve
daha etkin hale getirilmesi önerilmektedir.

Öğrencilerin
ö
ğrenimlerini
tamamlamak için geldikleri Kuzey Kıbrıs’ta, okul sonrası çalı
şmak
isteyen Afrika kökenli ö
ğrencilere
belirli sınırlamalar getirilmesi, ö
ğrencilerin
üniversitelerde kayıtlı görünüp hiç derslere katılmadan sadece çalı
şarak
hayatlarını kazandıkları bir ortamın olu
şmasına
sebebiyet vermektedir. Böyle bir durum, daha ucuza i
ş
imkanlarına sahip olan Afrika kökenli ö
ğrencilerin
ülkede i
ş imkanlarının
sınırlandırılmasına neden olurken aynı zamanda kendileri de ucuz i
şçilik
kavramının olu
şmasının ana
sebebi haline gelmektedirler. Ucuz i
şçi olarak
görülen Afrika kökenli ö
ğrencilerin bu
anlamda hakları yenmekte ve daha az para kar
şılığında
çalı
ştırılmaktadırlar.
Buna ili
şkin ülke
yöneticilerine ö
ğrencilere çalışma
izni süreci ba
şlatması, bu öğrencilerin
ülkeye giri
ş-çıkışlarının,
derslere katılım sa
ğlamalarının ve
çalı
şma
hayatlarının en ince ayrıntısına kadar incelendi
ği
bir kayıt sisteminin olu
şturulması
önerilmektedir.

























Ayrıca, öğrencilerin yaşam koşullarının belirlenebilmesi, hükümetlerin ülke
refahını ve yüksek ö
ğrenimi geliştirmelerine olanak sağlayacaktır. Bu anlamda, hükümetlerin öğrencilerin yaşam koşullarını belirlemeleri bir plan dahilinde bir
süreci kapsamalı ve ö
ğrencilerin daha sağlıklı ortamlarda yaşamaları sağlanmalıdır. Böyle bir süreci yönetebilmek
için, hükümetlere ö
ğrencilerin yaşam koşullarının incelendiği ve denetlendiği bir sistemin oluşturulması önerilmektedir.

References

  • Abouserie, R. (1994). Sources and levels of stress in relation to locus of control and self-esteem in university students. Educational Psychology: An International Journal of Experimental Educational Psychology, 14(3), 323-330. https://doi.org/10.1080/0144341940140306
  • Alexander, B. K., Arasaratnam, L. A., Avant-Mier, R., Durham, A., Flores, L., Leeds-Hurwitz, W., … Halualani, R. (2014). Defining and communicating what “intercultural” and “intercultural communication” means to us. Journal of International and Intercultural Communication, 7(1), 14-37. https://doi.org/10.1080/17513057.2014.869524
  • Aresi, G. Moore, S., & Marta, E. (2016). Drinking, drug use, and related consequences among university students completing study abroad experiences: A systematic review. Substance Use & Misuse, 51(14), 1888-1904. https://doi.org/10.1080/10826084.2016.1201116
  • Arria, A. M., Calderia, K. M., Allen, H. K., Bugbee, B. A., Vincent, K. B., & O’Grady, K. E. (2017). Prevalence and incidence of drug use among college students: An 8-year longitudinal analysis. The American Journal of Drug and Alcohol Abuse, 43(6), 711-718. https://doi.org/10.1080/00952990.2017.1310219
  • Aydeniz, O. (2013). Soframiza gelen sebze ve meyvler zehirli mi? Retrieved fromhttp://www.kibrispostasi.com/index.php/cat/1/col/117/art/19289/PageName/KIBRIS_POSTASI
  • Burns, R. B. (1991). Study and stress among first year overseas students in an Australian university. Higher Education Research and Development, 10(1), 61-77. https://doi.org/10.1080/0729436910100106
  • Butt, B. Z., & Rehman, K. U. (2010). A study examining the students’ satisfaction in higher education. Procedia Social Behavioural Sciences 2, 5446-5460.
  • Caga, U. (2014). Zehir uyarisi. Retrieved from http://www.diyaloggazetesi.com/kibris/zehir-uyarisi-h5068.html
  • Chaiers, D., & Volet, S. (1997). Common misconceptions about students from south-East Asia studying in Australia. Higher Education Research and Development, 16(1), 87-99. https://doi/org/10.1080/0729436970160107
  • Colvin, C., Volet, S., & Fozdar, F. (2014). Local university students and intercultural interactions: Conceptualising culture, seeing diversity and experiencing interaction. Higher Education Research and Development, 33(3), 440-455. https://doi/org/ 10.1080/07294360.2013.841642
  • Dorozhkin, I., U., & L. T. Mazitova (2008). Problems of the social adaptation of foreign college students. Russian Education and Society, 50(2), 23-30. https://doi/org/10.2753/RES1060-93935000202
  • Dusselier, L., Dunn, B., Wang, Y., Shelley, M. C., & Whalen, D. F. (2005). Personal, health, academic, and environmental predictors of stress for residence hall students. Journal of American College Health, 54(1), 15-24. https://doi/org/10.3200/JACH.54.1.15-24
  • Garcia-Jimenez, L., Rodrigo-Alsina, M., & Pineda, A. (2017). The social construction of intercultural communication: A Delphi study. Journal of Intercultural Studies, 38(2), 228-244. https://doi.org/10.1080/07256868.2017.1289903
  • Georgiou, M., & Savvidou, C. (2014). Either you know Greek or too bad for you’: International students’ intercultural experiences in Cyprus. Intercultural Education, 25(1), 41-54. https://doi/org/10.1080/14675986.2014.883190
  • Gill, S. (2007). Oversea students’ intercultural adaptation as intercultural learning: A transformative framework. Compare: A Journal of Comparative and International Education, 37(2), 167-183. https://doi/org/10.1080/03057920601165512
  • Gu, Q., Schweisfurth, M., & Day, C. (2010). Learning and growing in a ‘foreign’ context: intercultural experiences of international students. Compare: A Journal of Comparative and International Education, Special Issue: Globalization, Educational Governance and Decentralization, 40(1). https://doi/org/10.1080/03057920903115983
  • Güsten, S. (2014). Students flock to universities in Northern Cyprus. Retrieved from https://www.nytimes.com/2014/02/17/world/europe/students-flock-to-universities-in-northern-cyprus.html?mcubz=1
  • Harris, L. C. (1996). The impediments to initiating planning. Journal of Strategic Marketing, 4(2), 129-142.
  • Hussein, J. W. (2011). Impediments to educative practicum: The case of teacher preparation in Ethiopia. Research in Post-Compulsory Education, 16(3), 333-355.
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Thousand Oaks, California: Sage Publications.
  • Maundeni, T. (2001). The role of social networks in the adjustment of African students to British society: Students’ perceptions. Race, Ethnicity and Education, 4(3), 253-276. https://doi/org/10.1080/13613320120073576
  • Maundeni, T., Malinga, T., Kgwatalala, D., & Kasule, I. (2010). Cultural adjustment of international students at an African university. Journal of Psychology in Africa, 20(1), 79-84. https://doi/org/10.1080/14330237.2010.10820345
  • Miles, M., & Huberman, M. (1994). Qualitative data analysis. Beverly Hills: Sage Publications.
  • Mitchell, M. A., Poyrazli, S. & Broyles, L. M. (2017). Hazardous alcohol use and cultural adjustment among U.S. college students abroad in Italy: Findings and recommendations for study abroad staff and researchers. Substance Abuse, 37(1), 215-221. https://doi.org/10.1080/08897077.2015.1019663
  • Moore, P., & Hamton, G. (2015). It’s a bit of a generalisation, but …’: Participant perspectives on intercultural group assessment in higher education. Assessment and Evaluation in Higher Education, 40(3), 390-406. https://doi/org/10.1080/02602938.2014.919437
  • Nunan, D. (1999). Research methods in language learning. (8th ed.) Cambridge: CUP.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research & evaluation methods (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Ramirez, E. R. (2016). Impact on intercultural competence when studying abroad and the moderating role of personality. Journal of Teaching in International Business, 27(2-3), 88-105. https://doi.org/10.1080/08975930.2016.1208784
  • Sandei, T. L. (2014). “Oh, I’m here!”: Social media’s impact on the cross-cultural adaptation of students studying abroad. Journal of Intercultural Communication Research, 43(1), 1-29. https://doi/org/10.1080/17475759.2013.865662 The Higher Education Department of the Ministry of National Education and Culture, NC, personal communication, September 11, 2017
  • Thurber, C. A., & Walton, E, A. (2012). Homesickness and adjustment in university students. Journal of American College Health, 60(5), 415-419. https://doi/org/10.1080/07448481.2012.673520
  • Trockel, M.T., Barnes, M.D., & Egget, D. L. (2000). Health-related variables and academic performance among first-year college students: Implications for sleep and other behaviours. Journal of American College Health, 49(3), 125-131. https://doi/org/ 10.1080/07448480009596294
  • Tupas, R. (2015). Intercultural education in everyday practice. Intercultural Education, 25(4), 243-254. https://doi/org/10.1080/14675986.2014.883166
  • Ulmanen, S., Soini, T., Pyhältö, K., & Pietarinen, J. (2014). Strategies for academic engagement perceived by Finnish sixth and eighth graders. Cambridge Journal of Education, 44(3), 425-443. https://doi/org/10.1080/0305764X.2014.921281
  • Volet, S. E., & Ang, G. (1998). Culturally mixed groups on international campuses: An opportunity for intercultural learning. Higher Education Research and Development, 17(1), 5-23. https://doi/org/10.1080/0729436980170101
  • Zhou, Y., Jindal-Snape, D., Topping, K., & Todman, J. (2008). Theoretical models of culture shock and adaptation in international students in higher education. Studies in Higher Education, 33(1), 63-75. https://doi/org/10.1080/03075070701794833
  • Zohrabi, M. (2013). Mixed method research: Instruments, validity, reliability and reporting findings. Theory and Practice in Language Studies, 3(2), 254-262.

African University Students’ Intercultural Experiences with Impeding Factors: Case from Northern Cyprus

Year 2018, Volume: 18 Issue: 77, 81 - 104, 20.09.2018

Abstract

Purpose:  Like all foreign university students throughout their university lives
abroad, African university students (AUSs) similarly face impediments while
they study in Northern Cyprus (NC). Their intercultural experiences yield
managing factors contributing to impediments throughout their university lives
in NC. This study aimed at identifying the perceptions of AUSs regarding
factors contributing to impediments and their frequency throughout their study
period in NC.
Research Methods: The study adopted an
interpretive methodology within a qualitative research paradigm. Data were
collected through focus-group interviews (FGIs) and in-depth interviews
(I-DIs). Focus group



members (FGMs) were 50 AUSs studying in various departments and various
universities in NC. I-DIs took place with 75 different African university
students (dAUSs) studying at various departments of universities throughout NC.
Data were analysed using NVivo software.
Findings: Compared results showed that AUSs suffered from various adaptation
problems in their social life, social relations, education, financial barriers
and health. The study provided data regarding how AUSs view social life, how
they perceive relationships among local people, local students and themselves,
how they feel about their education and the educational environment, how they
manage their finances and how they handle their health problems in NC.
Adapting to a host
country and culture requires that legal authorities, higher education providers
and managers are one step ahead of the system. Implications for further
research and practical suggestions were made throughout the study.
Implications
for
Research and Practice: The results emphasized the importance to be given to
English language as a primary foreign language, a part of career paths and an
indicator of various job opportunities. Similarly, with support of integrative
motivation, the students’ can set more realistic goals towards integrating into
the international community. Studies in relation to integrative motivation
among foreign students facilitated omitting the impediments for university
students. 

References

  • Abouserie, R. (1994). Sources and levels of stress in relation to locus of control and self-esteem in university students. Educational Psychology: An International Journal of Experimental Educational Psychology, 14(3), 323-330. https://doi.org/10.1080/0144341940140306
  • Alexander, B. K., Arasaratnam, L. A., Avant-Mier, R., Durham, A., Flores, L., Leeds-Hurwitz, W., … Halualani, R. (2014). Defining and communicating what “intercultural” and “intercultural communication” means to us. Journal of International and Intercultural Communication, 7(1), 14-37. https://doi.org/10.1080/17513057.2014.869524
  • Aresi, G. Moore, S., & Marta, E. (2016). Drinking, drug use, and related consequences among university students completing study abroad experiences: A systematic review. Substance Use & Misuse, 51(14), 1888-1904. https://doi.org/10.1080/10826084.2016.1201116
  • Arria, A. M., Calderia, K. M., Allen, H. K., Bugbee, B. A., Vincent, K. B., & O’Grady, K. E. (2017). Prevalence and incidence of drug use among college students: An 8-year longitudinal analysis. The American Journal of Drug and Alcohol Abuse, 43(6), 711-718. https://doi.org/10.1080/00952990.2017.1310219
  • Aydeniz, O. (2013). Soframiza gelen sebze ve meyvler zehirli mi? Retrieved fromhttp://www.kibrispostasi.com/index.php/cat/1/col/117/art/19289/PageName/KIBRIS_POSTASI
  • Burns, R. B. (1991). Study and stress among first year overseas students in an Australian university. Higher Education Research and Development, 10(1), 61-77. https://doi.org/10.1080/0729436910100106
  • Butt, B. Z., & Rehman, K. U. (2010). A study examining the students’ satisfaction in higher education. Procedia Social Behavioural Sciences 2, 5446-5460.
  • Caga, U. (2014). Zehir uyarisi. Retrieved from http://www.diyaloggazetesi.com/kibris/zehir-uyarisi-h5068.html
  • Chaiers, D., & Volet, S. (1997). Common misconceptions about students from south-East Asia studying in Australia. Higher Education Research and Development, 16(1), 87-99. https://doi/org/10.1080/0729436970160107
  • Colvin, C., Volet, S., & Fozdar, F. (2014). Local university students and intercultural interactions: Conceptualising culture, seeing diversity and experiencing interaction. Higher Education Research and Development, 33(3), 440-455. https://doi/org/ 10.1080/07294360.2013.841642
  • Dorozhkin, I., U., & L. T. Mazitova (2008). Problems of the social adaptation of foreign college students. Russian Education and Society, 50(2), 23-30. https://doi/org/10.2753/RES1060-93935000202
  • Dusselier, L., Dunn, B., Wang, Y., Shelley, M. C., & Whalen, D. F. (2005). Personal, health, academic, and environmental predictors of stress for residence hall students. Journal of American College Health, 54(1), 15-24. https://doi/org/10.3200/JACH.54.1.15-24
  • Garcia-Jimenez, L., Rodrigo-Alsina, M., & Pineda, A. (2017). The social construction of intercultural communication: A Delphi study. Journal of Intercultural Studies, 38(2), 228-244. https://doi.org/10.1080/07256868.2017.1289903
  • Georgiou, M., & Savvidou, C. (2014). Either you know Greek or too bad for you’: International students’ intercultural experiences in Cyprus. Intercultural Education, 25(1), 41-54. https://doi/org/10.1080/14675986.2014.883190
  • Gill, S. (2007). Oversea students’ intercultural adaptation as intercultural learning: A transformative framework. Compare: A Journal of Comparative and International Education, 37(2), 167-183. https://doi/org/10.1080/03057920601165512
  • Gu, Q., Schweisfurth, M., & Day, C. (2010). Learning and growing in a ‘foreign’ context: intercultural experiences of international students. Compare: A Journal of Comparative and International Education, Special Issue: Globalization, Educational Governance and Decentralization, 40(1). https://doi/org/10.1080/03057920903115983
  • Güsten, S. (2014). Students flock to universities in Northern Cyprus. Retrieved from https://www.nytimes.com/2014/02/17/world/europe/students-flock-to-universities-in-northern-cyprus.html?mcubz=1
  • Harris, L. C. (1996). The impediments to initiating planning. Journal of Strategic Marketing, 4(2), 129-142.
  • Hussein, J. W. (2011). Impediments to educative practicum: The case of teacher preparation in Ethiopia. Research in Post-Compulsory Education, 16(3), 333-355.
  • Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Thousand Oaks, California: Sage Publications.
  • Maundeni, T. (2001). The role of social networks in the adjustment of African students to British society: Students’ perceptions. Race, Ethnicity and Education, 4(3), 253-276. https://doi/org/10.1080/13613320120073576
  • Maundeni, T., Malinga, T., Kgwatalala, D., & Kasule, I. (2010). Cultural adjustment of international students at an African university. Journal of Psychology in Africa, 20(1), 79-84. https://doi/org/10.1080/14330237.2010.10820345
  • Miles, M., & Huberman, M. (1994). Qualitative data analysis. Beverly Hills: Sage Publications.
  • Mitchell, M. A., Poyrazli, S. & Broyles, L. M. (2017). Hazardous alcohol use and cultural adjustment among U.S. college students abroad in Italy: Findings and recommendations for study abroad staff and researchers. Substance Abuse, 37(1), 215-221. https://doi.org/10.1080/08897077.2015.1019663
  • Moore, P., & Hamton, G. (2015). It’s a bit of a generalisation, but …’: Participant perspectives on intercultural group assessment in higher education. Assessment and Evaluation in Higher Education, 40(3), 390-406. https://doi/org/10.1080/02602938.2014.919437
  • Nunan, D. (1999). Research methods in language learning. (8th ed.) Cambridge: CUP.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research & evaluation methods (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Ramirez, E. R. (2016). Impact on intercultural competence when studying abroad and the moderating role of personality. Journal of Teaching in International Business, 27(2-3), 88-105. https://doi.org/10.1080/08975930.2016.1208784
  • Sandei, T. L. (2014). “Oh, I’m here!”: Social media’s impact on the cross-cultural adaptation of students studying abroad. Journal of Intercultural Communication Research, 43(1), 1-29. https://doi/org/10.1080/17475759.2013.865662 The Higher Education Department of the Ministry of National Education and Culture, NC, personal communication, September 11, 2017
  • Thurber, C. A., & Walton, E, A. (2012). Homesickness and adjustment in university students. Journal of American College Health, 60(5), 415-419. https://doi/org/10.1080/07448481.2012.673520
  • Trockel, M.T., Barnes, M.D., & Egget, D. L. (2000). Health-related variables and academic performance among first-year college students: Implications for sleep and other behaviours. Journal of American College Health, 49(3), 125-131. https://doi/org/ 10.1080/07448480009596294
  • Tupas, R. (2015). Intercultural education in everyday practice. Intercultural Education, 25(4), 243-254. https://doi/org/10.1080/14675986.2014.883166
  • Ulmanen, S., Soini, T., Pyhältö, K., & Pietarinen, J. (2014). Strategies for academic engagement perceived by Finnish sixth and eighth graders. Cambridge Journal of Education, 44(3), 425-443. https://doi/org/10.1080/0305764X.2014.921281
  • Volet, S. E., & Ang, G. (1998). Culturally mixed groups on international campuses: An opportunity for intercultural learning. Higher Education Research and Development, 17(1), 5-23. https://doi/org/10.1080/0729436980170101
  • Zhou, Y., Jindal-Snape, D., Topping, K., & Todman, J. (2008). Theoretical models of culture shock and adaptation in international students in higher education. Studies in Higher Education, 33(1), 63-75. https://doi/org/10.1080/03075070701794833
  • Zohrabi, M. (2013). Mixed method research: Instruments, validity, reliability and reporting findings. Theory and Practice in Language Studies, 3(2), 254-262.
There are 36 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Hale Erden This is me

Publication Date September 20, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 18 Issue: 77

Cite

APA Erden, H. (2018). African University Students’ Intercultural Experiences with Impeding Factors: Case from Northern Cyprus. Eurasian Journal of Educational Research, 18(77), 81-104.
AMA Erden H. African University Students’ Intercultural Experiences with Impeding Factors: Case from Northern Cyprus. Eurasian Journal of Educational Research. September 2018;18(77):81-104.
Chicago Erden, Hale. “African University Students’ Intercultural Experiences With Impeding Factors: Case from Northern Cyprus”. Eurasian Journal of Educational Research 18, no. 77 (September 2018): 81-104.
EndNote Erden H (September 1, 2018) African University Students’ Intercultural Experiences with Impeding Factors: Case from Northern Cyprus. Eurasian Journal of Educational Research 18 77 81–104.
IEEE H. Erden, “African University Students’ Intercultural Experiences with Impeding Factors: Case from Northern Cyprus”, Eurasian Journal of Educational Research, vol. 18, no. 77, pp. 81–104, 2018.
ISNAD Erden, Hale. “African University Students’ Intercultural Experiences With Impeding Factors: Case from Northern Cyprus”. Eurasian Journal of Educational Research 18/77 (September 2018), 81-104.
JAMA Erden H. African University Students’ Intercultural Experiences with Impeding Factors: Case from Northern Cyprus. Eurasian Journal of Educational Research. 2018;18:81–104.
MLA Erden, Hale. “African University Students’ Intercultural Experiences With Impeding Factors: Case from Northern Cyprus”. Eurasian Journal of Educational Research, vol. 18, no. 77, 2018, pp. 81-104.
Vancouver Erden H. African University Students’ Intercultural Experiences with Impeding Factors: Case from Northern Cyprus. Eurasian Journal of Educational Research. 2018;18(77):81-104.