Günlük yaşamımızın her alanında sıkça rastladığımız görsel-işitsel ve taktik reklam mesajları,
teknoloji çağı olarak nitelendirilen kitle iletişim araçlarıyla çevremizi sarmıştır. Görsel, dilsel ya da
işitsel terimlerle "bütün bir gizli semboller dizisi" olarak tanımlanabilecek olan reklam mesajları,
hedef kitlenin hayal gücünü "yeni ve farklı duygu ve tutkuları" imgeleyerek uyandıracak şekilde
harekete geçirir. Çalışma, dijital medya ve odak grup çalışmasında araba reklamlarındaki görsel ve
dilsel göstergelerin nasıl algılandığını göstermek için inceleme gerçekleştirilmektedir. Kavramsal
çerçeve çalışmanın "İletişim Etkinliği" ve "Reklam Kavramı ve Tarihsel Süreç" bölümlerinde
sunulmuştur. Takip eden bölümde ise araştırma örnekleri olarak seçilen reklam mesajları, anlamın
form ve içerik düzlemlerinde nasıl aktarıldığını ortaya çıkarmak için Roland Barthes tarafından
geliştirilen semiyolojik yöntemle araştırılmıştır. Odak grup çalışmasının bulguları; Reklam
mesajlarındaki göstergelerin nasıl algılandığını ortaya koymak amacıyla bu bölümde yer verilmiştir.
Son bölümde ise tüm bulgular değerlendirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2018 |
Submission Date | May 15, 2018 |
Acceptance Date | June 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 3 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)