Bu makalenin temel amacı, Türk nüfus yoğunluğunun yüksek olduğu Almanya ve Hollanda arasındaki,
özellikle 1980'lerin başlarından 1990'ların sonlarına kadar etkisini gösteren sosyo-politik farklılıkların, Türk.e
Rap Müziği’nin erken dönemlerinde gelişimini nasıl etkilediğini tartışmak olacaktır. Buradaki temel sorular,
Türk.e Rap Müziği denildiğinde ilk akla gelen ülkenin neden Almanya olduğu, Hollanda’nın ise akla neden
gelmediğidir. Bunun hangi etkenlerin sonucu olduğu somut farklılıklar aracılığıyla gösterilmeye çalışılacaktır.
Bu iki ülke arasındaki kültürel ve politik farklılıklar, ev sahibi toplumların yabancılara karşı tutumu,
Hollanda'daki Türk.e-Rap sahnesinin Almanya’dan daha az “gelişmiş” kalmasına mı neden olmuştur.
Türkçe Rap Sahneleri Çokkültürlülük Dışlayıcı Politikalar Vatandaşlık Almanya Hollanda.
The main purpose of this article is to explore to which degree socio-political differences between Germany
and the Netherlands particularly from early 1980s to late 90’s, where the Turkish population has a high
density, affect developments of the Turkish-speaking rap music scenes in early 2000s. Here, the basic question
is why Germany generally comes to mind when many people think of Turkish-rap music, but the Netherlands
does not. To answer this question, I basically examined to what extent political (particularly as regards migration
policies) and social conditions in the two countries have influenced the development of Turkish-language rap
music. Cultural and political differences between these two countries and also the attitudes of the host society
towards foreigners have led the Turkish rap scene in the Netherlands to remain less “developed” than that of
Germany.
Turkish Rap Scenes Exclusionist Policies Multiculturalism Citizenship Germany Netherlands.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Müzik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 14 |
Eurasian Journal of Music and Dance